Ellaria skrev 2014-10-26 14:12:12 följande:
Hur kan man ogilla jämställdhet? :S
Det har inte med det här att göra, så jag vill inte gå in på det så mycket. Men jag tycker att kvinnan och mannen oftast är bra på olika saker och att det är därför dom passar så bra ihop. Tar jag hand om barnen och hushållet så kan min man tjäna pengar och orka mer än om han skulle vara tvungen att göra allt som jag gör. Skulle både jag och min man båda jobba så skulle våra barn få mer än hälften så mycket uppfostran, vår hem skulle vara smutsigare och vi skulle ha mindre ork att göra roliga saker. Jag tycker helt enkelt att livet som det var för många år sedan var bäst, och kan inte förstå hur kvinnor kan vilja jobba och slita när vi kan vara hemma och göra roliga saker istället. Jag vill inte tvinga kvinnor att vara hemmafruar, men jag tycker att det livet är det bästa för oss och för våra barn. Dock så är ju alla olika, men jag tycker i alla fall att det var bra som det var förr, att kvinnor och män gjorde olika saker, såg olika ut och så. Har ingenting emot homosexuella människor heller, tänkte bara säga det. Men ja, jag tycker att det var bättre som det var förr. Dock så är tex teknologin bättre nu, så tar hellre tillbaka det som var bra förr än åker tillbaka. :)