• nygift

Sommarbebisar 2015

hemligönskan skrev 2015-01-02 13:01:45 följande:

Tack tjejer! Känns lite bättre nu =)

Om prick 14 dagar är det RUL. Gud vad jag längtar.

Alla säger att "Åh du har ju inte fått någon mage heller direkt" vilket gör lite ont att höra.. för visst vill man ju kunna visa upp att man har bebis i magen... men det kommer det med =)

Vilket datum ska du på rul?

Haha ser fortfarande mest tjock ut.

Men idag har vi köpt spjällsäng plus madrass :) dessutom valt vilken vagn vi ska ha :)
  • nygift
    Kelsson1 skrev 2015-01-02 17:56:16 följande:

Angående förlossning tycker jag att det är det häftigaste jag någonsin gjort och ser verkligen framemot att få göra det igen.

Visst gjorde det ont men det glömmer man rätt fort sen när det väl är över .

Själv tyckte jag att utdrivningsfasen var värst och gjorde mest ont men det är individuellt.

Den här gången kommer jag att lyssna mer på min egen kropp och mindre på barnmorskan, hon övertalade mig att krysta hårdare och tidigare än vad min kropp var bekväm med och jag är övertygad om att jag sprack mer på grund av det än om jag hade lyssnat mer på kroppen.

Aha oj det var ju inte bra. Fast de är klart man tänker väl mkt på att få ut bebisen o äntligen få träffa den :)

Nu längtar jag till förlossningen men snart halva graviditeten klar :),
  • nygift
    Whizzer skrev 2015-01-02 20:34:34 följande:

Ja guu vilken häftig känsla det är när det sätter igång på riktigt.. det är som gamla urkrafter väcks i en och man kan inget annat göra än att åka med.. jättehäftigt och samtidigt lite läskigt (om man är kontrollfreak som jag).

Min förlossning gick rätt snabbt (eller om vi kom in sent) så ingen bedövning hanns med.. men det gick faktiskt bra ändå, trodde att smärtan skulle vara värre. Sista värkarna vet jag att jag tänkte "men ut nu då jäkla unge) och klämde på även fast BM försökte bromsa.. ploffs så fick de fånga honom i luften typ!

Hahha hoppas de går lika bra denna gång :)
  • nygift
    Singoalla14 skrev 2015-01-02 21:00:13 följande:

V 15 :)

Graattis kul det går.undan :)
  • nygift
    Lejonhjärta skrev 2015-01-02 21:54:19 följande:

Ja det låter ju säkert skevt men jag ser fram emot förlossningen! Har gjort ett kejsarsnitt med mitt första barn och fött vaginalt med de två minsta. Sjukt häftig upplevelse kan jag berätta för er som väntar på ert första barn!

Åh vad härligt gillar att ni skriver kan ni inte berätta lite om eran förlossning? Men bara om ni vill :)
  • nygift
    elilou skrev 2015-01-02 22:50:49 följande:

Idag såg vi pyret för förata gången! :D gjorde kub o allt såg bra ut. V14 imorn, nu kan jag börja tro på det här :)

Åh vad mysigt grattis :)
  • nygift
    Whizzer skrev 2015-01-03 00:33:30 följande:

Det är de positiva förlossningarna man vill höra om, framförallt som förstföderska. Tyvärr verkar det vara helt legitimt för allmänheten att berätta skräckhistorier om förlossningar så snart de får redo på att någon i bekantskapskretsen är gravid.. varför gör vi så?

Det finns en väldigt rolig tråd här på FL som jag sträckläste sista veckorna på graviditeten när jag började fatta att det faktiskt snart var dags för det där som ska göra så ont.. den kan jag varmt rekommendera för den avdramatiserar verkligen!

Sök på Roliga förlossningshistorier på forumet här på FL. Uppdateras inte så jätteofta längre, men det finns väldigt många sidor att läsa och skratta högt åt!

Annars prata jag gärna mer om min förlossning haha

Åh den har jag redan läst hihi :)
  • nygift
    Nika10 skrev 2015-01-03 15:28:43 följande:

Min förlossning startade med vattenavgång 03:00 den 5/9. Åkte in på kontroll vid 08, då antenatal öppnade. ( v34 ) hade små glesa värkar och flera ctg kontroller gjordes utan att bli godkända. Gjorde ett u ljud som visade att det var väldigt lite fostervatten kvar hos bebben så jag blev inlagd på specialbb.

( gick där pga kronisk sjukdom)

Mannen fick åka hem, vid ca 21. Hade då lite mer värkar.. Fick 2 panodil och hoppade i säng vid 22. Försökte slappna av och ligga där men det gick inte. Så jag gick upp och vandrade runt på bb. Personalen hade väldigt mkt att göra så jag blev lite bortglömd. Vid 01 började det göra mer ont så då tog jag tag i en personal och sa till. Jag hoppade sedan in i duschen och försökte smärtlindrande lite med varmt vatten, gick sådär!

Redan på kvällen innan mannen åkte hem bestämdes det att jag skulle sättas igång på morgonen därpå, så det sa min bm hela tiden till mej när jag "klagade" på att ha ont. Hon fattade inte riktigt att jag var igång redan nu...! Hon körde en ctg till vid 02:30 ca och sen fick jag morfin och en sömntablett, för jag behövde sova, jag skulle ju sättas igång!

Somnade pang efter morfinet, vaknade kl 05, stod på alla fyra i sängen och hade ont!! Ringde på klockan och in kom bm och allihopa. Då blev det fart på dom ;) öppen 10cm teckenblödning och krystvärkar i antågande.. Dom körde mej in till förlossningen och jag ringde min man. Han körde i 150 km/h till förlossningen och kom dit i precis rätt tid, trodde dom då. Men sen lugnade det ner sig lite och efter att ha andats lite lustgas och 10 min krystvärkar så kom våran dotter.

Oj oj vilken upplevelse! Jag hade ju inte sovit så mkt dygnet innan men kroppen har sådana krafter, kommer från ingenstans! Så häftigt!! Fick sy 2 stygn, vilket inte kändes alls. Blev inlagda på neonatalavdelningen i 1 v, då hon föddes förtidigt men hon mådde bra hela tiden!

Förlossningen är verkligen nått att se fram emot! Jag gör det!

Oj vilken berättelse :)

Spännande. Kul att flera säger att de ser framemot förlossningen börjar göra de mer o mer nu :)
  • nygift
    hemligönskan skrev 2015-01-03 15:39:08 följande:

2 dagar efter dig :) den 16/1.

Jag har spanat in allt som jag vill köpa nu, kommer dock vänta ett tag innan jag köper dom.  Kommer få vagn av min bror, så det är en skön utgift att spara in!

Aha hihi berätta sen :) vi håller på kolla på en på blocket :) såg den o blev helt fäst :)
  • nygift
    Lejonhjärta skrev 2015-01-03 10:35:51 följande:

då ska jag absolut knåpa ihop lite om mina två vaginala. Kejsarsnittet struntar jag att skriva i för hade ändå inte någon bra upplevelse av det. MEN! jag vet många som är nöjda med sina snitt också. Min syster bland andra som i mars ska göra sitt tredje snitt... Allt är ju individuellt. Ska knåpa lite på förlossningsberättelserna under dagen när tillfälle ges så återkommer jag med dem! Ha en bra dag alla mamacitas!

Väntar med spänning :)
Svar på tråden Sommarbebisar 2015