IVF Sahlgrenska Hösten/Vinter 14/15
Ägglossningsspruta ikväll och äggplock onsdag. Sahlgrenska...

Ägglossningsspruta ikväll och äggplock onsdag. Sahlgrenska...
Hej tjejer!
Nu hoppar jag in här igen, väntar på att göra FET.
Förra månaden blev det inget då jag inte fick någon ägglossning, känns som att kroppen bråkar med mig.
Hur går det för er?
Nyss hemkommen från mitt sista äggplock. Det gick bra, 8 ägg blev uttagna.
Det känns på något sätt skönt att vi nu gjort allt vi kan och att alla dessa sjukhusbesök är över.
Hoppet är det sista som överger en så kanske att vi får chansen att komma tillbaks till sjukhuset på onsdag för insättning. Om inte så har vi adoption att se fram emot :)
Igår ringde min BM, blodprovet såg bra ut och idag började jag med Progynon 3 ggr/dag. Sen vul nästa fredag och förhoppningsvis insättning v.23
Samma för min del! VUL på fredag, så vi mötts säkert i väntrummet, haha.
Tredje gången gillt! Äntligen befruktades äggen! Fick tom två embryo tillbaks (inga till frysen).
Är själaglad just nu! :)
Jag gissar på insättning 3 juni! Helt galet att det bara är en vecka kvar till vul. Tycker tiden går vansinnigt fort.
Men å andra sidan kommer den nog vansinnigt långsamt senare...
Trina>> går med samma "problem".... vad vi ska kalla nästa embryo, känns som du säger lite mer hoppfullt, så man vågar tro.
Anya>> inte heller haft problem med nedregleringen. Har med värmesvällningar och lite humörsvängningar.
Själv sprayar och tar jag tabletter 3ggr/dag. Tur mobilen påminner mig. (App)
Värsta är vagitorerna tycker jag... bökigt och kladdigt. Ha trosskydd hela tiden. Denna gång ska jag dessutom börja med dem några dgr innan insättning och sen ta länge...
Trina>> hur gick det idag?
Min slemhinna var "bara" 6 mm tyvärr så blir ingen återföring till veckan utan ökning av östrogen och tillbaka nästa vecka. Suck så typiskt. Hoppas det är bättre då iallafall.
Jag kommenterade din blogg :) jag hade 7mm och får återföring på torsdag. Konstigt att du får fortsätta längre med hormonplåster... Jag kan tycka att sex eller sju inte är någon jättestor skillnad? Ska jag vara orolig?
kärolajnan>> låter ju lovande, håller tummarna!
själv får jag fortsätta ta all östrogen och spray och hoppas på att det ser bättre ut på torsdag!
På tisdag blir det återföring! Hoppas nu bara att upptiningen går bra. Vi har 5 st i frysen. nervös väntan!
Trodde aldrig att jag skulle skriva det men jag har plussat och är gravid =)
Från att ha blivit mer elle rmindre utdömd till världens lyckligaste. Tyvärr övergår glädjen nu en del i rädsla för missfall. Alltid är det nåt liksom...
Ja, oron för missfall har varit jättestor för mig och tyvärr tagit bort en del av glädjen över att äntligen vara gravid. Jag fick en kraftig blödning i v 8 och var säker på att jag fått mf men det var det inte, så uppenbarligen kan man blöda ändå! Blev lite bättre efter v 12, men oron finns fortfarande kvar.
Ia84 och zoloo>>Grattis till er!
Käroljan>> men fy vad jobbigt. Hoppas det ändå är något!!
Käroljan>> nej vad tråkigt, beklagar!!
Jag följer din blogg redan, önskar er all lycka till på eran färd!
Nu ruvar jag! 1a embryot dem tinade upp klarade sig. Så har 4 kvar i frysen. Nu börjar en jobbig väntan. Hoppas!!
Trina>> Stort Grattis!!!
Hur har det gått för er tjejer som skrev i våras i den här tråden? ????