Inlägg från: Blåsippan84 |Visa alla inlägg
  • Blåsippan84

vi har nu plussat tråd 2 från "Någon mer som precis har fått mf och vill försöka igen?"

Sök på bm Åsa vattengympa i linköping. Hon har även förberedande födslokurs som jag och maken gick denna gång. Mkt bättre än landstingets. Maken mkt bättre förberedd denna gång kanske för att det var andra gången men han tyckte åsas kurs var super.

Har medium i tröjor/klänningar och strl 40 i byxor.

• Blåsippan84

Sök på bm Åsa vattengympa i linköping. Hon har även förberedande födslokurs som jag och maken gick denna gång. Mkt bättre än landstingets. Maken mkt bättre förberedd denna gång kanske för att det var andra gången men han tyckte åsas kurs var super.

Har medium i tröjor/klänningar och strl 40 i byxor.

• Blåsippan84

Fler som är vakna på natten . Vi kämpar också med amningen här. Denna v när vår vardag kickat igång har jag inte kunnat amma lika mkt som bebis vill. Skulle vilja amma hela fm och sen sova ett par h fm och amma kvällen. Men när kl ringer 6 för att hinna amma ca 45 min och gå med storebror till fklass, sedan vilja sova på fm och inte äta så mkt innan vi måste hämta 12,30 gjorde att vi fick en missnöjd bebis som inte gick upp som han skulle. Känns som han inte blir mätt på mjölken.så från att ge 60 ml/dag till att få det 4 ggr per dag. Men nu är han då inte lika amningsbenägen på kvällarna. Så jag vet ej hur jag ska lägga upp det . Får ej till sjalen som jag hade tänkt amma i, då han vägrar vara i den. Känns som bakslag men borde vara tacksam för delamning iaf då det inte gick alls för storebror pga kort tungband som upptäcktes alldeles för sent.

Inatt sover maken i ett annat rum. Han vaknar när bebis skriker på natten. Gjorde han ej med storebror men ekar mer i detta rum än där vi bodde förut. Han brukar ej behöva mkt sömn då han sover så djupt men nu får han inte samma djupsömn. Han tyckte först att det var ju jätte oromantiskt. Men inte blir det så mkt romantik om nätterna med en skrikas mellan oss, haha. Och inte varje natt behövs ju ej. Så bättre med en utvilad vissa dagar iaf .

Lillebror vill också ligga på och nära största delen. Så nätterna får jag ganska ont i nacken då han vill ligga i famnen och tutte i mun. Vi lyckas ej liggamma då han får upp i näsan. Men inatt sov han 5 h i babynest. Därför jag är pigg nu . Men snart ringer kl. Ska försöka sova. Natti

• Blåsippan84

Lisa: hittade igår den apparaten cayenna skickade till mig som man kan höra hjärtljudet, som jag fick "ärva" av henne. Lugnade mig en del kvällar då jag hade en lugn bebis i magen. Jag ger den gärna vidare till dig .

• Blåsippan84

Hej tjejer. Så skönt ned denna lilla grupp då det känns som vi har mkt samma funderingar.

Jag har bara hört om Sthlm som har 30h/v annars 15h. Konstigt egentligen med olika men i lkpg där jag bor är de väldigt snåla. Vi måste ha blöjor på dagis och barnen får oftast ej frukost och mellis om det behövs utan måste då ta med frukost. Grannkommunen nkpg ger både blöjor och både Mellis och frukost

Jag har fått börja med mer ersättning sedan vardagen rullade igång då jag ej kan amma på hans signaler när vi måste vara på skolan kl 8. Gick då ner i vikt v när storebror började fklass. Känner nu att mjölken sinar mer. Han vill oftast ej ta bröstet först nu när han är hungrig, gallskriker och inte den trygghet som innan. Kan avleda efter halva flaskan ibland och då ta tutten. Idag fick jag ge mer ersättning innan jag skulle hämta på fklass. Gjort att han blev däckad här nu på em. Och ej hunnit pumpa ngt så klart att mjölken försvinner mer då . Men orkar inte kämpa 24h om dygnet nu. Tyckte det gick när han gick upp i vikt men musten gick ur när den dalade och han var så ledsen. Så jag vet inte heller hur länge det kommer gå att delamma .

Hanna: skönt att tågresan gick bra . Duktigt av dig!!

Kan nog vara kolik? Testat minifom? Vilken ersättning har ni? Vår stora kille hade kolik. Han skrek alltid samma h på kvällen exakt i 3 månader. Hoppas er lilla tös inte har det!

