Vi med BF Juni 2015
Hejsan! Här kan vi som pratat & plussat i tråden "vi med bim 1-7 Oktober" samlas. Andra är självklart också välkomna :)
Hejsan! Här kan vi som pratat & plussat i tråden "vi med bim 1-7 Oktober" samlas. Andra är självklart också välkomna :)
Härligt tjejer! :)
Karro, Jag känner inte så mycket, lite molvärk och humörsvängningar. Har en ettåring som inte kan somna på kvällarna så mitt tålamod tar slut fort som sjutton, och det brukar väl inte vara riktigt så illa. :p Tur man har en lugn sambo ;)
Känner du nånting? :)
Limpan, Haha tycker också synd om min sambo och dotter. Men de går över snart, eller om 9 månader iaf ;)
Usch för halsbränna & fyfan för illamående! Jag spydde flera gånger om dagen från v 8-17, hoppas verkligen man slipper det denna gång!
Hur gammal är du? :)
Karro, har du barn sen innan? :)
Karro, förstår att klådan inte är nån höjdare, fick du någon lotion eller något mot det? Eller behandlar man inte det?
Samma här, är lite degigare och ser redan ut som jag är i vecka 20 ;) Men det är rätt bra haha, för vi vill inte att någon ska veta att vi väntar en till, förens efter RUL ;) Och det är då magen börjar synas på mig, iaf första graviditeten. Har du inga kläder som du kan använda från din förra graviditet?
Limpan, förstår att du blir orolig. Men du kommer inte får gå på något VUL om nån vecka? Kan lugna en ganska mycket, speciellt om man har haft ma. Jag är 25 ;)
Hej!
Hoppas det är okej att jag hoppar in här :)
Plussade igår i vecka 4 (3+5).
Hej! Grattis & välkommen!! :) Är det första barnet? Några symtom ännu? :)
Vad roligt :D Okej, jag sover också jätte oroligt, svårt att somna med.
Mitt andra barn :) Symtom, typ lite molvärk & humöret är inte att leka med, herregud. Tänder till på 2 röda, typ.
Plussade tydligt igår efter en stegring sedan i torsdags :D så hoppas det är ok att jag oxå hoppar in här :)
Karro, okej tråkigt att du fick det konstaterat så sent. Men skönt att du vet att det är det, om du får det igen.
Haha nej det är sant, mammakläder väntar man ju helst med tills man verkligen måste ha dom. Förra graviditeten hade jag bara nån mamma topp, hade mina vanliga byxor och mycket mjukis/harembyxor, dock kommer jag nog köpa ett par mamma jeans denna gången, kan va skönt att ha en mudd över magen, det saknade jag förra gången.
Limpan, fyfan för migrän, hoppas den släpper! Brukar du ha det ofta, annars? Måste väl finnas något att ta mot det, även fast man är gravid? Jag som typ går under helt när jag har ont i huvudet, kan inte tänka mig hur det skulle vara med migrän.
dstrl, haha det är helt sjukt hur man kan blir så, noll tålamod och hettar till direkt. Stackars omgivningen ;) Kan ju säga att jag kolla på Zlatans dokumentär igårkväll, satt och böla genom hela typ haha. Kan inte komma ihåg att jag va så förra graviditeten :P
tinsans, vad roligt att det tog sig på första försöket! Jag tror det är väldigt vanligt att man är orolig, man nästan letar symtom. Mina symtom, kommer och går. Förutom mitt humör, det verkar stanna och verkligen göra sig synligt. Men molvärk har jag ibland och lite illamående kommer oftast på kvällarna. Förra graviditeten kom mina symtom verkligen som ett brev på posten ca v. 8. Kräktes och kändes bakis och febrig varje jävla dag till v .17. Så det hoppas jag att jag slipper nu. :)
Chilifrö, roligt :D Absolut det tycker jag, jag kan starta!
BF-Lista
13 Juni. emtfb, 25år, 2:a barnet, Uppsala
BF-Lista
8 Juni. Skogisen, 33år, 1:a barnet, Umeå
13 Juni. emtfb, 25år, 2:a barnet, Uppsala
17 Juni. dstrl, 1:a barnet, Orust
Fyll gärna på själva :)