• Gweny

IVF Sahlgrenska Hösten/Vinter 14/15

Ashurst Klara skrev 2015-03-06 15:34:56 följande:

Hej!

Jag har en liten fråga till er som gör IVF på Sahlgrenska pga att ni inte har någon egen ägglossning:

Fick ni någon ägglossningsstimulerande behandling med injektioner innan ni började med IVF? Eller blev det IVF direkt när det visade sig att ägglossningsstimulering med tabletter (typ Pergotime) inte hjälper?

Jag svarar inte på Pergotime och står nu i kö till IVF på Sahlgrenska, men skulle mycket hellre testa injektionsbehandling först. Så jag undrar lite hur ni andra har gjort.

Jag fick äl med pergotime, men blev inget ändå tyvärr... så var ingen idé med injektioner, så blev sen direkt IVF.
  • Gweny

Idag ringde jag iallafall SU och det såg bra ut med blodprovet, så ska in för VUL på fredag och se hur äggblåsorna är...nervöst.

• Gweny
    bellis84 skrev 2015-03-12 16:20:25 följande:

Jag blev inte gravid nu på första IVF försöket, får vänta 6 veckor ungefär och sen göra FET, har 3 embryon i frysen. Hoppas det tar sig med någon av dessa.

Lycka till tjejer!

uch vad trist! hoppas erat FET sen kommer gå bra istället!

är själv lite nervös för imorgon och se hur dem vuxit.
    Berättade även för min chef igår, gick bra hon frågade lite om det och så. Sen berättade hon att hon trodde att jag kom för att berätta att jag var gravid... fyy det knöt sig i magen kan jag säga.  :? 
  • Gweny

Dem såg 14 äggblåsor som var mellan 12-15 mm. vilken storlek brukar dem vara vid ÄP?

så blir ett nytt VUL på måndag och nu fortsätta med sprutorna och samma dos. (150)

Har tur att jag är ledig från jobbet idag och måndag på schemat Iallafall. Så blir mer väntan nu, men skönt dem växer iallafall.

• Gweny

Mina 14 äggblåsor har växt på sig och det kommer bli ÄP på Torsdag! Vad nervös jag är nu... hur äp ska gå och om det gör ont, sen om allt kommer gå bra så det kan bli återföring till helgen! håll tummarna är ni snälla.

Belis84>> tack!

• Gweny
    blev hela 15 ägg och min sambo lämnade ett kanonprov, så nu ligger dem och växer till sig på SU.
    Vi ska dit för återföring nu lördag eftermiddag, hoppas det blir många starka, så vi även får att frysa ner.

Ingreppet gick allt över förväntan, gjorde allt ont imellanåt, som små snabba hugg,  men försökte slappna av och fick morfin, men inte så farligt som jag trodde. var jättego personal som tog hand om oss.

Hade mensvärk hela em/kvällen sen och väldigt trött, så la mig tidigt igår.

Ashurst klara>> Du kan läsa mer utförligt på min blogg, om du vill.

drakbarnet.blogspot.se/
  • Gweny
    Ashurst Klara skrev 2015-03-20 13:32:13 följande:

Wow! Jätte bra beskrivning på bloggen. Du har just fått en ny följare

Stort lycka till imorgon!

Så kul du kikade in. Tack för dina lyckönskningar!
  • Gweny
    Happyland skrev 2015-03-21 19:26:35 följande:

Men grattis, Gweny, till jättebra resultat!

Antar att du är ruvare nu då!?

Kram!

Tack! ja idag fick jag tillbaka ett fint embryo och 5 st till frysen. Var 14/15 som blev befruktade, så dem hade att välja på.
  • Gweny

Happyland>> tack ska du ha!  Men vad segt att du inte får tag i någon och kan lägga upp en ny plan.
    Nu har ju jag inte varit där länge, men min BM är snabb att fixa allt och har redan nu kollat upp att vi hinner ett FET ifall detta inte lyckas...

Har ni andra förresten haft hugg/kramp i sidorna, som kommer ibland när ni ruvat? 

• Gweny

Trina>> ja jag blev förvånad att dem inte odlade vidare på dem utan frös ner våra 2-dgrs. Tycker andra man läser om fortsätter...

Svar på tråden IVF Sahlgrenska Hösten/Vinter 14/15