Vi med BF Juni 2015
Aa juste, nu är det dags att söka havandeskapspenning också. Nån mer som ska göra det?
Lär ju beskriva min arbetsdag, puh. Skrev typ en hel roman förra gången, har sparat det, så det är ju bra, en stor hjälp
Aa juste, nu är det dags att söka havandeskapspenning också. Nån mer som ska göra det?
Lär ju beskriva min arbetsdag, puh. Skrev typ en hel roman förra gången, har sparat det, så det är ju bra, en stor hjälp
Konstigt det blev..
Hejsan alla glada mammor :) andra graviditeten för mig och jag har bf den 14/6. Väntar då en liten pojke (till) . känner sparkar och buffar mest hela tiden preis som med storebror :)
Ramlade igår o fick handen gipsad så kommer att vara minimalt med inlägg från mig ett tag, läser dock allt.
Men vad arg jag blir! Skulle absolut tagit upp det med någon högre uppsatt. Och bra att du ska ta upp det med din bm också.
Du får se till att försöka ta det lugnt och vila så gott det går, tänk att man ska få sätta sin egna ordination om vad man ska göra. Ibland är vården bra jävla kass alltså!
Tror det kommer gå jätte bra, du verkar vara förnuftig.
Någon som tänkt nånting på namn?
Dom som ligger rätt högt upp på min lista just nu är Svea & Edith :)
Ja man blir lite vansinnig.. men samtidigt så känner jag att det är onödigt att va arg när är viktigt att vara lugnt och vila, så jag försöker skratta lite åt eländet..
Ja lyckligtvis så är jag hemma på helt tid nu tack vare min förstående chef och tösen går på dagis 4 timmar /dag. Hon älskar dagis så det känns perfekt.
Så jag har hela fm att vila och min man jobbar skift så jag har honom hemma en hel del som tur är.
Hur mår ni andra?
Vi har pratat om namn men precis som med tösen så står de still :P
Hade pojknamn till henne halva tiden men inget flicknamn förrän typ 2 v innan hon föddes ;)
Svea tycker jag är såå fint
Jo jag förstår det, skönt att du kan släppa det litegrann, de hade inte jag kunnat.. :P
Men vad skönt! Då har du det rätt lugnt ändå :)
Jag mår jätte bra, magkatarren börjar ge med sig nu, äntligen!! Bara näsan som är täppt 24/7. Tur att det finns nässpray.
Ja det är ju så svårt med namn, vi gav dottern sitt namn när hon var 6 dagar och då var det inget namn vi funderat så speciellt mycket på innan ;)
Ja,jag ska givetvis ta upp de med bm på tisdag men tills dess får jag bara strunta i det :/ Nu har dottern fått magsjuka och jag börjar känna mig lite halvkass jag också och en bit av slemproppen gick i måndags. ÄR oftast ingen fara sägs de men dottern föddes 5,5 timmar efter att den gick då, så pulsen steg ordentligt några timmar :P hade kraftig värk i magen hela natten men nu är det lugnt, bara massa sd som vanligt :P
Ja hemska nästäppa :/ snyter mig hela tiden :P
Verkligen! Mycket att tänka på med namn :)
Nej men fy, usch magsjuka är inge kul, hela vår familj låg i det för en månad sen Krya på er, hoppas du slapp bli sjuk!
Jaha men oj, slemproppen redan? Förstår att du blev lite nervös där, ringde du in eller?
Har dom flesta hamnat lite "mitt-i-graviditeten- tråk" och är lite osociala eller har jag stött bort alla stackare men mina långa inlägg :/
Vi ska till bm på tisdag! Ska bli väldigt roligt att träffa våran gamla bm från förra graviditeten och få lite ordning på grejerna ;) den andra vi gått hos i en annan kommun hade inte ens skrivit in provsvaren från inskrivningen.. :O
Trivs ni med era bm?
Haha nejdå, inte mig iaf ;) Har jobbat några nätter nu och har knappt haft nån datatid :P
Men va, det borde man väl inte missa att skriva in? Känns rätt viktigt liksom.
Så du kommer ha din gamla bm, hela grav. ut nu? Kul, speciellt om du trivs med henne!
Jag trivs väl inte så jätte bra med min barnmorska, hon är lite för mjäkig för min del.. Men det går väl, har ingen annan att välja på, om jag inte vill åka 5mil enkel resa, och det känns lite väl långt.