Inlägg från: Cayenna |Visa alla inlägg
  • Cayenna

vi har nu plussat tråd 2 från "Någon mer som precis har fått mf och vill försöka igen?"

Hannah8401 skrev 2015-07-01 09:28:55 följande:

Igår kväll kom min flicka till världen äntligen! Det gick jättefort, 30 min efter att vi kom in så var hon ute.

4875 gram vägde hon, så det är en stor flicka. Hon är så söt, och nu väntar vi på pappa och storebror, det ska bli så spännande att se hans reaktion.

Största grattis från mig oxå. Stor tjej! Min vägde oxå mindre på tvåmånaders kollen.

Hur var syskonmötet?
  • Cayenna

Nu har jag läst ikapp. Varit utomlands ettpar veckor nu utan internet.

Hur går det Blåsippan??

Här flyter allt på. Njuter av både lillebror och storebror . Amningen går fortsatt bra, skönt det när vi varit borta. Lillebror har börjat göra ljud och skratta och le massor. Så härligt att få se honom bli större.

Hur går det för alla andra bebbar?

• Cayenna
    mom in the city skrev 2015-07-15 18:23:38 följande:

Låter härligt med utlandssemester!

Vår lilla skrattar och ler också mycket, han gurglar och jollrar och har hittat sina händer som han gärna stoppar in i munnen och äter på. Han försöker greppa saker och idag lyckades han faktiskt få tag i en leksak som hängde i babygymmet, nästan så att han blev förvånad själv. Han har börjat gilla när man bär honom framåt så han kan titta på saker och älskar att stå framför spegeln och ler stort när han ser sig själv.

Nästa vecka blir han tre månader, det har gått så fort!

Men ååå en tremånaders nu. Och hittat händerna och tillochmed börjat greppa. Vad kul! Och låter kul att han vill se saker framåtvänd.

Jag tycker oxå att tiden gått fort. Men det är ju så härligt när dem börjar utvecklas. <3 Bli mer än bara ett knyte.

Tack för att du skrev om flaskmatningen tidigare. Jag minns att jag krigade med storebror för att få till flaskan. Hoppas det går lättare denna gång. Funderade på att börja lägga till extra för att få längre sömn på nätterna. Men det känns inte aktuellt just nu när vi är borta mer än hemma under sommaren så i såna fall tidigast från mitten på augusti.

Utlandsvistelsen var underbar. Gick jättefint att flyga med både storebror och lillebror. Och lillebror grejade sommarvärmen bra. Låg mest och sov i skuggan i en body eller bara blöja. Blir nog snäppet krångligare nästa år. Då blir det nog inte så lugnt som det var nu.
  • Cayenna
    mom in the city skrev 2015-07-16 11:35:51 följande:

Ja det är så roligt när de utvecklas. Man tror att man ska komma ihåg från första barnet vid vilken ålder de gjorde vad men jag har glömt helt så blir lika fascinerad varje gång lillebror gör något nytt. Kommer mest ihåg när han gjorde de "stora sakerna" som att sitta, krypa och gå.

Var nog inte helt fel att dra iväg till värmen denna sommar, är lite sugen på att åka också. Tror inte man ska vara så "rädd" för värmen med de små, det föds ju faktiskt barn i varma länder också och det går bra. Är nog lättare att ta med dem nu när de inte tar sig någonstans och man lätt kan hålla dem i skuggan, när de börjar krypa blir det svårare. Haha, tänker också att nästa sommar blir allt annat än lugn! Då kommer man få springa efter två stycken.

Hur har ni löst det med vagn när ni varit iväg? Hade ni resevagn även till lillebror, hade storebror vagn?

Jag har skrivit upp en del från storebrors utveckling, annars skulle nog inte jag heller minnas exakt.

Exakt, det finns ju barn i dem varmare länderna oxå som klarar sig levande från spädbarnstiden. med tanke på vädret så lär vi inte ångra våra solveckor utomlands.

Vi tog med bugaboon och hyrde en sulky där nere. Ståbräda i sand hade ju aldrig gått. Dessutom sov storebror en del där nere och då var det skönt med vagn till honom med.

Det var nog garanterat sista lugna resan. Sen blir det som du skriver, jakt och ständig koll. Men det blir nog bra det med på sitt sätt.
  • Cayenna
    karro 2014 skrev 2015-07-16 09:11:06 följande:

Nu börjar det allt att närma sig, är i v33 nu=) längtar ihjäl mig, hur går det för alla nyblivna mammor? Hoppas att allt gått bra och att ni har det bra.

Visst var det september? Det närmar sig! Hur mår du?
  • Cayenna
    mom in the city skrev 2015-07-16 22:08:15 följande:

Jag har också en del uppskrivet från storebror, får ta och titta på det när vi är hemma igen. Har varit bortresa mestadels denna sommar.

