• nassu

Sommarbebisar 2015

Kan jag hoppa in här? Är idag i v 7+0 och har bf 18-19 juni. Har haft problem med blödningar och är sjukskriven. Vi har varit på två Vul p.g.a det men allt har sett bra ut! Vi har försökt få syskon i 2år och nu i vänta på vårt andra ivf blev vi plötsligt gravida på naturlig väg! Grattis alla till era pluss!!

• nassu
    nygift skrev 2014-11-02 13:13:35 följande:

Har du blödit mkt? Roligt att ni lyckades själva :)

Jg har haft spottings allt sedan jag plussat och en gång haft färsktblod... Hade lite liknande då jag väntade sonen. Nu verkar det ha blivi bättre med det. Äter progesteron nu. Ja.superkul att vi lyckades själva efter lång tid av försök! Knappt så att jag kan tro det.
  • nassu

Hoppas inte, men jag har som sagt haft spottings i 2veckor och även färskt blod och vår bebis lever.. Åtm. när vi såg på VUL i fredags. Håller tummarna!

• nassu

Jag har väldigt svullen mage och tycker kläderna känns obekväma.. Men nån gravidmage kan man inte tala om för mej.. är nog svullen bara.
    Men sjukt hungrig är jag hela tiden! Förra veckan ville jag inte äta mycket.. mår dåligt fortfarande men är nu hungrig stup i kvarten. Skulle inte vilja gå upp i vikt lika mycket som senast...

• nassu

dalin: Jag har haft bruna flytningar allt sedan jag plussade tills denna vecka och vårt pyre levde i magen iallafall...

• nassu

Jg är i v. 7+4. Gravsymptomen varierar ju så det är svårt att veta. Jag har fått två VUL p.g.a mina blödningar. Kan du inte ringa din bm eller gyn? Jag äter progesteron p.g a mina blödningar....

• nassu
    dalin79 skrev 2014-11-06 13:00:05 följande:
    Jag ringde BM i tis och hon sa ju att det kan vara MF eller normalt och att de ej kunde göra så mycket nu. Utan får jag inte jätteont eller blöder mer så får jag avvakta. Var det fortfarande brunt nästa vecka kunde jag ringa en privat gynekolog.

Så får försöka tänka på annat. Sambon ska ta med mig ut lite ikväll sa han sedan ringde han nu och har bokat en kryssning mellan jul och nyår så att vi har något att se fram emot.
    OK..Ja. man kan ju inte göra mycket annat! Men bruna flytningar hade jag oxå med sonen och allt gick bra. Min syster blödde även färskt blod rätt mycket under graviditeten så ALLA blödningar betyder inte missfall. Men man kan ju aldrig vara säker!
  • nassu

Så vanligt det verkar vara med blödningar... Jag har inte haft bruna flytningar på hela veckan men idag kom det liite. och har haft lite känningar i magen oxå vilket har gjort med lite orolig igen. Skulle helst gå på VUL varje vecka för att kunna hållas lugn :D

• nassu

Jo.. man väntar barn och inte missfall. Jag måste påminna mej om det såå ofta. För jag har ju varit orolig eftersom jag haft blödningar. Imorgon ska jag till bm IFALL vi skulle kunna höra hjärtljud. Är i v.9+1... Någon som hört hjärtljuden då hos bm ??

• nassu

Här i Finland gör aldrig bm ( eller eg. heter det rådgivningstant) ultraljud utan endast vid läkarbesök görs det. HOs rådgivningstanten har hon endast sån där "mikrofon" som hon lägger på magen så m an kan höra hjärtljuden...

har gjort 2 VUL tidigare..

• nassu

Hos rådgivningstanten hör man på hjärtljuden vid varje besök här hos oss. Men med sonen hördes det först i v.12 med hennes maskin.
    Idag hörde inget och hon skickade mej till mödrapkl. för att jag inte ska behöva vänta till UL i v.12 och oroa mej då jag haft blödningar. Och  jag fick tid idag och läkaren gjorde ett vanligt ultraljud på magen! :D Allt såg bra ut och enligt det var jag i v.9+6. Jag trodde jag var i 9+2 enligt senaste  VUL:et.
    Jeee! En bra dag!

• nassu
    MiaIa90 skrev 2014-11-18 21:12:51 följande:

Hej jag +a i går och är nog i vecka 6 idag. 

Så bf blir runt den 21/7.

Jag hoppas ajg kommer få göra tidigt ul för att se ordentligt är mitt första barn detta. 

Och har försökt få + i 3,5års tid nu.

Så roligt. Grattis! Hur lyckades nibsedan? För oss tig det 2år och ett misslyckat ivf och sen vips blev vi gravida naturligt!
  • nassu
    MiaIa90 skrev 2014-11-19 21:57:18 följande:

Nassu: tackar vi fick äntligen hjälp med tabletter letrozol heter dom.

Men när jag gjorde ul så såg Gyn läkaren ingen äl så måste ha haft äl tidigare en vad som vi trodde. Så hoppas de kommer få bra tror jag är i vecka 6 enligt senaste mensen men de digitala testet så är jag i vecka 4-5. Tycker su jag ska räkna efter mensen?

Ja.det får man väl göra tills man gjort ul där man ser exakt! Jag blir alltid lika glad då man hör att folk som försökt länge plussat sedan!
  • nassu

Jag ör i v10+2 och mina byxor påsar inte heller längre. Lite jobbigt! angående doppler så har syrran en. Provade i förra graviditeten och allt var kul tills jag en dag inte hörde hjärtljuden längre!! Åkte in till bm på morgonen därpå och hon fick söka jättelänge tills hon sedan hittade dem! Då bestämde jag mej för att inte prova på egenhabd fler gånger!

• nassu

Är det vanligt med gravidförsäkring i Sverige ? Jag har aldrig hört talas om det.. Endast om att man försäkrar barnet och det kan man göra senast 6-7månaden... ifall det  skulle vara nåt fel på barnet. Är det  samma försäkring som n i menar ?

• nassu

Räknar ni hela veckor eller säger ni att ni går in i vecka 13 då ni är 12+0? Jag har liksom räknat som sjukvården gör..bara för att vara på den säkra sidan :D v.12 inkommande onsdag och då ska vi på UL!! Är såå  spänd.

Svar på tråden Sommarbebisar 2015