• nygift

Sommarbebisar 2015

Emeeliiee skrev 2015-01-16 19:51:59 följande:

Känner att jag behöver skriva av min oro lite.. Har den senaste veckan känt en enorm oro över att något inte skulle vara som det "ska" med bebis i magen. Orolig för missbildningar/hjärnskador/utvecklingsstörning, vet inte varför denna plötsliga oro, men kan bero på en dröm jag hade att vårt barn var gravt missbildat i ansiktet. Har sedan dess inte kunnat släppa tanken riktigt att tänk OM något är fel :( Har ju rul på tis och är så nervös nu inför det. Vill inte gå och oroa mig då jag är rädd att detta ska stressa knyttet i magen, ngn som har tips på hur man ska sluta noja över allt? :/

Oj kan faktiskt tala om att jag med var super orolig för samma sak innan rul jag tror att man blir mer orolig när de närmar sig för tänk om. Men det är bara koppla bort oron hitta på nått så du inte behöver.tänka på det. O lugna ner dig så. Allt kommer gå.bra
  • nygift
    Emeeliiee skrev 2015-01-16 21:24:34 följande:

Skönt o höra att det fanns fler som oroat sig.. Ja, nervositeten stiger för varje dag, allt känns plötsligt mer verkligt på något sätt nu när vi snart faktiskt ska få se den lille som växer där inne. Men ska försöka tänka på annat / hålla mig sysselsatt för att inte oroa mig allt för mkt. Tack så hemskt mkt för ditt svar! 

Vet känslan o den är så jobbig. Berätta hur de går sen :)
  • nygift
    hemligönskan skrev 2015-01-16 21:56:50 följande:

heej! Har inte suttit vid datorn förrän nu.

Det gick jättebra! Allt såg bra ut med bebis, längd, huvudmått, blåsa osv.  Vi kollade könet och det blir en liten kille! Så det blir vår Evan som kommer titta ut. :)!

Blev flyttad från mitt BF datum, till 7 juni, så nu är jag helt plötsligt i vecka 19+4 istället, v 20.

Vi köpte en DVD där man fick se ultraljudet "live", så nu har vi en som vi kan visa till familjen och det är extra bra för min sambos familj bor ju i Storbritannien, så då får dom "vara med" på ett annat sätt också :) Kul! Vi satt och tittade på DVDn hr hemma på stora TVn när vi kom hem.. så häftigt!

Hej

Stort grattis till eran lilla prins :) åh vill också gå framåt men jag går bakåt tydligen suck haha men vecka 19 på söndag ;) åh DVD de fick inte vi köpa HM beror kanske på vart du tillhör. Nästa gång ska vi nog filma:) har du börjat känna bebisen?
  • nygift
    Emgi skrev 2015-01-16 22:18:33 följande:

Nu har ja använt dopplern och de tog ett tag innan vi hittade rätt ställe, hörde först bara min puls, men sen när vi tog den lite längre ner typ vid bikinilinjen så hörde vi! Swosh Swosh swosh lät de:) fick de till ca 152 slag per minut så de måste vart bebisen vi hörde! Helt underbart och nu känner jag att ja kan slappna av! Kan varmt rekommenderas.

Stort grattis till lille Evan! :)

Härligt :)
  • nygift

Åh jag är så avis min makes brors flickvänner ligger nu på förlossningen vill också ha min bebis haha

• nygift

Flickvän ska de stå haha telefonen ändra

• nygift
    LillyAdelia skrev 2015-01-17 22:10:19 följande:

Börjar tröttna på alla sidoeffekter av graviditeten. Går upp snabbt i vikt (+7 kg i v.15, inte vågat kolla på två veckor), har finnar/utslag i hela ansiktet, eksem i naveln, dåliga leder, dålig mage och dödstrött. Och nu såg jag att jag fått långa fjun över hela hakpartiet!!!!! Stackars ungar som får skäggiga damen som mamma!

Stå ut de blir bättre har också finnar. Dålig mage men snart är de dags vet du bara stå ut halva tiden ungefär :)
  • nygift

Vecka 19 idag :) börjar kunna se ljuset snart halvvägs :)

• nygift
    Kelsson1 skrev 2015-01-18 09:23:33 följande:

Enligt min BM som kollade resultat från KUB så ska min moderkaka inte ligga i framvägg men kommer att fråga imorgon ändå. Vilken tur att om ett dygn är det dags så slipper man oroa sig sen.

Lycka till imorgon :)
  • nygift
    hemligönskan skrev 2015-01-18 13:24:01 följande:

Tack!!

Jag sa till under ultraljudet för på vår kallelse stod det att man kunde köpa DVD. Har inte börjat känna än, moderkakan ligger framför så det kan vara anledningen! ligger och tittar på DVDn så mycket nu! Han är så fin <3

Jaha de är nog därför för de gjorde de inte på våran jag tittar på bilderna hel tiden men får snart nya bilder att titta på :)
Svar på tråden Sommarbebisar 2015