Inlägg från: mom in the city |Visa alla inlägg
  • mom in the city

vi har nu plussat tråd 2 från "Någon mer som precis har fått mf och vill försöka igen?"

Cayenna skrev 2014-10-07 15:17:30 följande:

Tyvärr blödning idag oxå. Allt såg bra ut igår så kan ju inte åka in idag igen, funderar på att ringa och fråga vad dem tycker jag borde göra.

Känns inte bra men samtidigt är det brunt så då bör det vara lugnt. Kan Trombylen påverka tror du?

Jag ser hur det går imorn och så får jag se hur jag går vidare...

Nej så jobbigt, hoppas verkligen inte det är någon fara!

Trombyl är ju blodförtunnande och en av biverkningarna är att man kan bli mer lättblödande. Sen hör man ju ofta om de som blöder under graviditeten och allt ändå går bra, när man haft mf är det kanske svårt att tro att man kan vara en av dem men några måste ju tillhöra den gruppen.

Håller verkligen alla timmar för att du får behålla det lilla livet i magen! Styrkekram!
  • mom in the city

Någon som vet hur tidigt man kan lyssna på hjärtljuden hos BM?

Det känns lite som en evighet till RUL så funderade på att fråga BM om jag kan få komma och lyssna innan dess men är osäker på om det går så tidigt. Med sonen vet jag att vi lyssnade första gången efter RUL.

• mom in the city
    Cayenna skrev 2014-10-09 15:21:30 följande:

Jag vet att en vän lyssnat innan rul. Fråga bm, hon lär förstå din oro. Det vore ju en lättnad att få höra hjärtat några veckor innan rul.

Hur känner du? Är du fortfarande orolig? Eller släppte det efter cub?

Mycket oro släppte ju efter KUB men jag kan fortfarande känna mig rädd för att fostret ska ha dött. De här veckorna innan magen börja växa ordentligt och man känner fosterrörelser är så läskiga, man känner sig liksom inte lika gravid eftersom de första symtomen avtagit men utan att nya tecken kommit. Har dock fått en väldig huvudvärk och vet att jag hade det med sonen också just runt de här veckorna så det är kanske ett tecken iaf.

Ska avvakta lite till och hoppas att jag börja känna av bebisen eller att magen börjar växa lite mer, annars ringer jag nog BM och hör om jag kan få komma och lyssna.
  • mom in the city
    Cayenna skrev 2014-10-09 15:16:03 följande:

Jag fortsätter småblöda men hittills mindre idag. Hoppas det stannar av. Får bara hoppas att det går bra ändå.

Hoppas verkligen det försvinner helt snart och att allt är bra. Vilken vecka är du i nu, när ska du göra nästa VUL?
  • mom in the city
    Cayenna skrev 2014-10-09 18:06:18 följande:

Förstår känslan. Spökveckorna verkligen! Fast nu när jag mår så illa längtar jag till att komma dit och slippa må så här.

Man är ju lite knäpp, när man mår illa längtar man bara tills det ska gå över och när man väl mår bra igen längtar man tillbaka till när man mådde dåligt för då kände man sig iaf gravid.

Ja, det är verkligen spökveckorna nu. Svullnaden om magen har lagt sig också så jag ser mindre gravid ut nu än förra veckan. Med sonen var det likadant, sen kom "riktiga" magen runt vecka 20-25 någonting, får se hur länge det dröjer den här gången.
  • mom in the city
    Cayenna skrev 2014-10-09 18:04:35 följande:

Nej inga klumpar tycker jag inte att det varit. Jag avbokade aldrig min tid på onsdag morgon så nu tänker jag nog gå dit och kolla läget just pga Blödningarna. Jag är i V8 (7+5) nu. Tiden går ju så sjukt långsamt! Vill vara i v13 och gjort kub.

Bra att du inte avbokade tiden! Förstår att tiden går långsamt, man önskar ju att man kunde spola fram några veckor.
  • mom in the city
    Amie skrev 2014-10-09 18:34:11 följande:

Vilken vecka är du nu i?

Är i vecka 14 (13+2). Vilken vecka är du i?
  • mom in the city
    Amie skrev 2014-10-09 19:01:13 följande:

Bara 5+4. Fortfarande osäker på om jag verkligen är gravid eller ej med andra ord! Längtar tills jag passerat 12 fullgångna även om jag gissar att man inte blir ett dugg lugnare efter

Förstår att det känns osäkert, de där första tolv veckorna är ju en evighet! Hur mår du?

Lite lugnare kanske man blir efter vecka 12 men jag tvivlar nästan fortfarande på om jag är gravid trots att jag sett den lilla på UL.
  • mom in the city
    Cayenna skrev 2014-10-10 20:52:46 följande:

Jag byter din huvudvärk ( för den är ju ett säkert tecken på att hormonerna löper amok) mot illamåendet direkt. Missade att ta Lergigan igår och låg och spydde som en gris. Blä! Och jo jag vet att huvudvärken inte är kul heller, hade så med min lyckade graviditet....fick ligga hemma från jobbet i mörkt rum.

Idag var första dagen utan blödningar helt och hållet. Går på onsdag och kollar läget. Vill bara spola fram till efter cub. Undrar om det kommer gå vägen??

Men stackare, ett sånt illamående verkar inte kul! Även om det är bra att man har symtom så vill man kanske inte ha dem så mycket. Var det likadant vid din förra lyckade graviditet?

Jättebra att det blev en dag utan blödningar, det borde ju vara ett gott tecken.
  • mom in the city
    Patricia4 skrev 2014-10-11 09:39:53 följande:

Tänk att du redan är i v14 !! Snart RUL! Jag är så avundsjuk :)

Det känns lite overkligt att ha kommit så här långt när de två senaste graviditeterna slutat i missfall, samtidigt känns det som en evighet kvar till april så man önskar man kunde spola fram tiden. Ser fram emot vecka 20 när man kommit till hälften, då har jag mitt RUL också. Hoppas vi får se om det är en liten lillasyster eller lillebror där inne, 6 veckor kvar!
Svar på tråden vi har nu plussat tråd 2 från "Någon mer som precis har fått mf och vill försöka igen?"