Jamtlandstaus skrev 2015-03-02 18:48:32 följande:
emftb; har ju pratat näsor o slemhinnor en del med öron-näsa-hals på sistone för långvarig nästäppa rekommenderas kortisonspray ex nasonex (fast då det är en långtidsverkande spray når den full effekt först efter 4veckor...), för korttidsverkande är nezeril engångspipetter bra då de är utan konserveringsmedel o det är det som annars retar slemhinnan så att den svullnar ännu mer efter mer än typ 10 dagars användning.
Vi har inte bestämt oss om vi ska köpa någon syskonvagn men om vi gör det så blir det ngn billig begagnad då den kommer användas väldigt kort tid. Dottern kommer ju vara 3år när lillasyster kommer...
Ikväll kände jag smak för första gången på tre veckor, underbart!! Så skönt att känna att det finns hopp om livet o skönt att röret i näsan är borta (y)
Men får man använda nasonex då? Har googlat runt massor, men jag vågar bara använda, nasin, nasoferm & nezeril.
Åh jag orkar inte vänta 4 veckor till på att inte kunna andas och sova. Helt sjukt hur de kan bli så här med näsan. Läste att man kan få nå allergitabletter på recept, som gör att nästäppan släpper. Ska till bm imorrn o höra.
Åh underbart med smak, fy att inte känna något på 3veckor!!
Kelsson1 skrev 2015-03-03 06:48:00 följande:
emtfb: Just nu tycker jag att det låter bara jobbigt att gå o söka efter ny vagn o var så sjukt nöjd med vår Emmaljunga så är bara glad över att slippa köpa nytt
Jag har Lergigan som kanske hjälper lite lite men annars är det bara att stå ut.
Jamtlandstaus: Härligt, hoppas det blir bara bättre o bättre.
Nej men dåså, skönt att slippa lägga ut pengar på ny vagn :)
Okej inte så lång tid kvar "bara" 3 månader, men snart slipper du skiten! :)
Karro80 skrev 2015-03-02 13:05:44 följande:
Vi har inte köpt vagn än. Håller på och velar mellan Emmaljunga eller Bugaboo. Är väl på ett sätt mest sugen på Emmaljunga men sonen väger redan 13,5 kg och det är maxvikt 15 kg på sittdelen. Får fundera vidare, men det är hög tid att bestämma sig snart...
Annars är det bra här. Magen växer och det sparkar. Börjar kännas lite tungt emellanåt. Snart bara 3 månader kvar!
Syskonvagnar? Ja tiden går ju sjukt fort, jag lägger min röst på att ni ska köpa en donkey ;) Ja det är ju lite surt med maxvikten, dock är det inget jag skulle stirra mig helt blind på.. Fast det är ju svårt att veta hur snabbt barnen går upp i vikt också, skulle inte sätta en 20kilos i en vagn med maxvikt på 15kg, men nått kilo över gör nog ingenting.