Inlägg från: Cayenna |Visa alla inlägg
  • Cayenna

vi har nu plussat tråd 2 från "Någon mer som precis har fått mf och vill försöka igen?"

mom in the city skrev 2015-04-18 17:01:59 följande:

Jag vet inte alls hur statistiken ser ut faktiskt, trodde aldrig jag skulle gå över tiden så har inte satt mig in i det hela. Fick ett papper med info om igångsättning av barnmorskan, sa att jag läser den den 27:e.

Min kompis som nyligen blev igångsatt efter att ha gått över två veckor gick "bara" en vecka över tiden med första barnet och kom då igång av sig själv så hon är inget bra exempel. Får se hur det blir men just nu känns det absolut inte som att han tänker komma ut.

Jag känner bara en annan som blivit igångsatt och det var med första. Andra kom en dryg vecka över tiden.

Jag tycker du gör rätt i att läsa på om igångsättning bara nån dag innan. Det är ju ett bra tag kvar tills dess och det kan ju faktiskt hända rätt snabbt när det väl händer. Du behöver ju inte ha massa förvärkar och så.

Om det skulle bli det så går det bra. Det är mer struligt om man är förstagångs.
  • Cayenna
    mom in the city skrev 2015-04-20 14:34:12 följande:

Tycker förvärkarna börjar göra ondare och nu i eftermiddag kom mer av slemproppen. Det känns som det går framåt i alla fall om än väldigt sakta. Ska BF+7 bli den magiska dagen?

Hoppas hoppas!! Låter ju som att det är på gång! Jättespännande att logga in här nu.
  • Cayenna

Jag hoppas killen är ute imorn fm senast. Så det händer grejer ikväll/inatt.

Heja er nu!!

• Cayenna

Låter väldigt frustrerande mom in the city. Att det ska behöva ta sån tid och dessutom ha ont utan nytta.

Jag hoppas du hinner ta igen dig lite nu innan det fortsätter.

• Cayenna
    mom in the city skrev 2015-04-22 07:44:56 följande:

Äntligen är han här! Vår lilla kille föddes igår vid 23.40. 3160 g, 50 cm och helt perfekt.

Under eftermiddagen började de glesa värkarna komma tillbaka som tidigare med ca tio minuters mellanrum, fortfarande inte tillräckligt täta eller kraftiga för att vara "riktiga" värkar. Vid nio var det som att någon plötsligt tryckte på en knapp och värkarna slog om, direkt kom de med två-fyra minuters mellanrum och gjorde riktigt ONT! Kom in till förlossningen klockan tio och vid första kollen (efter en halvtimme med CTG:n) var jag öppen åtta cm. En timme senare var han ute, drygt 2,5 timme efter första "riktiga" värk. Det blev en jättebra och helt komplikationsfri förlossning. Tack gode gud för lustgasen, vet inte vad jag skulle ha gjort utan den!

Nu ska vi försöka vila upp oss och njuta av vår efterlängtade lillebror, såklart värd all väntan i världen.

Ååå......stort grattis till lillebror!!!! Vilken prestation du gjorde, 8cm själ!!

Njut nu och vila upp er.
  • Cayenna

Och sen när du har tid och ork så får du gärna berätta om hur länge ni stannade på bb och om första mötet för syskonen och hur det känns att plötsligt vara fyra.

Grattis igen

• Cayenna
    mom in the city skrev 2015-04-23 12:39:35 följande:

Tack för alla grattis! Som väntat blev det en snabb förlossning när det väl kom igång, var ju beredd på det eftersom det gick fort redan första gången. Tur på det sättet att det började med glesa värkar för då förstod vi ju ändå att det var på gång och barnvakten kunde hämta storebror i lugn och ro. Vi fick säga hej då ordentligt i stället för att åka när han sov och plötsligt vara borta när vaknade.

Försöker landa i tvåbarnslivet vilket inte är helt lätt så här i början, förstår vad alla menar när de säger att de skulle vilja dela sig i två.

Gud vad skönt att ni fick säga hejdå ordentligt! Så han visste vad som skulle hända. Och skönt att ni hann in ordentligt och att barnvakten hann ordnas med i tid.

Låter som att det är lite kluvet i början med att få till det....dela sig är ju rätt svårt. Hormonerna gör ju att man kan gråta för minsta lilla. Det är väl det jag ser minst fram emot.

Hoppas ni landar i allt snart.

Går storebror på förskolan nu om dagarna eller har ni honom hemma lite?
  • Cayenna
    Patricia4 skrev 2015-04-23 16:25:57 följande:

Nu är du näst på tur va ::) ? Hur känns det , mår du bra ? Är du nervös för snittet?

Ja hjälp! Nu är det jag som står på tur. Mindre än tre veckor kvar till dagen! Ibland känner jag mig lugn och önskar det var imorn typ. Men ibland känner jag mig nervös och så känns det lite jobbigt att vara ifrån min stora pojke och veta att jag inte kommer kunna lyfta honom och bada med honom. Så lite kluvet. Men mest bara längtar jag efter att gravidresan ska ta slut och nya livet med en till börjar.

Du får gärna dela med dig av hur det var när du gick från enbarnsmor till tvåbarnsmor.

Det är väl den delen som jag är mest nervös över ändå. Men det kanske faller sig naturligt sen.
  • Cayenna
    Blåsippan84 skrev 2015-04-22 10:34:57 följande:

Åh grattis. Helt plötsligt känner jag att förlossningen ändå är inom räckhåll och din lät fantastisk . V30 idag här.

Lycka till med allt nu!! Vilken underbar tid ni har framför er.

Men oj, missade helt att du nåt fram till milstolpen vecka 30! Grattis
Svar på tråden vi har nu plussat tråd 2 från "Någon mer som precis har fått mf och vill försöka igen?"