Inlägg från: Blåsippan84 |Visa alla inlägg
  • Blåsippan84

vi har nu plussat tråd 2 från "Någon mer som precis har fått mf och vill försöka igen?"

Varit på rul. Allt såg bra ut . Nu gick "luften ut" så jag har intagit ryggläge och ska vila lite.

• Blåsippan84

Sov ovaggad i 1,5 h igår. Haha. Även om många vetat om graviditeten har jag gått med bylsiga tröjor. Men idag tog jag på ett Linne som satt åt och en öppen kofta. Nu ska det visas . Knasig man är

• Blåsippan84

Förra graviditeten hade jag förfärlig foglossning. För mig var det vila som hjälpte. Och gick bättre att cykla dit jag skulle än gå. Jobbade då på avd och gick/små sprang hela dagarna. Kunde inte jobba kväll och sen morgontur för få hade jag så ont att jag knappt kunde resa mig. Kroppen hade ej fått vila. Gick på vattengympa men för mig blev det ingen bättring. Köpte även sådant bälte. Hjälpte ev lite. Där jag bor hade de information om foglossning och tips som Kvinnohälsan höll i. Så prata med din bm.

Än har jag bara känt av lite. Hoppas det håller sig borta nu när jag har ett lugnare arbete.

Vart sitter din foglossning? Min satt framtill. och när jag känner av det nu så är det just där. Men jag har sedan ett par v sedan fått jätte ont i svanskotan. Det förstår jag inte varför?

• Blåsippan84

Det började efter v 20 om jag minns rätt. Så det är väl snart det kan börja. Jaså kan svanskotvärk vara foglossning också. Ja då får jag väl där denna gång då jag sitter mer på jobbet

• Blåsippan84

Här var vi på gekås i helgen. Har en del kvar från sonen men vissa saker har vi gjort oss av med. Till

Bebisen köpte vi ny skötbädd, babynest lite kläder, tavlor och väggstickers till barnrummet. Ett par nappar, nappflaska, tvättlappar. Var nog det som jag kommer ihåg nu . Sen blev det en del annat också, hahah.

• Blåsippan84

Cayenna. Lycka till idag. Hoppas det gick bra!!

Här har jag haft ont i fogar och ischias sedan 3 v tillbaka. Kom bara pang från klar himmel en dag efter jobbet. Började halta, domnad ner i benet. Sover inte om nätterna för denna värk. Ska till sjukgymnast på måndag. Jobbigt med mitt jobb då Jobbar som ssk på mottagning men vi får patienter från akuten eller direkt ned ambulans. Så ibland kan det bli väldigt tungt och svårt att inte göra alla uppgifter när man är på jobbet.

Spännande med teet. Ni får berätta hur det smakar

• Blåsippan84

Tack tjejer. Med sonen hade jag kraftig foglossning. Kunde inte gå ordentlig pga smärta sista 2 månaderna. Cykla gick mkt bättre. Då jobbade jag på avd och trodde att denna gång blir det nog bättre eftersom det är mer sittande. Istället har jag fått ischias därtill. Pratade med min bm för 2 v sedan. Hon frågade om sjukskrivning. Sa då att jag vill testa sjukgymnastik. Men att inte få sova pga värk gör att all energi läggs på jobbet, att man är trevlig där. Hemma är jag ett åskmoln mot maken . Får prata med henne nästa fre. Jag jobbar deltid men långa dagar 8-17 och ledig en dag i v (så vill min arbetsgivare att vi jobbar) och skulle jag kunna korta ner dagen och hinna hem och vila någon timme skulle vara guld värt.

Ska också testa teet om 10 veckor . Drack lusernte efter förlossningen med sonen då det ska hjälpa mjölkproduktionen. Helt ok i början. Men sen blev det kvalmigt efter mkt drickande, hehe.

• Blåsippan84

Härligt och spännande och läsa att ni snart får era bebisar !! Kan tänka mig man inte kommer ha samma fokus som förra gången gällande förlossning. Vi har anmält oss till födslokurs i maj för om-och Nyföderskor. Är privat och kostar 1500kr för två kvällar, 2 h per gång tror jag. Just för att maken och jag ska få lite egentid att ha full fokus på det som komma skall. Men tror det egentligen skulle gå bra utan också

Chefen har fyllt i graviditetspenning 50% från 1/4. Skickade in i fre. Vet ej om det blir beviljat. Imorn blir det iaf sjukgymnastik. När jag ej går känns det bra. Men börjat lägga på mig på lår och rumpa nu när jag inte är aktiv på samma sett längre , blä. Cyklade förut 5km enkel tur till jobbet, så 1 mil/ dag, bra vardagsmotion. Men nu är det buss och långsam gång som gäller. Längtar till man kan gå raska promenader med vagn. Bara 15 v kvar. Eller säkert 20 v tills man helt återställd .

• Blåsippan84

Usch. Nu blir jag helt nojig. Denna graviditet rör sig inte barnet lika mkt. Med sonen var det full aktivitet från att jag började känna honom. Läste ibland trådar om de som inte kände sina i magen på ett bra tag och blev oroliga. Förstod aldrig det då det var fullt ös i magen. Men denna är tvärt om. Känner inget stora delar av dagen. Brukar kännas på kvällarna när jag tar det lugnt men inte igår. Nu kände jag precis någon liten puff men ej känt något på 1/2 dygn. Snacka om att jag blir nojig!!

• Blåsippan84
    Hannah8401 skrev 2015-03-17 17:07:32 följande:

Blåsippan, det har vart samma för mig. Detta barn rör sig mycket mindre än vad jag minns att sonen gjorde. Nu den sista veckan har det börjat vara lite mer aktivitet. Så länge jag känt något under dagen så känns det ok.

Jag har en sån man kan lyssna på hjärtat med om jag blir riktigt orolig.

Det blir intressant att se om denna baby blir lugnare. Min son är ganska aktiv och började gå tidigt och är inte rädd för att prova sig på nya saker.

Vår son var också väldigt aktiv, gick vid 9,5 månad. Mycket fysisk är han med cykling och simning tidigt. Lugnare sedan han blev nästan 5 år.

Kände inget sedan igår eftermiddag förrän någon liten puff nu. Ska till bm på fre. Blir nojig att det inte kommer höras något hjärtljud då jag är ledig och sonen ska med. För några dagar sedan var det mera ordentliga puffar, även om aktiviteten inte varit som med sonen. Man hinner tänka en del på nätterna när man inte sover pga värk. Sömnbristen gör en väl ännu mer känslig.
Svar på tråden vi har nu plussat tråd 2 från "Någon mer som precis har fått mf och vill försöka igen?"