• Esoada

Anmäla nynazistiska föräldrar till socialen

Känner till en familj där föräldrarna är nynazister med främlingsfientliga/rasistiska åsikter och är med i en våldsam nynazistisk gruppering
    Jag tycker inte det är rätt mot barnen att pracka på de sina egna idéer om antidemokrati, rashat, judehat m.m. det gränsar till psykisk misshandel tycker jag

Tycker ni att det är rätt eller fel att anmäla de här föräldrarna som ett fall för socialen? (Med tanke på barnen)

• Svar på tråden Anmäla nynazistiska föräldrar till socialen
  • Minniemousemommy
    Ellaria skrev 2014-10-27 15:14:41 följande:
    Okej, då avsäger du dig rätten att rösta, äga mark/fastighet/bil, utbilda dig på universitet etc också, hoppas jag.
    Nej, vissa saker är bättre nu, men jag tycker att jämställdheten har gått för långt. Att kvinnor och män båda ska få gå i skola, jobba och tjäna pengar är bra, men att man och ens barn ska bli påtvingad en livsstil man inte vill ha är inte bra.
  • Oschlaka
    Rataxes skrev 2014-10-26 16:37:40 följande:

OK att anmäla religiösa föräldrar också? Som tutar i sina ungar en massa skit från diverse sagoböcker.

Religion har inte längre någon skadeeffekt i Sverige men det har nazism.
  • Oschlaka
    Rataxes skrev 2014-10-26 18:04:47 följande:

Inte? Det finns gott om dårsekter som hatar andra människor, eller anser dem mindre värda.

Kan du nämna en sekt?
  • Oschlaka
    Nerfherder skrev 2014-10-30 14:41:27 följande:

jehovas, scientologerna, mm mm

Jehovas vittnen???

Du måste verkligen vara blind och döv och allt annat :P.

Scient. vet jag inget om.

Men jehovas vittnen är de bästa människorna på jorden.

De är bättre på allt!
  • Nerfherder
    Oschlaka skrev 2014-10-30 15:04:39 följande:
    Jehovas vittnen???

De är bättre på allt!
    Bättre på allt? Vadå tex? Missionera på internet? Och du vet inget om scientologerna? Oj oj  oj.
  • Oschlaka
    Nerfherder skrev 2014-10-30 15:24:07 följande:

Bättre på allt? Vadå tex? Missionera på internet? Och du vet inget om scientologerna? Oj oj  oj.

Jag avböjer att föra vidare resonemang med dig av anledningen att jag inte finner dig särskilt intelligent!
  • Nerfherder
    Oschlaka skrev 2014-10-30 15:30:30 följande:
    Jag avböjer att föra vidare resonemang med dig av anledningen att jag inte finner dig särskilt intelligent!
    Nämen hellenadåsingen då! Lilla vän, tycker du verkligen att jag inte är intelligent? Det är ju du som inte kan svara på en enkel fråga, och i sann JW anda flyr fältet när det blir för svårt.
  • lillaponnyn
    Oschlaka skrev 2014-10-30 15:04:39 följande:
    Jehovas vittnen???

De är bättre på allt!
    jehovas nä, en kompis gick ut och nu får hon aldrig mer prata med sina förlädrar och syskon med mera

scient...läs böcker om det
  • Rataxes
    Oschlaka skrev 2014-10-30 14:40:18 följande:
    Kan du nämna en sekt?
    Jehåvas, scientologerna, plymouthbröderna, sjundedagsadventistena till att börja med. Det finns även avarter inom islam som lär ut att icketroende är OK att förakta.
    Om du tar dig dina mörkblå glasögon, så ser världen klarare / tydligt budskap från miljöpartist...
Svar på tråden Anmäla nynazistiska föräldrar till socialen