• emtfb

Vi med BF Juni 2015

ChiliFrö skrev 2015-02-20 19:07:00 följande:

Vi va en sväng på fl igår och tittade till liten.. liten mår fint trots alla sd och livmodertappen är inte påverkad!

Min mage är enorm och jag har bara gått upp 4 kg men magen står rakt ut och är överallt redan :/

Hoppas det är bättre med dig idag Jamtlandstaus!

Vad bra att allt såg fint ut och att bebis mår bra :) 

Har också gått upp 4kg, men känns som typ 10.. 

• emtfb

Blir man medlem på apoteket hjärtat, så får man en gratis babybox också ;) Bara lägga i en i kundkorgen, så blir den gratis och man får hämta ut den på apoteket. Tungan ute

• emtfb
    Kelsson1 skrev 2015-02-23 07:15:33 följande:

Jamtlandstaus: Önskar att min mage var större, hade rätt liten mage förra gången också och hoppades att det skulle vara större den här gången men inte än åtminstone

emtfb: Samma här med dottern var det som försynta buffar från magen, nu är det som riktigt bestämda sparkar, mer livat.
    Men jag som är medlem sen tidigare, får jag också en gratis babybox? Måste in o fråga

ChiliFrö: Skönt att allt såg bra ut, hellre ett besök för mycket än ett för lite tycker jag

Ja det borde du få :) Bara in och lägga en i kundkorgen och se om de blir gratis eller inte :) 

Här har jag kollat upp några boxar man kan få, Flört

Allt för föräldrar, bli medlem där och så skickar dom hem en babybox 
     Apoteket hjärtat, bli medlem & lägg i babyboxen i kundkorgen, blir gratis. hämta ut på närmsta Apoteket hjärtat.

baby to be, bara anmäla dig och sen hämta ut. 
     libero, registrera på deras sida att du är gravid och de skickar ut ett mail o du får hämta boxen på ditt Ica maxi.
     kronans droghandel, bara gå dit och registrera dig så får du en där i butiken.
     gå in på babybox.se fyll i uppgifter och du får en babybox hemskickad o en får du hämta ut på Lloyds apotek. 

• emtfb
    Jamtlandstaus skrev 2015-02-27 13:57:46 följande:

Här var det då lugnt!!

Jag får se mig besegrad av denna bihåleinflammation o idag startar jag med antibiotika. Jag hoppas lilla fröken i magen skall klara av medicinen utan men!

Har ont av röret i bihålan och hoppas kunna ta ut den snart!

Nä vad trist, men nu kan det bara bli bättre. :) Tror inte heller att bebisen tar någon skada :)

Jag fick post av försäkringskassan, så jag är beviljad hel graviditetspenning from 14 April :) Så 1,5 månad kvar! Så skönt. Känner hur tungt det är redan. Puh..

Nån som har köpt barnvagn ännu? :)

• emtfb
    ChiliFrö skrev 2015-03-01 22:42:25 följande:

Hej! kul med lite aktivitet igen! 

Jobbigt för er med mediciner och sjukdomar :( Här  har bara tösen varit sjuk med diffusa symtom och feber till och från samt några sporadiska kräkningar.. Men nu hoppas vi på en dagis dag imorgon! Hon älskar dagis så hon har varit jätte ledsen när hon inte kunnat gå dit.

Här segar försäkringskassan nu så jag blev utan ersättning denna månaden, dock är de egentligen mitt och jobbets fel men Vi hade missat ett papper så dom skickar brev fram och tillbaka istället för att ringa :/ Men nu är de klart så jag får ersättning för 2,5 Månad nu i mars ;) 

Väntar på kallelse till extra ul i v 28 för koll av moderkakan och så ett besök hos bm den 11 mars :) hur ser de ut för er?

Kelsson hur mår du nu när du slutat med primperan?

Emtfb ingen barnvagn här men ska troligtvis köpa syrrans :D

Ja men så är ju fk, känns ju som att dom gör allt för att de ska gå så segt som möjligt när dom ska göra eller meddela någonting. Skönt att få dubbelt i mars, hoppas ni klarar er denna månad bara :)

Hoppas det ser bra ut & roligt med ett till ul :) Jag ska till bm på Onsdag, ska ta upp min jävla nästäppa, blir tokig!!! Vaknar och är uppe ca 1,5 timme per natt. Spelar liksom ingen roll om jag tar nässpray, så släpper skiten inte och jag kan verkligen inte somna med täppt näsa. Tycker såååå synd om mig själv :P

Vad var de för vagn då? :)

Kelsson1 skrev 2015-03-02 06:52:08 följande:

emtfb: Vi kommer att köra med samma vagn som till dottern så blir inte att köpa nytt

ChiliFrö: Mår extremt illa från lunch och tills jag går o lägger mig fungerar som människa bara under morgon och förmiddag...

Vad skönt att slippa köpa ny :) Även om det är sjukt kul att byta och testa nytt ;)
    Usch värdelöst med illamåendet :( Finns ingenting alls som underlättar något? Lider verkligen med dig!!

• emtfb
    Jamtlandstaus skrev 2015-03-02 18:48:32 följande:

emftb; har ju pratat näsor o slemhinnor en del med öron-näsa-hals på sistone för långvarig nästäppa rekommenderas kortisonspray ex nasonex (fast då det är en långtidsverkande spray når den full effekt först efter 4veckor...), för korttidsverkande är nezeril engångspipetter bra då de är utan konserveringsmedel o det är det som annars retar slemhinnan så att den svullnar ännu mer efter mer än typ 10 dagars användning.

