Inlägg från: Blåsippan84 |Visa alla inlägg
  • Blåsippan84

vi har nu plussat tråd 2 från "Någon mer som precis har fått mf och vill försöka igen?"

Cayenna skrev 2015-04-02 06:39:57 följande:

Hämtade ut pampers box på Babyproffsen igår. Den hade ju blivit ännu sämre än när storebror kom. Undrar om den varit bättre från babyland eller om det var samma innehåll. Nån som valt babylands hemskickade istället för Babyproffsen?

Hur får man ut pampersboxen? Kan man åka till babyproffsen och hämta bara? Kan inte hitta på Pampers sida hur man får den.

Hämtade apotek hjärtats igår. Mkt bra saker som även storebror kan använda som tex plåster
  • Blåsippan84

Tänkte på dig igår att du kanske hade fått . Tänk snart ses ni även om upploppet är väldigt jobbigt att vänta in.

Här tror jag den sista tiden kommer bli mkt jobbig. I v 27 och får kraftiga sammandragningar så jag måste stanna om jag går normalt. Får ju ont i bäcken och ischias om jag går fort så gör ju inte det så ofta. Men ibland behöver man ju .

• Blåsippan84
    mom in the city skrev 2015-04-07 07:13:40 följande:
    Jag har egentligen varit less länge också men nu på slutet börjar det bli outhärdligt, vill verkligen inte mer. Vet inte hur jag lyckats få dagarna att gå de sista två månaderna men det gick ju på något sätt så det ska nog gå för sig också, plötsligt är du också där! Annars hade nedsövning kanske inte vart så dumt. smile5.gif

Vecka 40 idag, 6 dagar till BF.
    Ojojoj V40 idag . Nu är det nära!! Spännande!
  • Blåsippan84
    mom in the city skrev 2015-04-11 20:27:02 följande:
    Förlossningen med sonen började med att vattnet gick (utan värkar) så jag förstod ju att det var dags redan innan men från första lilla lilla värk tog det sex timmar tills han var ute. Ska man då räkna ungefär halva tiden blir det tre timmar. Om inte vattnet går först den här gången kanske jag bara tror att det är förvärkar till en början och sen när jag väl kommer på att det är på riktigt ska vi hinna vänta in barnvakten. Tror det kommer ta en timme ungefär för vår barnvakt att komma och då blir det inte jättemycket tid kvar att spela på vilket gör mig lite stressad och nervös.
    Förstår din oro då!

Jag blev inte tagen på allvar av förlossningen. Vattnet gick på kvällen kl 21. Värkar smått vid 23. På morgonen kom de tätare runt var 7e min. De ville inte ha in mig utan avvakta. Vid 15 ringde jag igen. Värkar samma intervall hela tiden. Fick komma dit vid 16,30. Träffa dr 17,30 och klart väl där inne avtog värkarna. Han ville inte göra gyn undersökning om vattnet hade gått, de trodde inte riktigt att vattnet hade gått det det inte runnit mer sedan kvällen innan. "Åk hem och vila och återkom imorgon" sa han. Väl hemma tilltog värkarna. Ställde mig i duschen och då började jag få panik av värk och att ngt tryckte neråt. Ringde till förlossningen och de sa att jag fick komma in. Maken i lätt panik sa "men bebisen skulle ju komma imorgon. Jag har ju inte ätit kvällsmat". Haha. Gud vad jag skrattat åt hans kommentar vid senare tillfälle. Just då skrek jag "ät några jävla pannkakor sen måste vi åka".

Väl inne på förlossningen kl 21. Frågar vart han ska ställa bilen. Bm sa han ska nog inte gå för då missar han förslitningen. 40 min senare föddes sonen. Hade det varit fullt här och vi hade fått åka till grannsjukhuset så hade sonen varit halvt ute.

Min rädsla är att inte bli tagen på allvar igen. Men de kanske lyssnar mer på en omföderska?
  • Blåsippan84
    Hannah8401 skrev 2015-04-12 07:43:03 följande:

Oj vad skönt att det gått så snabbt för er! För mig tog det 25 timmar från första värken. De startade med täta värkar, ca 1 minut emellan, men de var bara ca 20-30 sek. Vi åkte in tidigt på morgonen, var bara öppen 2 cm, tog normal tid til 4-5 cm sen ville det inte öppna sig mer. Vet inte vad de hemska värkarna gjorde för nytta? På kvällen fick jag värkstimulerande och de fick ta vattnet. Sonen kom vid 23 på kvällen. Då kom hon från morgonskiftet tillbaka!

Jag förlorade 1,5 liter blod och de tog min son ifrån mig med en gång han kom ut för han var medtagen och hade svalt fostervatten som var missfärgat.

Men efter 2-3 timmar fick jag äntligen träffa honom!

