Inlägg från: Cayenna |Visa alla inlägg
  • Cayenna

vi har nu plussat tråd 2 från "Någon mer som precis har fått mf och vill försöka igen?"

Patricia4 skrev 2015-04-29 14:45:46 följande:

Imorse började värkarna igen och höll på i en timme . Lämnade sonen på fritids och sen var det bara att gå hem o vila. Sedan dess har jag varit illamående . Har ingen aning vad det är?

Men vad jobbigt, och att du dessutom ev har 6 veckor av såna förvärkar som kommer och går. Hoppas illamåendet släppt för dig.
  • Cayenna
    Blåsippan84 skrev 2015-04-29 14:48:48 följande:

Så kul att läsa om er vardag just nu alla. Oj vad vi kämpade på i förra forumet och nu är "snart" alla i mål. Jag har Dock 9 v kvar till bf. Jobbar tom 15/5. Får graviditetspenning på 50% från 9/5. Sen tar jag ut sem och komptid. Just nu spyr jag på jobbet . Brukar känna så här dagarna innan sem. Räknar ner dagarna nu iaf 8 arbetsdagar kvar. "Jippie"

Så kände jag oxå sista tiden på jobbet. Som innan semestern och bara nedräkning. Njuter av ledigt nu.
  • Cayenna
    Patricia4 skrev 2015-04-29 22:03:33 följande:

Nej på förlossningen är de bara intresserade att kolla om bebisen är på väg elr inte. Får nog kontakta bm som ordnar en vanlig läkartid för att få sjukskrivning . Har sjukskrivit mig själv , det kan man ju göra första veckan tack o lov. Har kräkits typ 5 -6 ggr idag , alltid en kvart -30 min efter maten. Jag förstår inte hur det kan bli såhär ?!

Usch vad hemskt. Ring bm och se till att få tabletter mot kräkningarna så du får behålla maten.
  • Cayenna
    Patricia4 skrev 2015-05-02 13:36:37 följande:

Hej!

Jo jag mår bättre, bm tror att var ngn jobbig variant av magsjukevirus som triggade igång alla förvärkar.

Har en ny tid på måndag för koll så det känns tryggt .

Har du bara en vecka kvar nu ? :)

Hur mår ni allihop ?

Hemskt ändå att ett virus kan ställa till det så för dig. Bra om det gett sig och bra att dem har koll på dig.

Ja, 1,5 vecka nu!! Tiden går både långsamt och snabbt på nåt sätt. Jag vill verkligen ha honom nu på bröstet, se hur han ser ut.
  • Cayenna
    mom in the city skrev 2015-05-02 19:43:03 följande:

Tittar in från tvåbarnskaoset. Förstår plötsligt alla som som säger hur "lätt" det är med ett barn.

Känns som vi inte hinner med någonting just nu, med första barnet kunde man ju turas om men nu måste man ta ett barn var. Lillebror vill mest bara amma och accepterar inget annat än mammas famn så pappa får ta storebror. Var ute med vagnen igår och båda barnen gallskrek, jag och maken bara tittade på varandra och kunde inte annat än skratta åt eländet. Haha, vad har vi gett oss in på?

Funderar på att köpa en bärsjal då han är för liten för sele än så länge, någon som testat?

Får nästan panik över hur jag ska greja kaoset. Men det är bra att du förvarnar haha Man kan bara göra sitt bästa men dem första dagarna med alla hormoner ser jag inte direkt fram emot.

Hur har det gått med amningen för dig? Hur sover han?

Jag har köpt en sjal, easy hug. Har ju dock inget betyg att ge än. Det fanns två enklare sjalar att köpa, dvs man slipper knyta, så nu chansade jag på en av dem. Får se om den är bra sen. Jag vet att jag inte hade haft tålamod för att stå och knyta en långsjal.
  • Cayenna
    mom in the city skrev 2015-05-03 10:23:08 följande:

Tittade just på en sån som man inte behöver knyta men det var ett annat märke. Tycker det verkar smart, tror inte jag kommer använda den så mycket om det är för krångligt. Får nog bli en sån då.

Amningen rullar på men visst har det gjort ont i början, brösten är ju inte direkt vana. På ena bröstet känns det knappt längre men på andra fick jag ett litet sår som inte läkt helt och då gör det ju så klart ont fortfarande. Tyckte det var konstigt att det blev ett sår där för det kändes inte annorlunda när han åt på det bröstet jämfört med det andra men det verkar ge sig nu iaf. Han äter på bra annars och går upp i vikt så mjölk finns det.

