• Gweny

IVF Sahlgrenska Hösten/Vinter 14/15

zoloo skrev 2015-05-11 14:24:17 följande:

Ägglossningsspruta ikväll och äggplock onsdag. Sahlgrenska...

Håller tummarna!
  • Gweny
    bellis84 skrev 2015-05-12 09:21:05 följande:

Hej tjejer!

Nu hoppar jag in här igen, väntar på att göra FET.

Förra månaden blev det inget då jag inte fick någon ägglossning, känns som att kroppen bråkar med mig.

Hur går det för er?

Är igång med stimulering för mitt 1a FET... insättning om 3 v. Om nu allt går bra
  • Gweny
    kärolajnan skrev 2015-05-18 17:20:12 följande:

Nyss hemkommen från mitt sista äggplock. Det gick bra, 8 ägg blev uttagna.

Det känns på något sätt skönt att vi nu gjort allt vi kan och att alla dessa sjukhusbesök är över.

Hoppet är det sista som överger en så kanske att vi får chansen att komma tillbaks till sjukhuset på onsdag för insättning. Om inte så har vi adoption att se fram emot :)

Håller tummarna för att det ska lyckas för er nu!!
  • Gweny

Igår ringde min BM, blodprovet såg bra ut och idag började jag med Progynon 3 ggr/dag. Sen vul nästa fredag och förhoppningsvis insättning v.23

• Gweny
    trina skrev 2015-05-20 17:23:44 följande:

Samma för min del! VUL på fredag, så vi mötts säkert i väntrummet, haha.

Oj ha ha gör vi då
  • Gweny
    kärolajnan skrev 2015-05-20 21:15:50 följande:

Tredje gången gillt! Äntligen befruktades äggen! Fick tom två embryo tillbaks (inga till frysen).

Är själaglad just nu! :)

Åh så bra! Förstår du är glad.
  • Gweny
    trina skrev 2015-05-21 20:11:08 följande:

Jag gissar på insättning 3 juni! Helt galet att det bara är en vecka kvar till vul. Tycker tiden går vansinnigt fort.

Men å andra sidan kommer den nog vansinnigt långsamt senare...

Ja ruvtiden är hemsk! Aldrig varit med om segare dagar....

men just nu är man spänd för att allt ska gå bra med vul och upptining.
  • Gweny

Trina>> går med samma "problem".... vad vi ska kalla nästa embryo, känns som du säger lite mer hoppfullt, så man vågar tro.

Anya>> inte heller haft problem med nedregleringen. Har med värmesvällningar och lite humörsvängningar.

Själv sprayar och tar jag tabletter 3ggr/dag. Tur mobilen påminner mig. (App)

Värsta är vagitorerna tycker jag... bökigt och kladdigt. Ha trosskydd hela tiden. Denna gång ska jag dessutom börja med dem några dgr innan insättning och sen ta länge...

• Gweny

Trina>> hur gick det idag?

Min slemhinna var "bara" 6 mm tyvärr så blir ingen återföring till veckan utan ökning av östrogen och tillbaka nästa vecka. Suck så typiskt. Hoppas det är bättre då iallafall.

• Gweny
    trina skrev 2015-05-29 21:49:41 följande:

Jag kommenterade din blogg :) jag hade 7mm och får återföring på torsdag. Konstigt att du får fortsätta längre med hormonplåster... Jag kan tycka att sex eller sju inte är någon jättestor skillnad? Ska jag vara orolig?

Såg det sen. ja konstigt är det. Men du fortsätter väl ta hormoner tills dess? Så hinner nog bli lite tjockare. samma dag igen, synd att jag kommer efter nu.
  • Gweny

kärolajnan>> låter ju lovande, håller tummarna!

själv får jag fortsätta ta all östrogen och spray och hoppas på att det ser bättre ut på torsdag!

• Gweny

På tisdag blir det återföring! Hoppas nu bara att upptiningen går bra. Vi har 5 st i frysen. nervös väntan!

• Gweny
    kärolajnan skrev 2015-06-05 13:20:59 följande:

Trodde aldrig att jag skulle skriva det men jag har plussat och är gravid =) 

Från att ha blivit mer elle rmindre utdömd till världens lyckligaste. Tyvärr övergår glädjen nu en del i rädsla för missfall. Alltid är det nåt liksom...

Grattis, så kul! ET el FET?

Kommer också vara rädd för mf ifall vi lyckas.. .
  • Gweny
    Etta skrev 2015-06-06 08:55:38 följande:

Ja, oron för missfall har varit jättestor för mig och tyvärr tagit bort en del av glädjen över att äntligen vara gravid. Jag fick en kraftig blödning i v 8 och var säker på att jag fått mf men det var det inte, så uppenbarligen kan man blöda ändå! Blev lite bättre efter v 12, men oron finns fortfarande kvar.

Uch ja förstår det! Jag kommer ha svårt slappna av med. Jag har barn sen tidigare, fick blödning i v12 och åkte in...tänkte nää har vi kommit så långt och nu bli mf, men det var ingen fara och allt gick bra.

Vissa kan ju blöda hit och dit under hela början men som går bra ändå tydligen. Men uch man får panik.

dock med mitt ma så blödde jag inget. Symtomen bara försvann plötsligt en dag...

Hoppas aldrig behöva gå igenom det igen ...
  • Gweny

Ia84 och zoloo>>Grattis till er!

Käroljan>> men fy vad jobbigt. Hoppas det ändå är något!!

• Gweny

Käroljan>> nej vad tråkigt, beklagar!!

Jag följer din blogg redan, önskar er all lycka till på eran färd!

• Gweny

Nu ruvar jag! 1a embryot dem tinade upp klarade sig. Så har 4 kvar i frysen. Nu börjar en jobbig väntan. Hoppas!!

• Gweny
    Happyland skrev 2015-09-11 15:27:47 följande:

Hur har det gått för er tjejer som skrev i våras i den här tråden? ????

Här har det inte gått bra tyvärr. På måndag är det dock dags för insättning. Vårt 2a FET.

Hoppas nu på att vi bägge ska lyckas, happyland!
Svar på tråden IVF Sahlgrenska Hösten/Vinter 14/15