Alla säger att det går fortare och lättare andra gången, men jag vågar inte hoppas på det.

Åh vad jobbigt med så täta värkar. Inte få någon återhämtning

Värkarna höll på i 22h innan han kom men då de kom var 7 min nästan hela tiden. Så dessa 7 min var jag som vanligt. Detta trodde jag inte man skulle känna. Då tyckte jag att jag klarade värkarna hemma och när de dessutom inte ville ha in mig, så dumt av mig att inte stå på mig utan bara tackade och tog emot vad de sa . Förlorade också mkt blod, 2 l. Moderkakan lossade ej utan blev akut operation på natten. Detta resulterade i en slö mamma och son. Ingen amning kom igång. Burr. Veckan efter var ingen hitt heller . Men om 1 v ska jag iaf träffa en bm och prata amning då vi försökte hysteriskt i 4 mån och jag kände mig som världens sämsta. Ska göra allt för att det ska funka denna gång men absolut inte så länge och inte deppa ner mig om det inte går.
  • Blåsippan84
    karro 2014 skrev 2015-04-12 09:36:37 följande:

Hej allihop=)

Har inte vart inne på fm på ett bra tag och ville bara kika in och tala om att än så länge går min graviditet bra, vart på rul och allt såg fint ut, väntar en liten tös som beräknas att komma den 9 september<3

Hoppas att allt är bra med er alla:) phpMh17SV17957.jpg

Åh grattis . Så skönt. Rul är en milstolpe om något!!
  • Blåsippan84
    Cayenna skrev 2015-04-13 06:57:58 följande:
    Och så tänker jag lika smile2.gif Jag hade en perfekt amning från start och en snäll bebis så nu kommer jag få ett barn som aldrig sover och har kolik. Hjälp!! smile2.gif

Vad hittar du på idag?

Jag börjar ångra att jag bara ska vara ledig två veckor. Sover så dåligt och hade nog velat fixa en del redan nu.
    Haha. Då kommer jag få en lugn bebis och start .

Sonen hade också kolik de tre första månaderna därtill. Folk frågade om han var snäll. Skrek konstant om kvällarna . Till slut blev det för mkt för en sömnlös mamma när makens moster frågade om han var snäll. Små skrek tillbaka "finns det några elaka bebisar?"

Jag tänker att denna gång kan allt bara bli bättre .
  • Blåsippan84

Hur går det mom in the city? Får man täta bm besök när man går över? Sonen kom 5 dagar tidigt. Hoppas också tidigt, men det vet man aldrig . Kommer den sent kommer denna sommar bli en evig väntan och vi kommer inte våga göra ngt. Sen då sonen börjar förskoleklass 13/8 så måste vi vara på plats hemma.

Nu är jag påväg mot vattengympa. Testade badkläderna igår och jag ser ut som en strandad val . Aja. I vattnet fort och sen i morgonrocken är min strategi för förmiddagens äventyr

• Blåsippan84
    mom in the city skrev 2015-04-16 08:16:43 följande:
    Här händer inte mycket, känns som han aldrig tänker komma ut! smile4.gif Ska till BM idag och då är det en vecka sen jag var där sist så lite tätare är det. Har han inte kommit nästa vecka blir det ultraljud.

Det där med att andra barnet också kommer tidigt om första gjorde det stämde inte på mig men hoppas du har mer tur för det är inte kul att gå över tiden. Varje dag känns som en vecka.

Att ta på sig badkläder i det här tillståndet är ju inte jättelockande men kan tänka mig att det måste vara skönt att vara i vattnet när man känner sig tung och har ont. smile1.gif
    Förstår att det måste vara jätte segt. Får man tid för igångsättning så här när det är nära inpå?

Ja var jätte skönt med vattengympa. Gick på det med sonen. 2h, 1h gympa 1h meditation och samtal. Känns lyxigt att under 2h bara fokusera på sig själv och förlossningen, även om man vet nu att den kan bli hur som ändå . Så vi var 8 valar i bassängen . Men under meditationen började tårarna rinna. Då det tog så lång tid för detta pyre att stanna så tänkte jag vid flera tillfällen att jag kanske aldrig får uppleva en graviditet igen.

Sen började två prata om deras svårigheter att få barn. En hade gjort ivf första. De hade försökt i 3,5 år med mf mm. Sen gick andra på första försöket utan preventivmedel. Kände att jag kunde inte ta upp att det kan bli åt andra håller också, lätt med första och svårt med andra, för då hade jag börjar gråta. Blev så konstigt känslosamt allt. Alla sa oj när de hörde att sonen skulle bli 6 år. Men kunde inte sitta där just då och berätta varför det dröjt av olika skäl. Men som sagt skönt att få fokusera på bebisen som komma skall
Svar på tråden vi har nu plussat tråd 2 från "Någon mer som precis har fått mf och vill försöka igen?"