Inlägg från: Blåsippan84 |Visa alla inlägg
  • Blåsippan84

vi har nu plussat tråd 2 från "Någon mer som precis har fått mf och vill försöka igen?"

Nej tror heller ej på att ngt kan starta det egentligen utan bebis kommer när den är redo. Och så sprids det sedan hur folk fick igång förlossning efter de gjorde du och så, men skulle nog startat ändå .

Är helt slut på detta nu. Kissat 1g/h inatt. Blev väl törstig av all stark mat, hahaha. Bara tanken på att gå över till runt 20/7 gör mig helt slut, vilket jag redan är. Då jag haft ont i kroppen sedan v 26 så bara längtar jag tills jag får tillbaka den till mig och kunna röra mig som vanligt. Ska försöka mig upp och sen blir det dagsutflykt idag. Maken har äntligen ledigt i 6 v !!!!

• Blåsippan84

Skönt att nan funkar !

Här fick en bekant bebis i lör. Vi hade samma bf. Hennes andra barn födde hon hemma då hon ej hann in. I lör gick vattnet. Fullt på förlossningen men de sa hon kunde komma in på kontroll. Väl inne i undersökningsrum med enbart Ctg börjar de prata om de måste åka till annat sjukhus 30-40 min bilväg. Under tiden hon ligger på rummet känner hon att hon måste krysta. Maken får hjälpa henne av med kläderna och han får ropa efter bm och bebis föds. Hade de satt henne i bilen till annat sjukhus hade hon fört på motorvägen. Vet många som ska ha nu så känns sisådär då jag själv kände mig överkörd och ej lyssnad på när sonen föddes, och skulle det varit fullt då hade sonen varit halvt ute innan vi kommit fram då de trodde det skulle ta längre tid. Burr.

Starkare förvärkar på kvällarna ich även på dagarna ibland men ingen bebis i sikte .

• Blåsippan84

Lisa 236: skönt att ändå se ett hjärta! Din oro är ju minst sagt inte konstig. Men får tänka att denna gång blev du ändå spontan gravid. Håller tummarna.

V40 39+3. Igår föddes sonen rent tidsmässigt. Ingen bebis på g här inte. Tycker de flesta gått några dagar över med sitt andra även om de fått lite tidigare med första. Har nog ingen betydelse, heh.

Men hoppas nu nästan att bebis stannar tills nästa v då temperaturen ska bli lite lägre. Mina fötter är helt uppsvullna. Ont och känns som huden ska spricka när jag går. Men nu är det högläge och altanhäng .

Hur går det för er med era små i värmen?

• Blåsippan84

Bf igår. Var hos bm. Hon kände på tappen och den var mjuk men bakåt, ej öppen. Natten till tis trodde jag det startade. Regelbundna värkar i 1,5 h men klingade sen av.

Men nu vet i sjutton om det inte är igång. Måste andas igenom värkarna och hållt på så snart 1h. Men då det klingade av sist hat jag inte ringt vare sig förlossning eller min mamma. Kanske dumt för jag känner en annan kraft i dessa. Avvaktar en stund till och ser åt vart det bär. Kanske får vi en bebis på vår bröllopsdag 9/7

• Blåsippan84

Hej tjejer. Haft en tuff v. Jo då det blev riktiga värkar 9/7. Åkte in tidigt på morgonen men ej öppen än. Åkte hem till min mammas lgh då de var hemma hos oss. Värkarna tilltog efter lunch. Vid 16 kom de 7-9 min men höll i sig 2 min. Ringde in. Fick prata med en bm som sa att de var för långt mellan. kunde ej andras genom värkarna då. Blev ledsen när hon sa så uppstutsiga. Men ok stannade hemma till 18. Då helt plötsligt kom de 4 min och höll på 2 min. Sen gick det ganska fort. Inne på förlossning 18,30. Öppen 4 cm. Kl 20 öppen 7 cm. 20,35 börjar jag känna krystvärkar. 20,41 är sonen född.

Däremot lossade inte moderkakan denna gång heller. Förlorade 1,5 l blod. Blev jätte ledsen för jag ville så gärna uppleva hur man mår efter en förlossning utan kraftig blodförlust. Denna gång var de gulliga så maken och sonen fick komma till upvaket direkt. Med sonen låg jag själv på post op en hel natt.

Sen fick maken ej sova över utan fick dela rum. Vet ej om någon av er haft plötslig blodförlust så, hur matt man är. Knappt orkar ta sig upp ut sängen. Men där ska jag då ta hand om sonen själv + en nyförlöst mamma som dundrar ut ur rummet när donen skrek mitt i natten. Samma som förra gången ville de att blodet ska gå ner till hb under 80. Bad flera ggr att det skönk förra gången efter 5 dagar. Kan jag inte få blod vid hb 90 för hur ska man komma igång med amning mm när man har konstant huvudvärks och tar snedsteg pga yrsel. Men nej. Järntabl. Så i lör åkte vi hem. Fick mer hjälp hemma av mina grabbar än att ligga själv bakom ett skynke på tvåsal. Ingen uppföljning på mitt hb. Fick själv ringa och lägga fram förslag på uppföljning. I ons var det fortfarande 90. Bm var jätte gulliga och hämtade dr. Dr ville ej gå med på blod utan började psykologisera mitt mående. Hade jag inte sonen att referens till hade jag fortfarande suttit i soffan och inte orkat gått 500 m utan att hålla på att svimma. Men stod på mig. Fick två påsar blod och huvudvärken och yrseln försvann efter andra påsen. Nu är jag på banan igen.

