• nygift

Sommarbebisar 2015

Maria86 skrev 2015-01-07 18:42:14 följande:

Nu har jag varit dålig på att vara här inne och kolla igen men måste gå bak lite och kolla vad folk har skrivit och vad som hänt. 

För vår del var vi på UL idag och nu fick vi veta 100% att det är en liten POJKE där inne. =) Både mamma och pappa är superglada såklart, vår lilla prins <3

Blev även flyttad lite igen så nu har jag BF 11 juni och är alltså snart 18 fulla veckor gångna. =)

Oj vad mysigt grattis :)
  • nygift
    Baby Doll skrev 2015-01-07 20:15:37 följande:

Hej allihopa! Det var ett tag sen jag var här inne sist, har varit svårt sjuk i lunginflammation

Var på RUL i förra veckan, så nervöst och spännande och frågade då försiktigt om man kunde se kön, vi väntar ivrigt på lillasyster som är beräknad till 27 maj! 

www.mybabydolls.se

Fler som valt att ta reda på kön i förväg?

Oj jobbigt o vara sjuk kul med rul dock o roligt med flicka :) vi ska också ta reda på könet på tisdag :)
  • nygift
    Theresetesstessan skrev 2015-01-07 22:08:39 följande:

Här kommer länken.

Är det min puls eller bebi hjärta?

Första 10 sekunderna är vänster sida och de andra 10 höger.

Hur hör man skillnad på min puls och hjärtljud?

Jag hör hjärtljudet :) så låter min bebis :)
  • nygift
    Emeeliiee skrev 2015-01-08 00:37:48 följande:

Åh, grattis till er som varit på ultraljudet och vad kul att ni fick reda på könet :)

12 dagar kvar för oss, blir ett sent Rul (v 19+4) tror vår bm räknade lite fel när hon bokade in oss :P Jag har inte lyssnat på ngra hjärtljud eller fått se knyttet öht ngn gång så är otroligt förväntansfull...

12 dagar går fort vi ska på rul på tisdag o jag är så nervös haha fast jag har lyssnat på hjärtljuden fast jag är mer nervös för när den är beräknad haha :)

Men som sagt tolv dagar går fort :),
  • nygift

Jag kommer vara i vecka 19 när jag gör rul (18+1)

Så tror standarden är mellan 18-20 :)

Håller med helt om att tiden går så långsamt

• nygift

Var hos BM idag o vägde mig har gått ned 2,5 kg på 18 veckor. Hade gått upp lite sen tidigare dock.

Hur går de för er har ni gått upp eller ner? :)

• nygift
    Emeeliiee skrev 2015-01-08 16:33:42 följande:

Jag har gått upp ca 6 kg redan, vägde 54 kg förut och är 171cm lång, väger nu runt 60. Tyckte det var märkligt att jag gått upp så mkt redan, men min bm sa att min kropp behövde antagligen det och att det var bara bra eftersom jag var så tunn innan.

Aha okej skönt ändå.jag var ju överviktig sen innanså min BM blev glad att jag gått.ned
  • nygift
    Kelsson1 skrev 2015-01-08 16:58:25 följande:

nygift: Jag gick ju ner i vikt innan jul, kring 5kg men har gått upp ca 4kg över jul är nog en kombination av julgott o bebis

Kul o höras andras viktvikt :). Har magen växt mkt då?
  • nygift
    Kelsson1 skrev 2015-01-08 18:58:59 följande:

Det var därför jag också gick ner i vikt, kunde inte äta nästan någonting. Mycket skönare nu när man får i sig mat även om det fortfarande är begränsat med vad jag kan tänka mig att äta.

Jag är likadan inge kul att inte kunna äta så mkt dock haha men vad gör man inte för sin skatt.:)
  • nygift
    hemligönskan skrev 2015-01-09 11:04:20 följande:

Jag gick föst ner från 96,5 till 91,1 och nu väger jag 94,1. Jag är skitlång haha men är lätt överviktig.

Aha men de låter ju bra undrar hur mkt man går upp sen i slutet av graviditeten haha
Svar på tråden Sommarbebisar 2015