• emtfb

Vi med BF Juni 2015

Vela81 skrev 2014-10-15 19:09:04 följande:

@Emtfb - dottern född -05 blev till efter enkelkur pergo på första försöket. Dottern född -07 blev till av sig själv

Börjar smälta in att det faktiskt är sant, så svårt att hålla sig när man bara vill berätta för hela världen och för storasyskonen som verkligen längtar efter småsyskon. Känns som jag ska försöka hålla det till v 12 men vi får väl se

Okej Glad 
    Ja jag håller med, när jag plussade ville jag bara gå ut och skrika inför alla att jag var gravid, så lycklig! Hehe ja det är ju svårt att hålla sig. Jag kommer nog hålla mig till rul Flört
  • emtfb

Välkomna & grattis tjejer! :)

Lisa 236 skrev 2014-10-16 14:21:45 följande:

Hej hoppar in här.....

Är från Linköping 38år och gravid med 1:a barnet med Bf 12 Juni. Nervöst och oroligt här dock har gjort 11 provrörsbefruktningar tidigare med 8 missfall som följd. Nu hoppas vi på detta 12:e försöket

Grattis! Vilken resa, du varit med om. Hoppas verkligen att fröet vill stanna denna gång. Glad Går du på extra koller, med tanke på dina tidigare missfall? 

• emtfb
    Lisa 236 skrev 2014-10-16 21:32:34 följande:
    Hej å tack så mycket... ja det har verkligen varit tufft. Ja vi ska på ett Vul den 29 okt det är första men sen är det flera som inte "vanliga" gör. Men så nervös att det ska vara något fel då. Hade en ofostrig graviditet senast så det är inte obefogat med rädsla. Men försöker glädjas så mycket det går.
    Okej men det är ju skönt, att få lite extra koll. Jag tror och hoppas att det inte är något fel, förstår att man går och är orolig och nervös. Stor eloge till dig/er, som gått igenom detta. Vilken styrka & vilket tålamod man måste ha, för att klara av er resa alltså. Men det är bra att ni inte ger upp :) 
  • emtfb
    Lisa 236 skrev 2014-10-17 15:49:23 följande:

Blev orolig idag... varit på extra Vul idag... är i v5+4 men de såg ebn fin tjock slemhinna och hinnsäck som var precis i rätt storlek men inget mer.... Hon tyckte dock att allt såg normalt ut MEN skulle de inte sett något mer??? Nästa Vul 29/10

Har ingen erfarenhet direkt, men är det inte lite tidigt att se ännu? Och säger hon att allt ser normalt ut, så borde det vara det. Glad Tror inte du behöver oroa dig, men vid nästa vul borde dom nog se mera. Glad Jag fick ett vul när jag var i 7+4, då såg man ett tickande hjärta.
  • emtfb
    livslevande skrev 2014-10-17 08:42:58 följande:

Jag går också med :) jag är 24 år och bor i södra Indien med min man som kommer härifrån. Detta är min första graviditet, BF 13 juni men troligtvis senare. Borde vara i v 6 nu men var på första besök hos läkare igår som inte kunde se embryot än så troligtvis i v 5 men får veta säkert om två veckor.

Känner av massor! Började som mensvärk runt bim, därefter ruskiga humörsvängningar och var riktigt dålig i magen, var sängliggandes i flera dagar. Just nu är det bättre och hoppas såklart det håller i sig :)

Stort grattis till alla som plussat! Skönt att inte vara ensam i denna situation.

Hallå, välkommen & grattis! Vad roligt med första barnet. :) Hur är det att vara gravid och bo i Indien, tänkte på barnmorske besök också sånt? :) Hur länge har du bott där borta? :)

Dålig i magen är jag med, fortfarande, men lite bättre än vad jag var vid BIM. Snart övergår det till förstoppning (nästan) istället. Så var det i min förra graviditet iaf.. :P 

• emtfb
    Lisa 236 skrev 2014-10-21 09:04:42 följande:

Är så sjukt nervös , rädd och ledsen idag. Ska på Vul då de misstänker utomkveds. Jag vet inte hur man ska orka ett nederlag till efter 12 provrörsbefruktningsförsök och av dom 8 Graviditeter men inget barn.... Åååh hitta styrka.

