• Esoada

Anmäla nynazistiska föräldrar till socialen

Känner till en familj där föräldrarna är nynazister med främlingsfientliga/rasistiska åsikter och är med i en våldsam nynazistisk gruppering
    Jag tycker inte det är rätt mot barnen att pracka på de sina egna idéer om antidemokrati, rashat, judehat m.m. det gränsar till psykisk misshandel tycker jag

Tycker ni att det är rätt eller fel att anmäla de här föräldrarna som ett fall för socialen? (Med tanke på barnen)

• Svar på tråden Anmäla nynazistiska föräldrar till socialen
  • Gert
    Esoada skrev 2014-10-30 17:31:55 följande:
    Lämna religioner åt sidan nu!

Är det några här som känner till rasistiska våldssekten Motståndsrörelsen?
    Jag föreslår att ni googlar om ni inte gör det
    Motståndsrörelsen är väl ungefär som Afa, fast lite snällare.
    Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
  • lennart

Känner till en familj där föräldrarna är muslimer med främlingsfientliga/rasistiska åsikter och är med i en våldsam muslimsk  gruppering
    Jag tycker inte det är rätt mot barnen att pracka på de sina egna idéer om antidemokrati, rashat, judehat m.m. det gränsar till psykisk misshandel tycker jag

Tycker ni att det är rätt eller fel att anmäla de här föräldrarna som ett fall för socialen? (Med tanke på barnen)

• Esoada
    lennart skrev 2014-10-30 17:39:02 följande:

Känner till en familj där föräldrarna är muslimer med främlingsfientliga/rasistiska åsikter och är med i en våldsam muslimsk  gruppering

Ja
  • Esoada
    Gert skrev 2014-10-30 17:35:50 följande:
    Motståndsrörelsen är väl ungefär som Afa, fast lite snällare.
    AFA är antirasister
    AFA har aldrig mördat någon
    SMR (och andra nynazister) har mördat och gjort försök till det flera gånger

Stor skillnad
  • Gert
    Esoada skrev 2014-10-30 17:51:00 följande:
    AFA är antirasister

Stor skillnad
    AFA påstår att de är antirasister, men de beter sig som fascister.

AFA-medlemmen stack en kniv i en nazists rygg i Kärrtorp och han blev åtalad och fälld för mordförsök.

Du kanske intalar dig själv att det är stor skillnad på organisationerna, men verkligheten talar sitt tydliga språk. Både SMR och AFA är av samma skrot och korn.
    Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
  • lennart
    Esoada skrev 2014-10-30 17:51:00 följande:
    AFA är antirasister

Stor skillnad
    Så vänstervåld är alltså ovanligare än våld från högern?

Det kan du väl ändå inte mena?
  • Dina08

Oavsett politisk inriktning, så länge föräldrarna själva aktivt deltar i brottsliga handlingar, ja!

• Oschlaka
    lennart skrev 2014-10-30 17:39:02 följande:

Lennart båda du och jag och de flesta andra vet att du ljuger:)
Svar på tråden Anmäla nynazistiska föräldrar till socialen