• Blåsippan84

Hjärtat låter helt normalt

Frågan hur bebis sover så sover Adrian oftast 4-5 första timmarna i babynest. Sen Sover han på min mage, heh. Inatt somnade han om i babynestet på efternatten också. Så han blir väl större han med .

Sitter nu hos frissan. Första gången jag är iväg själv så på dessa 7v. Men grabbarna är nära om det skulle vara ngt.

• Blåsippan84

Spännande att läsa . Min man skulle också vilja det men jag är inte helt övertygad om det än . Vi har ju ganska stor åldersskillnad på våra två. Så trean blir tätare men kan nog tänka mig om 1,5 år möjligen börja försöka. Känner mig vissa dagar klar, men andra inte. Tycker det är tufft med lite sömn men samtidigt ger det så mkt också.

Var på återbesök igår. Då jag fick järnbrist anemi utan någon anledning, troligen dock av kraftiga blödningar av kopparspiral och blodförlust vid förra förlossningen, så tyckte hon hormonspiral. Kostar 1000kr håller i 5 år. Mkt lite hormon och mensen blir sparsam ibland försvinner.

Vad har ni för preventivmedel?

• Blåsippan84

Hej! Vår Adrian blir 4 mån på mån. Dop 22/11. Har mkt kvar att gör då det känts så långt fram men nu är det ju snart :). Dock genomförkyld så just nu är jag helt slut.

Här funkade amningen inte heller i början så delammat från start. Dock har jag sedan 1 mån kunna dragit ner ersättningen mkt. Så 2-3 mål om dagen från 4 tidigare och ej behövt Ökat mängden på 2 månader. Trodde inte att det kunde ta efter 3 mån ordna upp sig mer med amningen:). Han är mkt intresserad när vi äter. Och nästa BVC besök så ska vi prata smakportioner. Så blir nog att testa lite framöver:)

Lisa hur går det för dig i din graviditet?

• Blåsippan84

Lite i samma sits här. Att han vill sova i famnen. På fm går det ok med napp och pappa men på kvällarna vill han småsnutta och somna. Frågade maken vad han tyckte om det då jag sitter med honom i famnen varje kväll tills vi ska sova (skäms att erkänna att vi ej sexat än , ej sugen). Då sa han tagga ner, hur länge är han så här liten egentligen? Åh det var precis det jag ville höra:). Njuter för fullt.

Vad ger du för mat? Gröt?. Vår son följer maten och munnen när man äter, hehe. Så känns verkligen att han är redo för mat:).

• Blåsippan84

Hej alla. Tänkte bara höra hur det går för alla:)? Har några börjat jobba?

Här är vår Adrian 7,5 månad. Lugnare än storebror så han kommer nog inte gå vid 9,5 mån som han. Lika skönt det, haha.

Men vi känner oss inte helt klara med barn. Vill dock börja jobba och känna efter att man orkar och sen bor vi i en 4a så lite det med rumsfrågan gör att man funderar också. Dock är litens rum stort så dela går helt klart ett tag iaf

Hoppas alla har det bra och att vi klarat er ifrån allt för många sjukdomar i vabuari

• Blåsippan84

Kul att höra från er! Här är liten 8,5 månad. Träffade kollegor i tors och kände "nej jag är ej redo att jobba än". Men börjar efter sommaren.

Maken har varit sugen sedan start på en trea. Jag vill vänta tills jag börjat jobba och känna av läget lite. Men lutar åt en trea:). Dock bor vi i en fyra just nu och vill ju kunna ge alla barn varsitt rum framöver. Samtidigt kan de små dela första åren men iaf. Hur många år blir det mellan era tre:)?

• Blåsippan84

Vår stora blir 7 i maj. Skulle jag få bestämma helt så skulle det vara ca 3 år mellan de två sista. Men det kan ju ta tid (av erfarenhet, heh). Kommer dock ha koll på mitt sköldkörtel värde så det ligger ok hela tiden, vilket det inte gjort sedan förlossningen. Sen är det lite som jag tänker på är det att vi bor i en 4a. Skulle vilja att barnen har varsitt rum framöver. Och villapriserna är mkt höga där vi bor, samtidigt som
    Brf också går upp också. Så lite sådant vill jag kolla av innan, knäpp som man är.

Svar på tråden vi har nu plussat tråd 2 från "Någon mer som precis har fått mf och vill försöka igen?"