Vi funderar på att åka en vecka i slutet av augusti, då är lilleman fyra månader.

Vi har en resesulky med fullt liggläge så funderade på om man kanske kan ta den. Såg att det finns ganska tjocka sittdynor att köpa som är i något material som andas och blir lite som en madrass så en sån kanske man kan lägga i, då blir det ju nästan som i en liggvagn. Sen har vi en jätteenkel paraplysulky som vi kan ta med till storebror så han också kan åka om vi ska gå någonstans på kvällen eller så. Kommer nog inte röra oss så mycket längre än mellan hotellrummet och poolen iaf om jag gissar rätt.

Det borde ju gå! Testa hemma innan och känn efter. Jag säger passa på och boka ich res nu
  • Cayenna
    Blåsippan84 skrev 2015-07-17 19:39:41 följande:

Kanske ska skriva sonen vägde 3780g och 51 cm. Fått namnet Adrian . Storebror var lite större 3880g och 51 cm. Så nästan lika stora

Usch vilken start! Bra att du stod på dig och visste vad du behövde. Förstår inte alls varför man ska behöva dela rum när man får barn! Hoppas du tar igen dig och att du snart landar i hur den nya familjen ser ut.

Grattis till din välskapta son!! Det skilde inte mycket på bröderna. För oss blev det oxå bara runt 100gr emellan födelsevikten på dem. Däremot är dem ju födda olika i tiden så lillebror var rejält mycket större om man ser till det.
  • Cayenna
    karro 2014 skrev 2015-07-17 18:47:02 följande:

Ja, 9/9 är de beräknat=))

Jodå jag måste säga de att jag har en väldigt lätt och smärtfri graviditet, har inte några komplikationer. De ända var ju min oro som jag haft men har börjat o slappna av tack vare jag känner fosterrörelserna.

Hur går de för dig?

Härligt med en lätt graviditet. Då är det bara väntan och den där oron som är jobbig.

Det går jättebra för oss. Lillebror är drygt två månader. Växer så det knakar och har blivit en väldigt social och glad grabb.
  • Cayenna

Hej hej

Oj en månad redan! Och jag har snart en tremånaders, nästa vecka! Fort det går.

Vi mår bra och har haft en fin och mysig sommar! Den här lilla killen är verkligen fantastisk. Så lugn och go och glad. Jag älskar att få vara tvåbarnsmamma nu.

Hur går det för alla andra?

• Cayenna
    Lisa 236 skrev 2015-08-22 10:32:46 följande:

Hej på er vänner!Var med här för ett tag sen men fick en massa blödningar mm så orkade inte vara inne något, Nu i allafall ser allt bra ut och blödningarna är borta sedan några veckor. Är i vecka 13+4 idag och har  BF den 21 feb 2016. Har gjort KUB nyligen med mycket fina resultat. så lycka till till oss alla nu framöver.

Hej Jag har inte varit inne på ett tag och möts nu av ditt glada meddelande! Så roligt att höra och varmt grattis till er. Äntligen er tur efter allt kämpande!
  • Cayenna
    karro 2014 skrev 2015-08-22 15:18:11 följande:

Grattis till lyckat kub Lisa=) va roligt för dig/er som kämpat så=))

Nu är det bara 18 dagar kvar till bf, börjar smått bli lite nervös=))))

Att snart få träffa våran efterlängtade lilla tjej<3

Och det närmar sig för dig med stormsteg! Snart är hon hos er! <3
  • Cayenna

Och nu har jag läst ikapp allt annat oxå. Jobbigt med feber och sjuk bebis Patricia. När dem är så små ska dem ju inte behöva må så dåligt. Fasar lite för vinterns alla sjukdomar som storebror kommer dra hem till lillebror. Tur att han blir större och större ändå.

Beträffande rotavaccinet så skulle jag inte tveka att ta det. Vår stora kille var inlagd en hel vecka på sjukhus med slangar och helt medvetslös pga rotainfektionen. Får man det på en liten bebis så går det ruggigt fort att bli uttorkad och medtagen. Det tog många veckor innan vår pojke blev sig lik. Däremot är det ju ovanligt att man stryker med pga rota i Sverige men sjukvård är ofta nödvändig. Och det är rätt otäckt att inte få kontakt med sitt barn. Självklart gör man som man vill ändå. Men det här är inget som jag vill uppleva igen.

Förstår dock att man är skeptisk mot vaccin efter svinvaccinet.

• Cayenna
    Hannah8401 skrev 2015-08-26 19:58:51 följande:

Cayenna Nää fy vad hemskt! Usch nu ångrar jag mig lite....förstår verkligen att du vill ha det då. Hoppas inte min lilla får viruset. Hon har blivit lite förkyld tror jag. Snörvlar lite och hostar på natten.

