• nygift

Sommarbebisar 2015

Emeeliiee skrev 2015-01-09 11:18:42 följande:

Min mage putar, inte så att vem som helst kan se att man är gravid, men ändå en liten kula som är framträdande om jag har tajta kläder :) Så mysigt. Och snart har halva tiden gått!

Folk stirrar som tusan på min tjockis mage o undrar säkert varför jag inte bantar hahahhahaha

Vecka 19 på måndag :) rul på tisdag såååå nervös haha
  • nygift
    Emeeliiee skrev 2015-01-09 12:06:54 följande:

Haha, ja folk gillar ju att stirra ;) 

Åh, vad spännande! Känns som när man var liten och gick o väntade på sin födelsedag. Vårt rul är tisdagen därpå (11 dagar kvar, yay!)

Hahha men längtar tills man ser att jag faktiskt är gravid o inte bara tjock haha.

Åh då är de inte många dagar kvar för er heller :)
  • nygift

Träna vad är det ? Haha orkar knappt upp för alla miljoner trappor vi har till våran lägenhet hahhaha sen blir jag helt slut av att typ städa lägenheten så de är min träning det :)

• nygift
    Maria86 skrev 2015-01-09 23:31:05 följande:

hahaha kanske låter konstigt men guuud vad skönt det är att höra att det inte bara är jag som inte tränar nämnvärt. =) Blir andfådd av de enklaste ansträngningar tycker jag =) 

Känner mig dessutom totaaaalt omotiverad att träna men kaaaanske ger mig på någon slags gravidyoga. Skulle ändå vilja stärka mina ryggmuskler också då jag märker redan nu att vid städning och så tar ryggen lite stryk. Simma skulle vara gött men ingen simhall där jag bor inte. Och med 0 grader ute är det liiiite kallt att simma i havet, haha, även om jag har medelhavet runt knuten här bara.

Förresten får folk jääääättegärna börja skriva sen när de varit på ultraljud om de får veta hur mycket deras barn vägde och i vilken vecka de var i. 

Jag blir jätteorolig med min diabetes då barnet riskerar att bli för stort. Så skulle vara kul o se lite hur andras "normala" barn växer. Jag var på UL i vecka 17´+5 och då vägde min lille 216 gram. Doktorn sa att det var normalt i alla fall...

Har också funderat på gravidyoga tänkte börja i vecka 13 o nu gåe jag in i vecka 19 så de kommer antagligen inte ske hahaha.

Absolut Skriver efter rul på tisdag :)
  • nygift
    pottan skrev 2015-01-09 23:42:55 följande:

Var en på jobbet idag som besviket sa att "men jag som trodde du bara blivit tjock, så jag inte var den enda" haha

Hahahhahhahahhaahhaha
  • nygift

Det är ju helt olika beroende på graviditet men de kommer ska du se jag går in i vecka 19 o känner inte heller nått dock första barnet känner lite fladder i bland

• nygift

Idag har jag börjat tvätta bebiskläder plus satt upp byrån. Men nu ligger jag med massa ont i rygg o höft suck kan de vara foglossning?

• nygift
    Mellisen81 skrev 2015-01-10 20:02:20 följande:

Missade att skriva att jag kände mer för ngr veckor sen. Då kunde bag känna rörelse på kvällarna. Mamma sa att det kan bli trångt och att de inte känns lika mycket om det är två!? De flesta som sett mig undrar hur många jag har där inne då jag är så stor. ????????

Det blir upp till bevis på ultraljudet på tisdag.????????

Bara vänta o se :) vilken tid på tisdag ska du på ul?
  • nygift
    Mellisen81 skrev 2015-01-10 20:49:13 följande:

Ja det är ju så, men jag är ju så nyfiken ena stunden och orolig andra. Men men, jag kan ju inte göra ngt ändå.???? Vi har tid vid 14:30.

Hur går allt för dig/er då nygift?????

Aha då ska jag tänka på er :) vi har ul på tisdag 10.15 å nervös haha var tvungen att lyssna på hjärtat bara för att lugna mig :) o de slog så fint så o man hör de mer o mer nu :)
  • nygift
    Nika10 skrev 2015-01-10 21:00:29 följande:

Åh! Jag är avis på er, jag är bara i v 8! Tiden går sååååååå långsamt! Ändå har jag en 3-åring som busar runt, men det går inte snabbare för det!

Längtar till den 27/1, då ska vi på u-ljud och kolla läget. Hoppas allt är bra!

Tiden går fort :) IAF från vecka 4-15 nu börjar tiden gå sakta igen hahha

Det kommer gåå bra på ul för er o tiden går nog rätt snabbt ändå fast det är evighetsväntan
Svar på tråden Sommarbebisar 2015