Åh, men lycka till idag. Men varför misstänker dom det? Hoppas du får ett positivt svar!  {#emotions_dlg.flower}
  • emtfb
    ChiliFrö skrev 2014-10-20 22:37:01 följande:

Oj hjälp va många vi blivit!!! Kul!

Har bara skummat igenom lite inte läst alla inlägg.

Såg lite diskussion ang kinesiskt test om kön. Jag gjorde med dottern och det stämde, även om inte jag trodde på det då eftersom jag var helt övertygad om att det skulle bli en pojke ;)

Jag är nu i v7 och började under slutet av förra veckan känna mig kraftigt illamående :P

Detta hänger i sig, i morse när jag lämnat dottern på dagis fick jag bädda ner mig i sängen igen för jag mådde så dåligt! Oerhörd tur att jag var ledig :O
    Huvudvärk, ruskigt dåligt humör och väldigt dålig aptit :/
    Har någon mer börjat känna av blodökningen i kroppen?

Tror det är den som ger huvudvärken och även tryckfall när jag reser mig. och andfåddhet och svettningar.. Hahahaha jag som tyckte jag var "symtomfri" :D

Ja man hinner inte med, många är vi. Tungan ute får se hur många som orkar stanna kvar, de blir ju ofta att endel inte får respons när man är så många, men vi får väl göra vårt bästa. Glad

Åh nej, vad tråkigt att illamåendet kom med besked då. Huaaa! Mådde du illa med dottern också? Mitt har inte börjat ännu, men är säker på att det kommer komma, då jag mådde värre än värst med dottern. 
    Nja jag känner inte av någon blodökning, ännu.. Jag tycker att jag är symtomfri haha Tungan ute
  • emtfb
    Elle92 & jamtlandstatus, välkomna och grattis!! Glad

Lisa 236, Vad skönt att veta att det är något!! Nu hoppas vi att du får behålla det {#emotions_dlg.flower}

Chilifrö, men då.. Hoppas det inte håller i sig så länge! Inge roligt att må illa..
    Idag efter lunch så har jag börjat känt mig som bakis/feberkänslor och även illamående, inte sugen på nånting utan mår bara illa när man tänker på mat! Usch, vill inte må som jag gjorde förra graviditeten!! Skrikandes Tungan ute 

• emtfb

Chilifrö, haha ja, man hörde ju hela tiden, "åh hoppas du slipper gå över, det är så jävla jobbigt och väntan blir så stor". Verkligen ALLA sa det. Jag trodde jag skulle föda 2 dagar efter bf. Men icke, hon kom i v. 38+4, så skönt! 

Tror denna kommer komma tidigare också, hoppas på det iaf. ;) Alltså ja herregud, snart dags för rul. Tiden kommer rusa fram här med, eftersom jag har en busunge hemma, som gör att mina dagar också rusar iväg :) Ska dock börja jobba igen om 3 veckor, efter 1,5års mammaledigt med mitt lilla hjärta, det suger!! Ska nog ringa mvc snart och boka in ett hälsosamtal ;) Väntar nog 1 eller 2 veckor till :p

• emtfb
    Moisbois skrev 2014-10-23 17:59:54 följande:

Hej hej! Får man gå med med här i gruppen? :) Jag heter då Moa och är 24 år. Väntar mitt andra barn den 25 juni så går in i v6 imorgon. Har sedan tidigare en liten vilde på 2,5 år. Bor utanför Stockholm :)

Välkommen och grattis till nr2 Glad 
Svar på tråden Vi med BF Juni 2015