• Emeeliiee

Sommarbebisar 2015

Hej och grattis alla ni som nyligen plussat!  
    Ni som vill diskutera symtom, känslor och tankar under graviditeten och följas åt är hjärtligt välkomna att hänga här :)

Jag har enligt mens-cykeln BF 12 Juni 2015. Är 24 år gammal och detta är första barnet för både mig och min sambo, är galet lycklig!

• Svar på tråden Sommarbebisar 2015
  • hemligönskan

Nu har jag varit hos läkaren och det gick jättebra :):):) hjärtat slog och den är ungefär 8,9 mm stor <3

nygift skrev 2014-10-23 22:00:58 följande:

Oj skönt att veta att jag inte är ensam berätta hur de går :),

• Lavendla
    hemligönskan skrev 2014-10-24 09:43:17 följande:

Nu har jag varit hos läkaren och det gick jättebra :):):) hjärtat slog och den är ungefär 8,9 mm stor <3

Grattis :) vilken vecka är du i?

Jag ska också ha en lite sommarbebis om allt går som tänkt, om det stämmer så kommer vår lilla skatt 2/7
    Gravidblogg --> lavendla.wordpress.com
  • hemligönskan

Tack! ! Jag är i vecka 7 :) 6+4

Lavendla skrev 2014-10-24 10:19:17 följande:

Grattis :) vilken vecka är du i?

Jag ska också ha en lite sommarbebis om allt går som tänkt, om det stämmer så kommer vår lilla skatt 2/7

• nygift
    hemligönskan skrev 2014-10-24 09:43:17 följande:

Åh vad skönt att höra :) då är du o jag samma är också på 6+4 :) jag har inte blödit nå mer så är inte orolig längre :) tror att det var nån slemhinna eller nått som var lite känslig :)

Men idag är jag sjukt jävla trött haha
  • Sanja87

Tack :) bara för jag sa så igår mådde jag illa imorse. Postafen inhandlad! Har varit sjukt trött idag oxå, men kan ju bero på vädret oxå :)

På tisdag ska jag träffa bm för hälsosamtal och sen läkaren för o kolla mer exakt vilken vecka jag är i :) har även en massa "spindelmärken" typ som jag även fick med dottern, som jag vill kolla upp :)

• Maria86

Hej!
    Hoppar in i denna tråd också då jag har BF 13 juni 2015. Är i vecka 7 nu och mår sanslöst illa mer eller mindre hela dagarna, hela tiden. Ingenting smakar längre direkt och hunger är ett minne blott kan man nästan säga. 
    Men de säger att det är värt det ;)

Förutom detta är man trött hela tiden och brösten värker men som sagt, man är lycklig ändå! Första barnet för mig och min man

• Sanja87

Det är verkligen värt alla symptom o krämpor :) jag bara väntar på att mitt illamående ska slå till ordentligt..

• Sanja87

Gaaaaah dessa cravings alltså!!!
    Jag har varit helt vanisinnigt sugen på sourcream and onion stjärnor...

• nygift
    Sanja87 skrev 2014-10-26 22:17:02 följande:

Gaaaaah dessa cravings alltså!!!

Jag har varit helt vanisinnigt sugen på sourcream and onion stjärnor...

Haha inte lätt :) jag är så sjukt sugen på isglass bara längtar tills vi ska åka o handla imorgon men förövrigt så har jag inte haft nå speciellt. Men idag slog illamåendet till så jag inte visste vart jag skulle ta vägen :) haha :)
  • Emeeliiee

Mitt luktsinne har blivit så sjukt överkänsligt, mår illa av typ alla starka lukter som rök, kaffe, vitlök, vissa parfymer. Får kväljningar stup i kvarten :( Och är sugen på olika saker varje dag (allt fr makrill i tomatsås till sura colanappar), men vissa saker går fetbort..

Svar på tråden Sommarbebisar 2015