vincere skrev 2014-10-09 20:54:22 följande:
Tack! :) Det kom som en överraskning, gjorde ett p-pillerstopp för ca 4 veckor sedan, då de inte passade mig.. min kropp har väl knäckt koden för hur den ska ta sig an ett barn å sprutar ut ägg. :P Nåja nu har jag smält det och ser verkligen fram emot en till liten. Men samtidigt mycket funderingar och lite lite lite ångest, att känns sig otillräcklig.
Vad roligt att du också hade en liten på 16 månader!
Mitt humör är också lite svajigt, kortare stubin.. Hehe.
Första graviditeten hade jag lite illamående och förbaskat trött i början, jättekänslig för os och starka dofter. Grillad kyckling var det värsta i luktväg. Men inga större besvär! Enorma rattar.
Andra graviditeten kände jag mig inte gravid förren in i halva. Sammandragningar kom från v16, så fort jag gjorde något. Inga större krämpor, förutom foglossning.. Den kom som mest då jag ansträngt mig. Så det var bara att lära sig att ta det lite lugnt, eller gilla läget och ta smärtan.
Tycker jag haft super-graviditeter, då jag har en nära vän som haft två kräk-graviditeter. Jag har tyckt så synd om henne.
Hur var din förra graviditet?
Men skönt att det tar sig så fort :) Hellre det än att behöva få hjälp och hålla på flera månader :P Första fick jag tabletter för att få igång ägglossningen, så det tog ett tag, men så värt det. Är så glad att det gick på egenhand denna gång!
Ja men det kändes verkligen som graviditeter man vill ha, lite symtom men endå inte för mycket. Hoppas du får en bra graviditet denna gång med då! :)
Oj min förra, va typ bakis/feberkänslor och spydde varje dag från v.8 till v.17, sen hade jag gallstensanfall typ 1 gång i veckan under hela graviditeten, som jag sen fick bort opererad 2 veckor efter förlossningen.
Men ja jag måste nog säga att de va en rätt kass graviditet haha. Hoppas verkligen denna blir bättre, kommer ju slippa gallstensanfallen iaf, och det är guld värt, hellre föder man barn 1gång i veckan än att få dom där anfallen. Hua! :P