• emtfb

Vi med BF Juni 2015

Loe skrev 2014-12-18 20:04:26 följande:

Emtfb: hyperteryos är egentligen inte kopplat till graviditet men man får sämre värden och blir mer påverkad när man är gravid. Det kan också vara skadligt för barnet om man inte behandlar det, men min barnmorska säger att vi ändå upptäckte det tidgt så det borde inte skada bebisarna. Mina symptom är andnöd, hög puls och känslan av att hjärtat slår snabbt och hårt. Det dunkar framförallt när jag ska sova. Jag är också skakig, "darrig i bena" och svag, har svårt att vrida upp en flaskkork t.ex.

Okej, verkligen tur att ni upptäckte det såpass tidigt! Blir det massa extra koller hos bm nu? 
    Usch för symtomen :( Hoppas dom avtar eller försvinner helt när du blir medicinerad. Hur länge har du känt detta? 

Karro, jag tyckte jag kände bebis häromdagen, men är inte alls säker. Hoppas att känna lite mer innan rul, så man inte behöver va så nervös. :) 

• emtfb
    Loe skrev 2014-12-19 20:11:31 följande:

Emtfb; jag kommer få gå på en del läkarbesök både för sköldkörteln och för tvillingarna. Jag hoppas ändå att jag får behålla min barnmorska för hon är jättebra, plus att jag vill slippa åka till Huddinge sjukhus. Jag har känt symptom sen augusti men trodde att det var stress pga mitt jobb. Sen har det blivit mer och mer såklart.

Hur funkar det för er på era jobb? Är det tungt att jobba eller mår ni bra? Har ju själv inte jobbat på ett tag, tänker nån av er söka havandeskapspenning?

Okej, skönt att dom håller koll :) Oj är det så pass länge det pågått. Men skönt att du vet vad det är nu, även om det inte är något bra :(

Jag har varit sjukskriven i 1,5 månad, men ska börja jobba på tisdag, känns sådär.. Spyr inte lika mycket längre men är lite små slö i kroppen fortfarande, så får se hur det går. Vad jobbar du med? Blir du sjukskriven hela tiden ut? Jag kommer söka havandeskapspenning, pga av att det är tungt, mycket ensam jobb och mycket spring, jobbar på ett äldreboende.

• emtfb

God Jul på er  {#emotions_dlg.flower} 

Loe, Wow, roligt med 2 av samma kön. :) Så nu blir ni 4 tjejer mot en kille då? ;) Oj, så ofta som varannan vecka? Pga av hypertyreosen? 

Jamtlandstaus, vad skönt att veta att det är en frisk flicka :) Och grattis till vinsten, inte ofta man vinner något, inte jag iaf.. :) Kul att komma iväg!

• emtfb

Jamtlandstaus, Ja jag förstår det, måste kännas otroligt lättande att få veta det. :) Hur mår du nu med tungandningen/flåsigheten och de?

Jag va in till akuten och fick ta prover på propp i lungan och dom kolla hjärtat, för jag hade sjukt jobbigt att dra djupa andetag, de va en månad sen. Men visade inget och jag hade ju som magkatarr och de har gått över nu och även andningen är nu helt normal! Sååå skönt!! 

• emtfb
    Jamtlandstaus skrev 2014-12-27 21:53:57 följande:
    Vilket minne du har!! Min flåsighet är nu borta. Tog ut så mycket flex jag hade o maken gjorde allt här hemma ett par veckor så vila hjälpte. Måste ha varit förkylningen jag fick som i kombination med graviditet o stress orsakade det...?

De nöjde sig ändå med prover för dig? Jag fick beskedet att "propp-proverna" är ofta förhöjda jämt när man är gravid o mina var det så jag var tvungen att röntgas. Kändes olustigt!

Skönt att det gått över även för dig nu!

Ja jag kom ihåg de för de va som mina symtom också ju. ;) Ja dom verkade nöja sig med det? Vad skönt att det gick över! Konstigt att dom inte röntga mig då, jag hade dock hög puls som han observerade. Men nä dom sa inget mer, så jag satte en sjukdom på mig själv :P Som förra graviditeten, vet inte hur många ggr jag va in till akuten pga halsbränna anfall?
    Som 2 veckor efter förlossningen visade sig vara gallstensanfall (vilket jag anade typ i v.15 redan, men sjukvården propsade på att de va katarr/halsbränna), och de satt en sten på levern, så jag fick opereras dagen efter. Hua!! Så jag tror mer på mig själv än sjukvården nu för tiden Tungan ute

Men usch vad jobbigt att resa mellan och fira jul sådär! Ja, säg ifrån nästa år.. Jag känner också en bulle under naveln och lite rörelser, nästan varje dag faktiskt.. Det kommer, du kanske har moderkakan i framvägg och då ligger den ju liksom ivägen för att de ska kännas så tidigt. :)

• emtfb

Haha jag har också ett jävla humör & NOLL tålamod och de tär verkligen att va hemma med en trotsig 1,5åring ;) Skönt att börja jobba igen nu :P

Loe, haha förstår dig, skulle också bett karln åka iväg, man blir ju inte lite arg när man ska ha något så finns det inte.
    Gött med sån mat också ju :) 
    Vi blir bortbjudna på 3 rätters, så det blir skönt, slippa laga något alls :)

• emtfb

Jag skulle aldrig kunna hålla mig enda till förlossningen för att veta vilket kön det är, hehe! Spricker också av nyfikenhet Skrattande

• emtfb
    Absolut kan jag lägga till det i trådstarten, men kanske kan vänta tills alla varit på RUL, så man vet mer exakt när det blir tänkte jag och vilket kön, för dom som vill veta Skrattande

{#emotions_dlg.flower} BF-datum {#emotions_dlg.flower}

12/6 ChiliFrö 2:a barnet tror själv 5 eller 14/6 ;)
    14/6 emtfb, 2:a barnet
    14/6 Kxx, 1:a barnet
    22/6 Jamtlandstaus, 3:e barnet, väntar en tjej
  • emtfb
    Jamtlandstaus skrev 2015-01-03 20:44:50 följande:
    Om det inte är en väldigt stark önskan att ha listan i trådstarten så skulle jag önska att den inte läggs där! Saker kan hända på vägen o kanske vill man inte stå kvar där eller så blir det ändringar som måste kompletteras med ytterligare en tilläggskommentar. Kanske kommer det någon ny... Ja det kan finnas mycket som gör trådstarten jättelång o det är väldigt irriterande att behöva scrolla förbi den varje gång, speciellt om man som jag surfar mest från mobilen.
    Nej mig spelar ingen som helst roll, tycker också det blir drygt när det blir så långt med alla tilläggskommentarer i trådstarten Glad
    Vi får helt enkelt försöka uppdatera listan i tråden istället. Flört
  • emtfb

Äntligen, så börjar man bli som människa igen, både jag och dottern har legat magsjuka nu i helgen, fyfan vilken pärs alltså! Kräks
    Tur man har en sambo. 

Vi hade inget dop för dottern, mest för att hon hade kolik och sen är inte jag kristen på något vis heller. Namngivelse skulle jag kunna ha hemma i trädgården för nästa bebi, vi får se vad man orkar med Tungan ute

Svar på tråden Vi med BF Juni 2015