mom in the city skrev 2015-04-16 08:16:43 följande:
Här händer inte mycket, känns som han aldrig tänker komma ut!
Ska till BM idag och då är det en vecka sen jag var där sist så lite tätare är det. Har han inte kommit nästa vecka blir det ultraljud.
Det där med att andra barnet också kommer tidigt om första gjorde det stämde inte på mig men hoppas du har mer tur för det är inte kul att gå över tiden. Varje dag känns som en vecka.
Att ta på sig badkläder i det här tillståndet är ju inte jättelockande men kan tänka mig att det måste vara skönt att vara i vattnet när man känner sig tung och har ont.
Förstår att det måste vara jätte segt. Får man tid för igångsättning så här när det är nära inpå?
Ja var jätte skönt med vattengympa. Gick på det med sonen. 2h, 1h gympa 1h meditation och samtal. Känns lyxigt att under 2h bara fokusera på sig själv och förlossningen, även om man vet nu att den kan bli hur som ändå
. Så vi var 8 valar i bassängen
. Men under meditationen började tårarna rinna. Då det tog så lång tid för detta pyre att stanna så tänkte jag vid flera tillfällen att jag kanske aldrig får uppleva en graviditet igen.
Sen började två prata om deras svårigheter att få barn. En hade gjort ivf första. De hade försökt i 3,5 år med mf mm. Sen gick andra på första försöket utan preventivmedel. Kände att jag kunde inte ta upp att det kan bli åt andra håller också, lätt med första och svårt med andra, för då hade jag börjar gråta. Blev så konstigt känslosamt allt. Alla sa oj när de hörde att sonen skulle bli 6 år. Men kunde inte sitta där just då och berätta varför det dröjt av olika skäl. Men som sagt skönt att få fokusera på bebisen som komma skall