• Esoada

Anmäla nynazistiska föräldrar till socialen

Känner till en familj där föräldrarna är nynazister med främlingsfientliga/rasistiska åsikter och är med i en våldsam nynazistisk gruppering
    Jag tycker inte det är rätt mot barnen att pracka på de sina egna idéer om antidemokrati, rashat, judehat m.m. det gränsar till psykisk misshandel tycker jag

Tycker ni att det är rätt eller fel att anmäla de här föräldrarna som ett fall för socialen? (Med tanke på barnen)

• Svar på tråden Anmäla nynazistiska föräldrar till socialen
  • RamboMannen
    Oschlaka skrev 2014-10-26 13:34:28 följande:
    Hitler
    hitler? judeförsamling? Du menar att någon från församlingen ska gå till familjen och informera om saker och ting?

Eller hur tänker du?
  • Rataxes

OK att anmäla religiösa föräldrar också? Som tutar i sina ungar en massa skit från diverse sagoböcker.

Om du tar dig dina mörkblå glasögon, så ser världen klarare / tydligt budskap från miljöpartist...
  • Esoada
    Rataxes skrev 2014-10-26 16:37:40 följande:

OK att anmäla religiösa föräldrar också? Som tutar i sina ungar en massa skit från diverse sagoböcker.

De hatar i alla fall inte andra människor, stor skillnad!
  • Rataxes
    Esoada skrev 2014-10-26 17:27:00 följande:
    De hatar i alla fall inte andra människor, stor skillnad!
    Inte? Det finns gott om dårsekter som hatar andra människor, eller anser dem mindre värda.
    Om du tar dig dina mörkblå glasögon, så ser världen klarare / tydligt budskap från miljöpartist...
  • dfuoih
    Esoada skrev 2014-10-24 10:46:06 följande:

Jag tycker inte det är rätt mot barnen att pracka på de sina egna idéer om antidemokrati, rashat, judehat m.m. det gränsar till psykisk misshandel tycker jag

Vilka idéer är ok och inte ok enligt dig? Bara så man vet så du inte anmäler oss till soc bara för att vi råkar tycka något som inte du tycker är rätt.

Vore förresten kul att höra/se hur din anmälan tedde sig.
  • Dissident

Var inte så rädd för sådant du inte förstår TS.

• Nerfherder

TS har rätt ordentligt konstiga ideer för sig. Sök på hennes namn så hittar ni. Hon kastar stora stenar i små små glashus.

• Ellaria
    Minniemousemommy skrev 2014-10-26 14:31:24 följande:
    Det har inte med det här att göra, så jag vill inte gå in på det så mycket. Men jag tycker att kvinnan och mannen oftast är bra på olika saker och att det är därför dom passar så bra ihop. Tar jag hand om barnen och hushållet så kan min man tjäna pengar och orka mer än om han skulle vara tvungen att göra allt som jag gör. Skulle både jag och min man båda jobba så skulle våra barn få mer än hälften så mycket uppfostran, vår hem skulle vara smutsigare och vi skulle ha mindre ork att göra roliga saker. Jag tycker helt enkelt att livet som det var för många år sedan var bäst, och kan inte förstå hur kvinnor kan vilja jobba och slita när vi kan vara hemma och göra roliga saker istället. Jag vill inte tvinga kvinnor att vara hemmafruar, men jag tycker att det livet är det bästa för oss och för våra barn. Dock så är ju alla olika, men jag tycker i alla fall att det var bra som det var förr, att kvinnor och män gjorde olika saker, såg olika ut och så. Har ingenting emot homosexuella människor heller, tänkte bara säga det. Men ja, jag tycker att det var bättre som det var förr. Dock så är tex teknologin bättre nu, så tar hellre tillbaka det som var bra förr än åker tillbaka. :)
    Okej, då avsäger du dig rätten att rösta, äga mark/fastighet/bil, utbilda dig på universitet etc också, hoppas jag.
    You know nothing, Jon Snow
  • lillaponnyn

frågan är vad kan socialen gör åt det?
    sorligt är det ju men ?
    tja du kan ju alltid lägga en anomy orosanmälan

• Dissident
    lillaponnyn skrev 2014-10-27 15:41:37 följande:

frågan är vad kan socialen gör åt det?
    sorligt är det ju men ?
    tja du kan ju alltid lägga en anomy orosanmälan

Ja det är verkligen sorgligt att alla inte tycker som de som vann andra världskriget. Den som dödar flest och spränger flest atombomber borde ju ha tolkningsföreträde för all framtid. [/ironi]
Svar på tråden Anmäla nynazistiska föräldrar till socialen