Inlägg från: Blåsippan84 |Visa alla inlägg
  • Blåsippan84

vi har nu plussat tråd 2 från "Någon mer som precis har fått mf och vill försöka igen?"

Cayenna lycka till nu. Har du sovit ngt? Jag vaknade kl 2,45. Vid 4 gick jag upp och lade mig i soffan. Lyckades iaf sova 1 h. Jätte trött. Förstår ej varför jAg ej kan somna om på nätterna. Men men två jobbdagar kvar sen behövlig ledighet

Jag har fb. Vet dock ej hur man startar sluten grupp där?

• Blåsippan84

Varit inne nu på förlossningen. Min bm har ännu ej ringt upp fast jag bad om det så då ringde jag in. De tog en Ctg kurva i 30 min. Somnade då jag var så trött . Den var bra så hon tyckte vi kunde avvakta och låta bm mäta i nästa v och se då om tul behövs. Känner mig lite lugnare nu.

• Blåsippan84

Grattis cayenna. Vill också höra hur storebror tog första mötet. Nästan det jag mest ser fram emot . Hur är era bb? Hos oss för ofta omföderskor dela rum med en annan omföderska och enkelrummen ges till förstföderskor. Detta gör väl att man ännu mer längtar hem fort

• Blåsippan84
    E2012smamma skrev 2015-05-14 23:06:33 följande:
    Grattis till lillebror! Blev det snitt för dig? Jag gjorde ju med bägge .. Vad ska han heta ?

Dom mår bra!!! Helt sjukt så fort tiden går. Isak blir 8 må på lördag. Helt ofattbart.

Å vad härligt att det ploppat ut några här med!!
    Ojojoj 8 mån. Ja tiden springer iväg !!!
  • Blåsippan84

Ett tag sedan nu . Går in i v 35 på ons. Var på extra bm besök för 1 v sedan. Magen hade då vuxit 1 cm, är precis under understa strecket men nu dalade det inte utan följde "sin" kurva. Sa att jag var orolig och ville har tul men när bm sa att det ej behövdes då den nu "växer fint" och inte planas ut mer just då iaf, får man lita på det. Så knasigt när man är gravid att man är ok att prata om hur en ser ut . Träffat 4 st sista v som sagt "oj vad lite mage" någon trodde jag skulle ha efter sommaren då magen ej var stor. Blir ju extra nojiga när de säger så men är inte orolig just nu iaf. Måste lita på bm. Ska dit igen på tors så får vi se.

I helgen har vi haft mkt då sonen fyller 6 på ons. Så i lör gick jag hela tiden. Från 18 fick jag konstanta sammandragningar ville ej lägga mig utan umgås med familj och vänner. Kl 20 hade jag dock så ont så jag ej kunde stå rakt. Men det lättade när jag lade mig. Mitt problem är att jag inte bara kan sätta mig från allt. Har maken fullt upp med saker som måste göras så håller jag också på med disk och tvätt tex. Maken säger att jag bara ska sätta mig när jag ej känner mig ok dör han kan ju ej veta när det börjar göra ont.

Men idag har jag haft mkt ryggläge . Plockat undan en del och nu hämta sonen.

Hoppas ni andra har det bra

• Blåsippan84

Ej lyckats skriva från mob på över en v. Tog upp plattan och testar ett kort inlägg om det går bättre

• Blåsippan84

Verkar funka. Uppdaterar lite. Var hos BM förra v. Gick födelse journalen med sonen. Tydligen gick det fort när de väl tog in mig för att vara första barnet. Värkar hemma i 14 h men när vi kom in d 17,30 ville dr ej kolla mig då vattnet 'troligen' hade gått förinfektionsrisk. Hann nästan bara hem och innan värkarna gjorde så ont. Då tog de emot mig, öppen 7 cm. På 1 h och 20 min hade jag öppnat mig 3 cm och krystat ut sonen. Så hon tyckte jag skulle åka in vid regelbundna värkar, även om det ev är förvärkar. Mötte två bekanta i v som fött sitt andra barn hemma. Burr. Där ska vi ej hamna .

Tips på vad man ska ha i BB väskan? Tycker den är full redan.

Förstår er med trassel i relation. Vi har haft riktiga duster senaste v. Maken är slutkörd pga nytt jobb, nära gå in i väggen. Så när jag bara blir trött och ser mest bekymmer i olika situationer så blir bråk som vi ej haft innan. hormoner!!! Nu har vi iaf haft det lungt 1v.

Annars känns hela jag tung och trött. Blivit sista v. V 36 imorgon. Kan dröja att svara då plattan dummar sig när jag skriver. Vet ej varför det ej funkar med Mob

• Blåsippan84

Tack för tipsen tjejer. Men väskan blev mer proppad . I vårt landsting måste man ha med blöjor. Får bara två st. Snåla Östergötland.

Igår fick jag förvärkar som gjorde ont och höll i sig 20 min. Satt och spelade med sonen. Blev att ta panodil ich då gav det med sig. Sen igen på kvällen men inte lika länge men mer ont än tidigare kortare förvärkar. Så jag hoppas på innan bf . Sonen kom 5 dagar innan men ingen garanti ned andra ändå, hehe. Maken fick lite panik i blicken när jag sa att jag hade ont. Kameran och hans grejer att packa är hans uppgift och ännu inte gjorda. Han har ett stort projekt som ska vara klart på fre och presenteras om 2 v. Han har lite annat att tänka på just nu, gah. Vet ej hur det blir om bebis kommer under dessa 2 v. Hans chef är också lite stressad då han vet att vi ska ha snart mitt i detta slutskede av projekt. Sen är det skönt med sem. Ska dock vara själv med sonen 1 v efter midsommar innan maken tar sem och då i v 38-39. Blir nog kul för oss alla , eller inte, heh.

• Blåsippan84

Start paketet får vi ej utan får hämta libros på maxi. Det har varit lugnt i magen. Bara lite förvärk idag mitt på dagen. Så nu ställer jag in mig på bf . Hoppas dock ej gå över, hah. Blir väl igångsättning vid 20/7 i så fall och det känns som evigheter!!! Vill kunna göra ngt i sommar. Vågar mig inte iväg på längre tripper och lika så sonen och maken får vara här omkring tills bebis kommer.

• Blåsippan84

Hannah8401 : men så mysigt. Bor ni nära? Hur gick hennes förlossning?

Hoppas vi får snart. Jag hoppas bebis håller sig inne till efter midsommar. Men sen är den välkommen ut. Går in i v 37 imorgon.

Svar på tråden vi har nu plussat tråd 2 från "Någon mer som precis har fått mf och vill försöka igen?"