• Emeeliiee

Sommarbebisar 2015

Hej och grattis alla ni som nyligen plussat!  
    Ni som vill diskutera symtom, känslor och tankar under graviditeten och följas åt är hjärtligt välkomna att hänga här :)

Jag har enligt mens-cykeln BF 12 Juni 2015. Är 24 år gammal och detta är första barnet för både mig och min sambo, är galet lycklig!

• Svar på tråden Sommarbebisar 2015
  • Maria86

Måste bara dela med mig av lyckan =) Är i vecka 8 nu (7+6) och idag var jag och min man på UL och fick både se och höra det lilla hjärtat slå <3 
    Vi bor i Turkiet så här går man på UL titt som tätt, så har redan fått det stora nöjet att se min bebis 3 ggr nu. Fast dock ser man ju inte direkt mycket, haha. Hjärtat hördes inte jättebra heller men lite hörde man och man kunde se en liten prick bulta på ultraljudet. Så häftigt! <3

• MakeitHappen
    Maria86 skrev 2014-10-31 21:24:45 följande:

Måste bara dela med mig av lyckan =) Är i vecka 8 nu (7+6) och idag var jag och min man på UL och fick både se och höra det lilla hjärtat slå <3 
    Vi bor i Turkiet så här går man på UL titt som tätt, så har redan fått det stora nöjet att se min bebis 3 ggr nu. Fast dock ser man ju inte direkt mycket, haha. Hjärtat hördes inte jättebra heller men lite hörde man och man kunde se en liten prick bulta på ultraljudet. Så häftigt! <3

Åh så mysigt!!

Jag är glad jag fick göra VUL under mitt cellprov för då hörde jag hjärtat! :) Nästa gång är vecka 18!! Skit länge kvar!
  • nygift

Hur går de för alla? Snart vecka 9 här. Vi har beslutat att berätta för min pappa nästa helg. Plus makens släkt när vi ska dit i mitten av november då de bor ca 10 mil ifrån oss så berättar vi det senare för de vill ju inte ta det på telefon sen blir de väl en status uppdatering på facebook efter de :) snart inskrivning hos bm tiden går väldigt fort måste jag säga :)

• Maria86

Jag går  med in i vecka 9...i morrn =) 
    Tycker min trötthet lagt sig ganska mycket. Känner mig inte lika trött längre. Illamåendet är mer eller mindre från dag till dag. 
    Har ett fruktansvärt sug efter kräm med mjölk, haha. Men är i Turkiet så kan inte få tag på kräm, grrrr...

• JossanRy

V 8 här.. vi kommer berätta i när vi går in i v 13. Otroligt lång tid tills dess. Nu är det bara nödvändiga som vet (den jag skriver uppsats med) :) Tiden går så jäklar sakta dock. Längtar till 6 december det är då vi outar nyheten för familj och vänner ien storslagen fest

• nygift
    Maria86 skrev 2014-11-01 22:09:16 följande:

Jag går  med in i vecka 9...i morrn =) 

Tycker min trötthet lagt sig ganska mycket. Känner mig inte lika trött längre. Illamåendet är mer eller mindre från dag till dag. 

Har ett fruktansvärt sug efter kräm med mjölk, haha. Men är i Turkiet så kan inte få tag på kräm, grrrr...

Haha oj kräm o mjölk lät gott kanske man ska införskaffa :)
  • Maria86
    nygift skrev 2014-11-02 00:09:29 följande:
    Haha oj kräm o mjölk lät gott kanske man ska införskaffa :)
    Haha, gör det! Skulle vräka i mig om jag kunde. Så roligt bara med sådana där konstiga saker man blir sugen på. Jag har inte ätit jordgubbskräm med mjölk sen jag var ett litet barn men oj vad sugen jag är nu =) 
  • amandamoller

Plussade igår!! Trevlig liten överraskning, är nu i vecka 4+2 BF 9 juli  Glad Har världens goaste son på 10 månader så detta är andra graviditeten för mig Skrattande Känns galet häftigt att få ännu en bebis och att min älskade pojk ska bli storebror <3

• nassu

Kan jag hoppa in här? Är idag i v 7+0 och har bf 18-19 juni. Har haft problem med blödningar och är sjukskriven. Vi har varit på två Vul p.g.a det men allt har sett bra ut! Vi har försökt få syskon i 2år och nu i vänta på vårt andra ivf blev vi plötsligt gravida på naturlig väg! Grattis alla till era pluss!!

• nygift

Välkommen alla nya riktigt kul att det är så många som har plussat :)

Svar på tråden Sommarbebisar 2015