• Anonym (helt sluut)

ni med autismerfarenhet...hur tusan är det tänkt man ska orka

Jag är helt övertygad att min sju månaders har autism och tycker det blir tydligare för var dag.

Är så otroligt slutkörd av alla funderingar, faktagooglingar sökningar efter symtom osv. Det snurrar oavbrutet i mitt huvud och jag iakttar barnet varje vaken sekund. Kommer ju inte få diagnos än på ett tag. Hur fasen står man ut med väntan???? Det funkar bara inte att sätta sig ned och se tiden an.

snälla har någon nått konkret tips?? Har redan kontakt med psykologen för egen del pga detta

• Svar på tråden ni med autismerfarenhet...hur tusan är det tänkt man ska orka
  • MxMeNow

Men lägg ner! Njut av dig dotter som du håller på kommer du att ge henne problem, du verkar söka och vilja hitta fel! Det är ett sjukligt beteende och skadar i längden ditt barn! Sök hjälp åt dig själ!

• Påven Johanna
    MxMeNow skrev 2014-12-09 22:11:50 följande:

Men lägg ner! Njut av dig dotter som du håller på kommer du att ge henne problem, du verkar söka och vilja hitta fel! Det är ett sjukligt beteende och skadar i längden ditt barn! Sök hjälp åt dig själ!

Men hon kan ju inte lägga ner, hon är sjuk och hon har sökt hjälp. 
  • Kattflickan
    Anonym (helt sluut) skrev 2014-12-09 21:48:41 följande:

Ja sömnen verkar vara nån separationsgrej.Igår kväll vaknade hon ideligen, tills hon fick ligga kloss hud mot hud på mig. Då sov hon gott resten av natten

Rätta mig om jag har fel, men barn med autism brukar väl ofta inte tycka om närkontakt? Om din dotter vill sova hud mot hud med dig så är väl det ett bra tecken?

Kan du inte försöka lista alla tecken som talar emot att din dotter har autism? Om du sedan listar de som talar för så kommer du nog att se att dessa är färre. 

Har du blivit erbjuden KBT? Helt ärligt, det hjälpte mig när jag var i en liknande situation. Från det att min dotter var ca 6 månader började jag kunna njuta av henne istället för att oroa mig över att det var något fel på henne.
  • Anonym (helt sluut)

Jag kommer fortsätta vara hemma på inrådan av psykiatrin som tycker det är viktigt för både dottern och mig

• metervara

Berättar du för din man varje gång du tycker dig se ett "symtom"?

• Anonym (helt sluut)

Ja det gör jag. Tyvärr blir han oftast bara arg numera. Han har ju lyssnat på mitt tjat i åtta månader....

• MxMeNow
    Anonym (helt sluut) skrev 2014-12-10 18:23:01 följande:

Jag kommer fortsätta vara hemma på inrådan av psykiatrin som tycker det är viktigt för både dottern och mig

Det låter varken sunt eller i barnets bästa intresse att du ska vara hemma med det.
  • Anonym (vanligt)
    Anonym (helt sluut) skrev 2014-12-10 18:23:01 följande:
    Vad tycker pappan? Vill inte han vara hemma?
    Det låter som om det skulle vara bäst för dottern att få vara hemma lite med honom nu, medans du blir bättre. Eller är ni hemma båda två?
  • Anonym (helt sluut)

Jo han vill vara hemma. Det är bara jag som är hemma. Barnpsykologen avrådde mig när jag sa jag tänkte börja jobba och låta honom ta över

Svar på tråden ni med autismerfarenhet...hur tusan är det tänkt man ska orka