Imorgon ska jag ta tåget ensam med mina två små. 2,5 timme tar det, så jag hoppas det kommer gå bra. Är lite nervös.

Visst är det så i sverige att man max får ha sitt äldre barn 15 timmar per vecka på dagis när man är mammaledig?

Det är ju inte säkert att hon blir så risig om hon får det heller. Men jag antar att det är vanligt, då dem lagt till det i vaccinationsprogrammet.

Lycka till med tågresan, går säkert jättebra!

Det är olika i olika kommuner hur länge man får ha storasyskon på dagiset. Jag bor i Stockholm och där är det max 30. Jag försöker dock ha båda hemma så mycket som det går, sen när man jobbar har man inte samma möjlighet.

Hur är det där du bor?
  • Cayenna
    Hannah8401 skrev 2015-08-26 19:58:51 följande:

Cayenna Nää fy vad hemskt! Usch nu ångrar jag mig lite....förstår verkligen att du vill ha det då. Hoppas inte min lilla får viruset. Hon har blivit lite förkyld tror jag. Snörvlar lite och hostar på natten.

Imorgon ska jag ta tåget ensam med mina två små. 2,5 timme tar det, så jag hoppas det kommer gå bra. Är lite nervös.

Visst är det så i sverige att man max får ha sitt äldre barn 15 timmar per vecka på dagis när man är mammaledig?

Det är ju inte säkert att hon blir så risig om hon får det heller. Men jag antar att det är vanligt, då dem lagt till det i vaccinationsprogrammet.

Lycka till med tågresan, går säkert jättebra!

Det är olika i olika kommuner hur länge man får ha storasyskon på dagiset. Jag bor i Stockholm och där är det max 30. Jag försöker dock ha båda hemma så mycket som det går, sen när man jobbar har man inte samma möjlighet.

Hur är det där du bor?
  • Cayenna

Hjärtslagen låter helt normala. Allt beror på hur mycket bebisen motionerar där inne oxå.

En väns bebis hade typ så hela tiden.

• Cayenna
    karro 2014 skrev 2015-09-09 17:04:58 följande:

Hej!!

Den 7/9 kl 12:06 föddes våran efterlängtade och älskade lilla Ella, hon väger 3475g och 50cm lång. Åkte in i söndagsnatt till förlossningen vid 03:15 med regelbundna värkar, när vi kom var jag öppen 4cm, kl 12:06 kom hon ut<3

Gud så mysigt detta är o denna längtan, äntligen säger jag bara<3

Men så mysig bebis! <3 Äntligen förstår jag verkligen! Stort grattis och njut nu av första tiden, det går så fort.
  • Cayenna

Här går allt bra. Lillebror är nu fyra månader, och får börja med smakisar. Väntar dock lite till för vi håller på att flytta och allt är en stor röra. När vi landat i nya huset blir det läge. Helammar vidare ett tag till för enkelhetens skull. Hans vikt hade börjat dala på senaste mätningen men tror det beror på infektioner. Haft förkylningar och feber. Varit lite jobbiga nätter under dem perioderna.

• Cayenna

Hej alla

Hur mår ni?

Jag och min familj mår bra efter mycket sjukdomar framförallt i februari men även lite innan och efter. Har börjat jobba så smått. Deltid än så länge. Känns bra. Lillebror är 10månader nu. Fort det gått, snart ett år lixom. Tänker ibland tillbaka på tiden med alla missfall och tänker hur lyckligt lottad jag är att jag nu har allt. Fascineras över den stora starka syskonkärleken. Att få se den slår allt i hela världen. Det glädjer mig ännu mer då, att vi lyckades ge ett syskon. Den finaste gåvan av alla.

Glad påsk och ta hand om er!

• Cayenna
    Tinnis skrev 2017-02-22 21:47:47 följande:

Åh, jag känner igen er. Ni kanske inte känner igen mig dock. Jag var med i första tråden. Missfallstråden :/

Jag önskade så att jag fått vara med i denna grupp. Var in och tittade ibland men blev så ledsen och avundsjuk. Livet var svart.

Ungefär när ni alla födde era barn skickade vi en remiss till RMC, det skulle sedan dröja 11 månader, men i oktober 2015 fick jag äntligen mitt plus igen, efter två ivf-behandlingen. I maj föddes vår son.

Jag har tänkt på er ibland. Vet inte ens om ni läser här längre, men ville berätta.

Det gick tillslut.

Åh jag minns dig! Vad roligt att du fick barn till sist efter allt kämpande! <3 Grattis till snart ettåringen!
Svar på tråden vi har nu plussat tråd 2 från "Någon mer som precis har fått mf och vill försöka igen?"