• Emeeliiee

Sommarbebisar 2015

Hej och grattis alla ni som nyligen plussat!  
    Ni som vill diskutera symtom, känslor och tankar under graviditeten och följas åt är hjärtligt välkomna att hänga här :)

Jag har enligt mens-cykeln BF 12 Juni 2015. Är 24 år gammal och detta är första barnet för både mig och min sambo, är galet lycklig!

• Svar på tråden Sommarbebisar 2015
  • Tharre

Hej ????. Jag hoppar in i tråden också ????. Jag väntar mitt andra barn, är gravid i vecka 9 med Bf 4/6. Alltid roligt att prata med andra och dela erfarenheter ???? hoppas ni mår bättre än mig ????

• nygift
    Tharre skrev 2014-10-27 18:23:31 följande:

Hej ????. Jag hoppar in i tråden också ????. Jag väntar mitt andra barn, är gravid i vecka 9 med Bf 4/6. Alltid roligt att prata med andra och dela erfarenheter ???? hoppas ni mår bättre än mig ????

Välkommen håller med helt underbart att snacka med andra som väntar barn :) har du nån skillnad från andra graviditeten?
  • Tharre

Tack, den största skillnaden är att jag mår betydligt sämre denna gång. Jag är sjukskriven för illamåendet i två veckor till. Kändes jobbigt att behöva berätta så tidigt på jobb men självklart undrar ju folk när man spyr och svimmar om vart annat på arbetsplatsen... Jag har en pojke på snart 3 så hela min omgivning är övertygade om att det är en flicka denna gång. Tydligen mår man sämre då. Jag ber till alla gudar som finns att det ska gå över till v12 ;)

• nygift
    Tharre skrev 2014-10-27 18:53:46 följande:

Tack, den största skillnaden är att jag mår betydligt sämre denna gång. Jag är sjukskriven för illamåendet i två veckor till. Kändes jobbigt att behöva berätta så tidigt på jobb men självklart undrar ju folk när man spyr och svimmar om vart annat på arbetsplatsen... Jag har en pojke på snart 3 så hela min omgivning är övertygade om att det är en flicka denna gång. Tydligen mår man sämre då. Jag ber till alla gudar som finns att det ska gå över till v12 ;)

Oj att det kan vara sån skillnad det är sjukt. Haha jag är helt övertygad att vi får en pojk :)
  • Emeeliiee
    nygift skrev 2014-10-27 18:02:22 följande:
    Jag har hört folk som blivit sjukskrivna för att de mått för illa när de varit gravida. Hoppas du får må bättre snart styrke kram

Ja, min mamma fick vara sjukskriven i två månader när hon väntade mig p.g.a  illamående o kräkningar. Det kan säkert vara ärftligt sånt där :/

Pratade m barnmorskan idag som gav mig lite tips o råd, samt sa att postafen åksjuketablett är helt ok att ta mot illamående, det hjälper för vissa, men man blir extremt trött av dem. Det tar emot att stoppa i sig piller känner jag, kommer avvakta ett tag till och hoppas på bättring inom några veckor. 

Tack så mycket!!

• nygift
    Emeeliiee skrev 2014-10-28 15:00:56 följande:

Ja, min mamma fick vara sjukskriven i två månader när hon väntade mig p.g.a  illamående o kräkningar. Det kan säkert vara ärftligt sånt där :/

Pratade m barnmorskan idag som gav mig lite tips o råd, samt sa att postafen åksjuketablett är helt ok att ta mot illamående, det hjälper för vissa, men man blir extremt trött av dem. Det tar emot att stoppa i sig piller känner jag, kommer avvakta ett tag till och hoppas på bättring inom några veckor. 

Tack så mycket!!

Förstår hur du menar jag är likadan vågar inte ens ta alvedon även om de inte är farligt man vill ju inte riskera nått :) men de finns väl nå band man sätter på handleden som ska hjälpa mot illamående tror cb har det och sen finns ju alltid zoonterapi :),
  • Bubblan2014

Hej tjejer! Hoppar gärna med här. Har bf 3:e juni, så är i vecka 9 nu.

Mår illa från och till men aldrig så pass illa så jag kräks. Att småäta typ hela tiden håller illamåendet borta.

Är egentligen en riktig godisråtta, men blir mer sugen på salt nu, typ chips, än på godis. Kaffesuget är också helt borta, något jag förut drack en hel del av. :)

• nygift
    Bubblan2014 skrev 2014-10-28 17:14:00 följande:

Mår illa från och till men aldrig så pass illa så jag kräks. Att småäta typ hela tiden håller illamåendet borta.

Är egentligen en riktig godisråtta, men blir mer sugen på salt nu, typ chips, än på godis. Kaffesuget är också helt borta, något jag förut drack en hel del av. :)

Välkommen intressant är likadan har alltid varit en riktigt godisråtta men chips är mkt godare just nu. Har alltid druckit massa läsk men inte alls samma mängd nu :) dricker hellre vatten :)
  • Emeeliiee
    Bubblan2014 skrev 2014-10-28 17:14:00 följande:

Känner igen det där sååå mycket! Är en riktig kaffe-älskare egentligen, drack säkert 5 koppar om dagen, nu mår jag illa av bara lukten. Likadant med vitlök och många andra saker. Riktigt sura godisar och piggelin däremot är favoriterna just nu :)

Svar på tråden Sommarbebisar 2015