Håller på att tragglar med amning men de säger att det tar mkt längre tid att få igång när man varit nedtagen så. Med sonen kom den aldrig riktigt igång då han dessutom ej fick grepp. Denna tar bröstet bra bara att mjölken inte runnit till helt. Så vi tilläggsmatar och är tacksam så länge jag kan delamma iaf efter allt. Mycket lättare med andra barnet. Mkt mer avslappnad. Men varit tufft för sonen nu när jag ej mått bra. 6 åringar har många funderingar på livet och känt sig isidosatt när jag ej orkat med mig själv och maken tagit allt ansvar hemma och hjälpa mig. Men nu så kan det bara bli bättre

• Blåsippan84

Kanske ska skriva sonen vägde 3780g och 51 cm. Fått namnet Adrian . Storebror var lite större 3880g och 51 cm. Så nästan lika stora

• Blåsippan84

Tack tjejer. Det var som sagt en tuff start men nu är vi på banan igen. Hade järnbrist anemi för snart 2 år sedan ich då hade jag gått med den i över 1 år. Så mina järndepoer har aldrig riktigt återhämtat sig till några höga värden trots järntabl så jag har nog dåligt utgångsläge från början att återhämta mig på.

Jag är tacksam för det dåliga vädret. Känner att jag är i behov stt få vara i bebisbubblan och bara vara hemma i lugn och ro ich njuta av liten. nu är han bara 1 v och jag har ej mått bra hälften av den men nästa v kommer jag också bara ta dagarna som de kommer beroende på dagsform. Maken och storebror åker iväg på egen tripp i slutet av v. Då ska min mamma vara hos oss.

Är det bara jag som tycker tiden borde stanna till. Sorgligt att detta kan vara sista gången man sitter med ett eget litet knyte. Kan börja gråta när jag tänker på det. Hormoner kallas väl det . Maken vill ha tre. Men jag vet ej. Om vi skaffar om ca 3 år (och det kan ju ta tid, det vet vi ju) så kommer vi vara småbarnsföräldrar i 15-20 år nästan, hah. Då vi var 25 när vi fick storebror och en ev trea runt 35. Vi får se. Men därför vill jag njuta extra nu

Hur ofta pumpar ni? Då amningen inge alla funkade med storebror pga kort tungband samt min nedsatthet efter förlossningen (då förlorade jag 2 l blod) så är jag tacksam att det ändå går så pass "bra" än så länge. Men visst drömmen är att helamma, men tror ej det kan uppnås riktigt. Ni som har bekymmer nu, helammande ni första? Att detta med amning är så svårt. Kommer ihåg med storebror att jag blev då fötbannad på alla artiklar om att amma är bäst för barnet och de som väljer att inte amma och så vidare. Vi som lägger vår själ i att försöka amma men inte lyckas borde det oftare handla om. För tror det är mer vanligt än att välja bort amningen frivilligt.

Ni med bärsjal. Vill ha tips på en bra som är lätt att knyta. Köpte en begagnad men den var med ett par metallringar så var mkt svår att justera och få till.

• Blåsippan84

Oj råkade skicka för tidigt. Här blir bebis 1 mån imorgon. Förstår ej riktigt .

Varit iväg på mini semester tre dagar denna v. Oj vad trött jag var sista dagen. Stress att lyckas amma i värmen med en skrikande bebis som inte vill amma under sjal. Delammar fortfarande och lyckats få ner ersättningen till ca 3ggr/dygn. Rädd att det skulle vara kört efter dessa dagar men vi fortsätter som innan. Nästa v börjar maken jobba och sonen fklass på tors. Se vad vi får till att göra när vi blir själva.

• Blåsippan84
    Lisa 236 skrev 2015-08-22 10:32:46 följande:

Hej på er vänner!

Var med här för ett tag sen men fick en massa blödningar mm så orkade inte vara inne något, Nu i allafall ser allt bra ut och blödningarna är borta sedan några veckor. Är i vecka 13+4 idag och har  BF den 21 feb 2016. 

Har gjort KUB nyligen med mycket fina resultat. så lycka till till oss alla nu framöver.

Men vilken lycka för er! Ett underbarn! Visst bodde du i linköping? Måste bara tipsa om bm Åsa vattengympa. Det skulle nästan vara för den man skulle försöka med en trea framöver . 1 h vattengympa och 1 h fika och prata om alla funderingar kring graviditet och förlossning. Mysigt att det är i paus bassäng vid ekoxen. Hör av dig snart om när du vill börja så hon sätter upp dig på väntelista då hon har kö.

Jag har en del gravidkläder som jag vill bli av med om du är intresserad av att köpa för en billig peng så hör av dig
Svar på tråden vi har nu plussat tråd 2 från "Någon mer som precis har fått mf och vill försöka igen?"