• nygift

Sommarbebisar 2015

Emeeliiee skrev 2015-01-03 12:42:31 följande:

Gott nytt år, känner på mig att 2015 kommer bli rätt spännande för oss ;)

Har ni tecknat grav.försäkring än? Hos vilket bolag isf? Lutar mest åt Folksam för mig, men alltid kul med inputs fr andra :)

Gott nytt år detta år kommer bli toppen!

Vi har kollat på försäkring och det blir Folksam för oss tänkte teckna den när jag går in i vecka 21 :)
  • nygift
    LillyAdelia skrev 2015-01-03 11:12:40 följande:

Jag är ju en sån som inte ska berätta om min förlossning! Men jag kan berätta att jag ändå gör det igen. Och att jag vet vad jag hade kunnat påverka.

Jag var för kaxig inför förlossningen och jämförde mig med andra i familjen som fött barn på lunchrasten typ. Jag var inte ett dugg förberedd på att jag kunde få det annorlunda. Så i takt med värkarna lät jag mig tro att det snart var klart, vilket gjorde att jag inte vilade och inte tog det på allvar. Så jag var utmattad redan innan det startade på allvar och det fördröjde processen väldigt mycket. Tyckte lite att jag förtjänade att få ut barnet fast jag knappt börjat kämpa- så var det ju för de andra... Slutade lyssna på kroppen och krystade fel, helt ofokuserad.

Så i sommar ska jag vara fokuserad, närvarande, lyssna på min kropp och tänka att den förlossningen är sin alldeles egen och ojämförbar med alla andra förlossningar. Inte ta ut segern i förskott och kämpa hela vägen igenom. Med ett barn i bagaget vet jag vad jag kämpar för, det är så otroligt värt kampen!

Kommer få hjälp att bearbeta min förra förlossning, om jag får höra nåt guldkorn så delar jag med mig till er :)

Tips på vägen är alltid bra då vet jag IAF att man ska ta de lite lugnt innan ;) måste dock fråga hur vet man att själva förlossningen är igång?
  • nygift
    Nika10 skrev 2015-01-03 17:48:18 följande:

Man bara vet! Du har sammandragningar som ej går över i vila, eller varmt bad och dessutom eskalerar och kommer tätare.

Aha :) då återstår de o se i juni när de dyker upp då :)
  • nygift
    Stokke skrev 2015-01-03 17:56:37 följande:

Jag väljer Länsförsäkringar de har en ny uppdaterad som är kanon.

Vad är de för skillnad nu? :)
  • nygift
    Whizzer skrev 2015-01-03 18:32:37 följande:

Jo men du vet när det är på riktigt eller bara förvärkar, när den dagen kommer så vet du bara.

Jag hade inga förvärkar tidigare så när det drog igång för mig så var jag hemma och envisades med att det bara var förvärkar och att vi inte alls skulle åka in för då skulle vi bara få åka hem igen. Hur som helst blev vi ombedda att komma in för en koll, jag var fullt öppen och förlossningen på gång! Dunder o brak, BM tog hål på hinnorna och ca 20min krystvärkar senare så for han ut.. jag var superinställd på att det kommer ta aplång tid, förstföderska och allt det där.. gå och knalla i nån korridor och må dåligt o så. Att jag redan gått 6 dagar över tiden kunde väl knappast betyda att det redan var dags?? Ibland är man trög...

Haha :) jag antar att man märker i värsta fall får man väl åka ln o kolla helt enkelt :)

Är dock orolig o gå över tiden för mkt haha vill inte ha en midsommar bebis :)
  • nygift
    Theresetesstessan skrev 2015-01-03 20:51:26 följande:

Jag är beräknad på självaste midsommar afton. Hoppas det blir innan. Haha

Oj stackare måste jag säga hihi. Får hålla tummarna att han/hon kommer tidigare :)
  • nygift
    Whizzer skrev 2015-01-03 21:04:34 följande:

Och jag är beräknad till 26/6, vill inte Heller gå över så mycket, sonen är född 6/7 så det vore ju kul om de kunde få varsin födelsedag

Oj då håller vi tummarna att bebben vill komma när han/hon är beräknad :)
  • nygift
    Whizzer skrev 2015-01-04 00:58:32 följande:

Ja vi får väl se, sambon och jag delar ju födelsedag så det vore inte konstigt om det skulle bli på samma dag - jag kommer inte att bli förvånad iallafall

Haha det är ju typiskt :)
  • nygift
    LillyAdelia skrev 2015-01-05 10:14:30 följande:

Håller på att få spatt! Liksom under förra graviditeten har jag fått eksem i naveln. Fruktansvärt. Fy bubblan vad det kliar! Förra gången gjorde jag inget åt det men nu har jag inget tålamod. Apoteket så fort vi kommer hemifrån idag!

Oj eksem i naveln gud vad jobbigt hoppas de blir bättre :)
  • nygift

Vecka 18 idag :) idag ska vi kolla på barnvagn från blocket kommer med stor sannolikhet hem med den också :) 8 dagar kvar till rul:):)

Svar på tråden Sommarbebisar 2015