Vi har inte bestämt oss om vi ska köpa någon syskonvagn men om vi gör det så blir det ngn billig begagnad då den kommer användas väldigt kort tid. Dottern kommer ju vara 3år när lillasyster kommer...

Ikväll kände jag smak för första gången på tre veckor, underbart!! Så skönt att känna att det finns hopp om livet o skönt att röret i näsan är borta (y)

Men får man använda nasonex då? Har googlat runt massor, men jag vågar bara använda, nasin, nasoferm & nezeril.
    Åh jag orkar inte vänta 4 veckor till på att inte kunna andas och sova. Helt sjukt hur de kan bli så här med näsan. Läste att man kan få nå allergitabletter på recept, som gör att nästäppan släpper. Ska till bm imorrn o höra.

Åh underbart med smak, fy att inte känna något på 3veckor!! 

Kelsson1 skrev 2015-03-03 06:48:00 följande:

emtfb: Just nu tycker jag att det låter bara jobbigt att gå o söka efter ny vagn o var så sjukt nöjd med vår Emmaljunga så är bara glad över att slippa köpa nytt
    Jag har Lergigan som kanske hjälper lite lite men annars är det bara att stå ut.

Jamtlandstaus: Härligt, hoppas det blir bara bättre o bättre.

Nej men dåså, skönt att slippa lägga ut pengar på ny vagn :) 
    Okej inte så lång tid kvar "bara" 3 månader, men snart slipper du skiten! :)

Karro80 skrev 2015-03-02 13:05:44 följande:

Vi har inte köpt vagn än. Håller på och velar mellan Emmaljunga eller Bugaboo. Är väl på ett sätt mest sugen på Emmaljunga men sonen väger redan 13,5 kg och det är maxvikt 15 kg på sittdelen. Får fundera vidare, men det är hög tid att bestämma sig snart...

Annars är det bra här. Magen växer och det sparkar. Börjar kännas lite tungt emellanåt. Snart bara 3 månader kvar!

Syskonvagnar? Ja tiden går ju sjukt fort, jag lägger min röst på att ni ska köpa en donkey ;) Ja det är ju lite surt med maxvikten, dock är det inget jag skulle stirra mig helt blind på.. Fast det är ju svårt att veta hur snabbt barnen går upp i vikt också, skulle inte sätta en 20kilos i en vagn med maxvikt på 15kg, men nått kilo över gör nog ingenting.

• emtfb
    Jamtlandstaus skrev 2015-03-03 20:38:11 följande:

emftb; min läkare sa att nasonex gick bra då den verkar framförallt lokalt. 1-2 sprayningar morgon o kväll o tills den når full effekt, engångspipetter nezeril när du måste bli hjälp på en gång ex till natten....

Allergitabletter låter lite konstigt då de är antihistamin o graviditetstäppa beror ju inte på histaminpåslag... Men jag jag är ju inte sjukvårdspersonal så lyssna på de som vet

Okej det är bra att veta, att det är okej att ta den.
    Fick dock rinexin tabletter utskrivet av läkare. Dom ska väl komma åt, där inte näsdroppar/sprayer kommer åt. Har bara testat en kväll men de känns redan bättre i näsan! 

Kelsson1 skrev 2015-03-04 19:09:45 följande:

Jag har nog inte kommit ihåg att berätta att vi gjorde NOTCH i måndags och alla flöden såg bra ut så sannolikheten för upprepad havandeskapsförgiftning är liten. Vi fick också bekräftat att det är en liten pojke vi väntar på

Gud vad skönt!! NOTCH är alltså nått prov att se om man kan utveckla havandeskapsförgiftning? 

Och grattis till pojken, vad roligt :D

• emtfb
    ChiliFrö skrev 2015-03-08 20:46:00 följande:

Hej igen!

Ny har vi kört igen magsjukan för andra gången på tösen och första på mig :/
    Fast jag är inte helt säker på att de va magsjuka jag hade.. kräktes 5 ggr igår kväll men illamåendet kom och ökade med sammandragningar.. Hade 1 sammandragning var 6-8 minut, efter kontakt med fl så stanna jag hemma och vila.

Gott kelsson att allt så fint ut och grattis till pojken :D

Emtfb kommer inte ihåg vilket märke de är på vagnen :/

Men nää, fy! Krya på er!
  • emtfb
    Kelsson1 skrev 2015-03-09 06:50:29 följande:

Emtfb: NOTCH är UL där de mäter flöden på navelsträng, bebis och mig för att se att allt är normalt och det kan tydligen ge indikation på om man kommer att utveckla havandeskapsförgiftning eller inte. Dock kan de inte garantera att jag inte kommer att få det även om allt såg bra ut...
    Tack smile1.gif

ChiliFrö: Stackars dig, hoppas du är bättre och slipper sammandragningarna nu!

Okej då förstår jag :) men skönt att veta hur det ligger till just nu.

Fortfarande massa illamående? :/
  • emtfb
    Kelsson1 skrev 2015-03-10 06:38:33 följande:

emtfb: Yes illamående varje eftermiddag och kväll.
    Fick nu 50% sjukskrivning ända till BF så om det är ok för FK behöver jag inte springa hos läkaren mer.
    Hjärtljuden var bra hos BM o magen lite över medel...

Usch lider verkligen med dig!!
    Skönt med sjukskrivningen. 

Åh det är så underbart att lyssna på hjärtljuden. Jag gjorde det förra veckan. Ligger också lite över medel på sfmåttet. 26cm och då va jag i v.26. :)

Svar på tråden Vi med BF Juni 2015