ChiliFrö skrev 2015-01-11 14:14:56 följande:
Vi berättade på julafton/juldagen med ett rim som Farmor/mormor läste för alla,det stod
Snart ni mig ser, men jag ej er
Ni får mig inte störa, så er från att röra.
Men ett halvår efter lussa, får ni på mig pussa!
så fick dom lura en stund, min mans släkt visste direkt att vi skulle ha en till men på min sida är vi 4 systrar så de blev lite undrande minner innan det var utrett vems "tur" de var ;) Men hade jag vart er så hade jag kopierat en ul bild till fotopapper och gett bort en fotoram men kortet i :)
Ah, men det är något sånt jag vill skicka iväg till de som vi inte säger till irl. :) Ja men det känns så tråkigt att berätta via en UL bild igen tycker jag :P Aja, ska nog komma på något bra, får googla ikväll så hittar man säkert nått ;)
Jamtlandstaus skrev 2015-01-12 10:58:03 följande:
Vi berättade oxå för alla samlade på julafton (17st) men väldigt odramatiskt. Jag fick frågan om jag ville ha nubbe och svarade "Nej, tack jag måste vara nykter på BB i juni", så var det ute.
Vi har ett par i släkten som haft stora svårigheter att få barn och jag ville inte göra en grej av det.
Okej, men sånt gillar jag med, att det bara kommer "spontant" liksom.
Min mamma ska va barnvakt på Fredag när vi ska iväg på RUL & jag har sagt att jag ska till gyn och kolla upp mig, för jag har sagt att de går trögt att få ett syskon ;)
Så tänkte vi att när vi ska hämta dottern, så kommer hon fråga hur det gick och då vill jag typ säga "jo det blir en pojke". Bara liksom lite halvtråkigt sagt, får se om hon kopplar.. Men vi får se :)