• emtfb

Vi med BF Juni 2015

vincere skrev 2014-10-09 18:51:41 följande:

Heej får jag hoppa in här? Fick ett pluss i lördags! Väntar mitt tredje barn, minstingen är 16 månader, han är också junibarn. Äldsta är 6 år, i december :)

Beskedet kom som en liten chock, men vi har önskat syskon och det var väl meningen just nu :)

Hur mår ni Alla? Jag känner mig helt ogravid och funderar om jag inbillat mig :p

Välkommen & grattis :) Min dotter är också 16 månader, så jag får också ett till juni barn verkar det som ;) 

Jag känner mig inte heller gravid egentligen, dåligt humör och molvärk, men de skulle lika gärna kunna va dagarna innan mens typ. ;)
    Hur har dina andra graviditeter varit? 
  • emtfb
    vincere skrev 2014-10-09 20:54:22 följande:
    Tack! :) Det kom som en överraskning, gjorde ett p-pillerstopp för ca 4 veckor sedan, då de inte passade mig.. min kropp har väl knäckt koden för hur den ska ta sig an ett barn å sprutar ut ägg. :P Nåja nu har jag smält det och ser verkligen fram emot en till liten. Men samtidigt mycket funderingar och lite lite lite ångest, att känns sig otillräcklig. 

Vad roligt att du också hade en liten på 16 månader! 

Mitt humör är också lite svajigt, kortare stubin.. Hehe. 

Första graviditeten hade jag lite illamående och förbaskat trött i början, jättekänslig för os och starka dofter. Grillad kyckling var det värsta i luktväg. Men inga större besvär! Enorma rattar. 

Andra graviditeten kände jag mig inte gravid förren in i halva. Sammandragningar kom från v16, så fort jag gjorde något. Inga större krämpor, förutom foglossning.. Den kom som mest då jag ansträngt mig. Så det var bara att lära sig att ta det lite lugnt, eller gilla läget och ta smärtan. 

Tycker jag haft super-graviditeter, då jag har en nära vän som haft två kräk-graviditeter. Jag har tyckt så synd om henne.
    Hur var din förra graviditet?

Men skönt att det tar sig så fort :) Hellre det än att behöva få hjälp och hålla på flera månader :P Första fick jag tabletter för att få igång ägglossningen, så det tog ett tag, men så värt det. Är så glad att det gick på egenhand denna gång!

Ja men det kändes verkligen som graviditeter man vill ha, lite symtom men endå inte för mycket. Hoppas du får en bra graviditet denna gång med då! :)

Oj min förra, va typ bakis/feberkänslor och spydde varje dag från v.8 till v.17, sen hade jag gallstensanfall typ 1 gång i veckan under hela graviditeten, som jag sen fick bort opererad 2 veckor efter förlossningen. 
    Men ja jag måste nog säga att de va en rätt kass graviditet haha. Hoppas verkligen denna blir bättre, kommer ju slippa gallstensanfallen iaf, och det är guld värt, hellre föder man barn 1gång i veckan än att få dom där anfallen. Hua! :P

• emtfb
    ChiliFrö skrev 2014-10-10 09:20:11 följande:

Är det någon som börjat må skit?

Jag har en ganska, för mig,besvärande åkomma... Jag får mjölksyra direkt jag gör något.. Igår skulle jag bädda rent i våran säng och då får jag mjölksyra i armarna efter ungefär  20sec när jag ska skaka i täcket :( otroligt irriterande.. hoppas det försvinner snart.. Vid en abort för 10 år sedan var det detta symtom som gjorde att jag märkte graviditeten överhuvudtaget..

Blir även väldigt lätt yr.. 

Har ni några önskemål på kön på bebisen?Nalle
    Utgår ifrån att alla önskar sig friska och krya bebisar Hjärta
    Vi skulle vilja ha en pojke då vi har en flicka nu men det vore smidigt med en flicka med tanke på alla kläder och saker som nu är rosa :P

Åh så jobbigt, det hade jag i min förra graviditet, speciellt på morgonen när jag inte fått något i magen, det var liksom jobbigt att resa sig från sängen för benen orkade inte typ. 

Mig spelar det nog ingen roll, men en pojke vore roligt, har ju en flicka nu. ;) Men som du säger, det skulle underlätta väldigt mycket om det blev en tjej, för verkligen allt går i rosa här hemma, flaskor, nappar, kläder, leksaker och möbler haha. ;) 

Är det någon som äter något tillskott?
  • emtfb

fruannie & Emmaadenicelind, grattis till erat plus och välkomna! Glad

tinsans, rennie är helt ok att äta mot halsbränna när man är gravid :)
    vad är det för kinesiskt test? :) Jag tror nog inte på sånt där egentligen, men kan ju va kul att testa endå :)

Jag äter ACO gravid, hade från förra graviditeten som ännu inte gått ur bästföre, och det täcker ju upp den dagliga dosen av folsyra man behöver ha. :)

BF-Lista  Gravid

8 Juni. Skogisen, 33år, 1:a barnet, Umeå
    12 Juni ChiliFrö, 27år 2:a barnet
    13 Juni. emtfb, 25år, 2:a barnet, Uppsala
    13 Juni. Limpan nr2. 31 år, 2:a barnet. Västerås
    15 Juni. Karro80, 34 år, 2:a barnet, Örebro
    17 Juni. dstrl, 1:a barnet, Orust

Karro, vi har bara berättat för en nära kompis, kommer inte säga något till någon annan fören efter rul. Du då? :)

• emtfb
    Limpan nr2 skrev 2014-10-10 10:08:01 följande:

Har fått lite brunt på papperet när jag torkat mig, igår kväll och imorse. Inget mer nu. Hoppas att det är ofarligt och inte blir värre.

Ang kön så spelar det såklart ingen roll. Men vi har en pojke sen innan så vore kul med en flicka. Men mer praktiskt om det blir en pojke till :)

Otäckt! Har du någon koll varför det kan bli så? Har det kommit något mera under dagen? 
  • emtfb

Grattis Mirella, lisan & Samantha :D

Vad roligt med en till från Uppsala, kanske vi träffas på bb sen :p

Fy så illa jag mådde imorse när jag skulle upp och jobba. Hua!!! Men de gick över rätt fort som tur va.

Limpan, hoppas det är en nidblödning! Har du bokat tid hos mvc?

• emtfb
    Limpan nr2 skrev 2014-10-11 18:01:27 följande:

Vill någon vara snäll och ta bort mig? Mera brunt och hcg stiger inte utan blir snarare svagare :(

Bara vänta ut det och köra på igen sen.

Lycka till ni andra!!

Okej förstår dig, väldigt tråkigt Rynkar på näsan Hur är det idag med flytningarna?
  • emtfb

BF-Lista  Gravid

8 Juni. Skogisen, 33år, 1:a barnet, Umeå
    12 Juni ChiliFrö, 27år 2:a barnet
    13 Juni. emtfb, 25år, 2:a barnet, Uppsala
    14 juni. Lisan26, 26 år, 1a barnet, Uppsala
    15 Juni. Karro80, 34 år, 2:a barnet, Örebro
    17 Juni. dstrl, 1:a barnet, Orust

Svar på tråden Vi med BF Juni 2015