På dagarna vill han mest sova i min famn så därför tänkte jag testa sjal. På nätterna har han faktiskt sovit själv några timmar i taget med matpaus emellan så då har man kunnat sova lite själv också.

Minns att jag hade småsår med storebror men som försvann efter 1vecka eller så. Det är kanske inte så konstigt att det blir nånting på då man har så mjuk hud där och dem tar ju ordentligt tag.

Du får gärna ge betyg på bärsjalen du valt. Min stora var oxå för liten för sele när han var ny och sen ryckte han inte om den, för hård och stel kanske så nu vill jag testa nåt annat.
  • Cayenna
    mom in the city skrev 2015-05-04 10:51:43 följande:

Ja det är ju en minst sagt omild behandling som brösten får stå ut med.

Ska återkomma med vad jag tycker om sjalen när jag testat den. Använde i stort sett aldrig selen med storebror, han var mer ok med att ligga själv än vad lillebror verkar vara och sen hade jag inte samma behov av att kunna greja med annat som nu när det finns ett till barn att ta hand om.

Snart är det ju bebisdags för dig. Så himla spännande! Vad ska du göra nu sista tiden som enbarnsmamma?

Alla barn är ju olika. Min stora ville ligga själv oxå, så fanns inte så mycket bärbehov ändå. Får se om lillebror blir likadan. Däremot känner jag som du, man kanske behöver ha händerna fria för att greja med storebror just när lillebror vill bli buren därav vill jag ha sjal att tillgå. Vad hette den sjal du valde? Jag funderar på att låna av någon oxå som kanske.

Tiden kommer nog gå fort sista veckan snart ju. Känner mig dränerad på energi och trött av sju månaders dålig sömn. Jag ska kika igenom att jag har allt hemma som jag vill ha med till bb. Är det nåt jag glömt är väl inte det hela världen, finns ju affärer nära. Längtar tills nästa vecka, att få träffa honom.
  • Cayenna
    mom in the city skrev 2015-05-06 10:08:02 följande:

Köpte en Babylonia Tri-cotti, det är som två tygöglor man trär som ett kors så man behöver inte knyta. Nu i början ska man bära bebisen i "vaggposition" och det verkar uppskattat hos vår lilla för han har sovit som en stock de två gånger jag hunnit testa den. Det var toppen också för att när jag burit honom i den ett tag har jag sen kunnat lägga ned honom och han har fortsatt sova.

Förstår att du längtar efter att få träffa lillebror, nu är det ju verkligen så himla nära!

Kul att höra om vilken sjal du valde och vad du och lillebror hittills tycker. Jag ska låna en sån sjal av en vän och jag tror att den är lik easy hug men något mjukare och varmare tyg. Tänkte ha den först och sen easy hug i sommar när det är varmare. Easy hug känns enkel oxå men kanske lite stel. Det känns bra att testa båda då, speciellt om du är så nöjd med din.

Ja, oj vad jag längtar. Började nästan gråta när jag lyssnade på hjärtljuden igår hos bm. Snart är han här!
  • Cayenna
    Blåsippan84 skrev 2015-05-06 10:57:18 följande:

Funderar nu också på en sjal. Känner mig lite "stressad" att bebis kommer mitt i sommaren och vill inte bli helt låst hemma. Vad kostar en sjal?

Jag går in i v 32 idag. Sa till maken att bebis kan komma om 6-7 v nu. Lätt panikslagen blev han allt då vi har mkt att fixa i bebis rum. Ser ut som en förvaringslokal just nu. Och sånna renoveringsaker är kvar att göra såinte riktigt jag kan ta och sätta igång med när jag går hemma. Bara nästa v. Sen blir det långledigt

Inte ska du behöva vara låst hemma! Sjal och vagn så klarar ni ju att vara runt. Så tänker vi iallafall. Vi har bokat två resor oxå så nu får lillebror bara "hänga med". Så får det bli i vår lilla familj. Och det blir nog två korta we resor oxå, storebror måsteju få sitt sommarlov.
Svar på tråden vi har nu plussat tråd 2 från "Någon mer som precis har fått mf och vill försöka igen?"