Inlägg från: Blåsippan84 |Visa alla inlägg
  • Blåsippan84

vi har nu plussat tråd 2 från "Någon mer som precis har fått mf och vill försöka igen?"

Patricia4 skrev 2015-04-29 14:45:46 följande:
    Imorse började värkarna igen och höll på i en timme . Lämnade sonen på fritids och sen var det bara att gå hem o vila. Sedan dess har jag varit illamående . Har ingen aning vad det är?
    Så fick jag för 2 v sedan när jag skulle lämna sonen på dagis. Har ca 500 m dit men kunde knappt ta mig dit och ännu värre tillbaka till bussen. Grät de sista meterna då det gjorde så ont. Som tur var skulle jag till bm. Det slutade ej spontant förrän jag hade suttit 15 min på bussen. Bm sa att håller det på i mer än 1 h så ska man ringa förlossningen. Och när man börjar få int ska man lägga sig direkt. Ja men det är ju jätte lätt alla gånger . Kunde se mig själv lägga mig i en buske på väg från dagis, haha.

Men hon sa att man kan alltid ringa bm eller förlossningen om man är orolig. Pratat med din bm?
  • Blåsippan84
    Patricia4 skrev 2015-04-29 19:11:49 följande:
    Jag har pratat med FL och de sa åt mig att vila. Känns jobbigt om det ska vara såhär fram till förlossningen ...hoppas det ger med sig snart och just nu är illamåendet värst!
    Är du sjukskriven nu? Hoppas det lugnar sig!! Åh så jobbigt med illamående.
  • Blåsippan84

Men fy. Måste ringa din bm imorgon. Du måste ju bli helt slut av att inte få behålla maten!! Hoppas du får sova inatt!

• Blåsippan84

Funderar nu också på en sjal. Känner mig lite "stressad" att bebis kommer mitt i sommaren och vill inte bli helt låst hemma. Vad kostar en sjal?

Jag går in i v 32 idag. Sa till maken att bebis kan komma om 6-7 v nu. Lätt panikslagen blev han allt då vi har mkt att fixa i bebis rum. Ser ut som en förvaringslokal just nu. Och sånna renoveringsaker är kvar att göra såinte riktigt jag kan ta och sätta igång med när jag går hemma. Bara nästa v. Sen blir det långledigt

• Blåsippan84

Sonen är född i slutet av maj. Väldigt bra att komma då. Hinner man landa lite hemma.

Bf 8/7. Kan komma i slutet av juli. Gör den det kommer den vara två v när vi ska ta in på hotell då jag vill göra ngt med sonen innan han börjar skolan 13/8. Sen ska maken och sonen åka iväg ett par nätter också, just för att han ska få lite sommarlov. Får ta det lite som det kommer då man inte vet hur man själv eller bebis mår. Kanske känner att jag behöver landa hemma lite när den kommit. Eller så rullar allt på och går super. En sjal kan nog underlätta en del

Så hoppas på tidig ankomst .

• Blåsippan84

Har kollat på sjalar på blocket men ej hittat någon ännu. Ska ha lite is i magen ett tag till.

Kroppsligt är jag gigantisk nu. Kan ej fatta 8 v till. Puh. Trött och grinig är jag med. Maken och jag tjafsat en del då tiden är knapp med allt och jag kan ej börja fixa förrän han går ordning på renoverings projekten som måste göras först. Vet att det ej går snabbare när jag tjatar . Men vill bara att vi lägger upp en plan för allt.

Sammandragningar som jag haft väldiga problem med har lugnat sig något. Kam vara att jag lärt mig gå mkt sakta och att nu när kroppen är tyngre går det rent naturligt att inte springa på. Sedan igår har jag dock känt av annan typ av värk. Huggande långt ner i magen nästan vid ljumskarna. Vet ej om det är förverkar?

Ska bli skönt att gå hem. Lite orolig att jag ska känna mig isolerad. Men ska försöka förbereda en del. Med sonen vet jag att jag lagade massa mat innan så det vara var att ta fram från frysen när man var hungrig och ej behövde stå vid spisen så

Mkt.

Känns overkligt att man snart ska ha vaknätter igen . Sonen hade kolik. Vi tyckte minifom underlättade ngt. Men det kanske mest är för din son när du ätit starkt? Har ni bestämt namn på lillebror ?

• Blåsippan84
    Patricia4 skrev 2015-05-09 08:42:41 följande:
    Åh vad jag är avis på dig. Tycker tiden går alldeles för sakta nu.

Tänk på onsdag får du träffa din lilla son :)

Jag minns knappt heller vad man bör vara försiktig med när man ammar men förutom lök så mins jag jordgubbar och choklad... Såklart. Men alla bebisar är ju inte lika, man får prova sig fram.

Vår fina vagn kom igår och jag gick på semester :) härlig dag ich nu är det bara 5 veckor kvar ...;)
    Åh 5 v kvar !! Jordgubbar kom jag ej ihåg. Får frossa i det innan .
  • Blåsippan84
    Cayenna skrev 2015-05-09 16:14:18 följande:
    Men jordgubbar???! Så typiskt då! Jag som älskar jordgubbar. Kanske får testa och se hur han reagerar.

Härligt med vagnleverans och sista jobbdagen. Jag njuter oxå av ledigt nu. Fixar och shoppar mest. smile5.gif

Fem veckor kommer gå fort!
    Lycka till nu på ons !! Måste vara som att vänta på jultomten så här dagarna innan.
  • Blåsippan84

En fråga till er. Visst har ett par av er gjort tul? Hur såg er kurva ut? Min har dalat hela tiden sedan. Först låg den mellan mitten och nedersta och idag låg den på det nedre sträcket. Min bm såg orolig ut och tänkte boka tul. Sen rådfrågade hon en annan som tyckte jag skulle komma nästa v och mäta på nytt. Min bm frågade om bebisen rör sig mkt. Sa att den rör sig mer nu men mindre än sonen.

Sen skulle jag gå. Då säger hon när jag står i dörren, säger hon slutar bebisen röra på sig måste du ringa. När jag kom därifrån blev jag orolig för jag har ju varit orolig att det rört sig lite men samtidigt känner jag ju bebisen dagligen.

Undrar hur ni låg på kurvan och hur er bm uppträdde, för min velade väldigt mkt och såg orolig ut. Annars har hon varit mkt säker i sitt framförande.

• Blåsippan84

Tack tjejer. Min bm har aldrig varit osäker. Lugn och saklig. Gammal i gemet med lång erfarenhet har jag hört av de som jag känner som jobbat med henne.(är man sjuksköterska och det finns bara ett stort universitets sjukhus så känner folk varandra ) Men igår vet jag ej varför hon velade. Förra besöket var det en annan som mätte. Redan då började kurvan dala. Men hon sa att det kan skifta när olika mäter. Men igår var det min och det planades ut ännu mer. Hade 27 SF v 31+5. Så måttet är litet, precis på undre sträcket och som sagt planat ut. Sen att hon nästan ropade efter mig i korridoren att om det slutar röra sig måste jag ringa. Det var väl då jag blev orolig när jag kom ut i friska luften och skulle vänta på bussen.

Att hon skulle säga det för att göra "ryggen fri" genom att kunna skriva i journalen att hon sagt det.

Senaste två v har det blivit mer rörelse än innan så därför var jag ej nervös först när jag satt där. Tänker att barn är olika och ska inte jämföra. Eller detta har jag fått säga till mig många ggr då storebror var mkt aktiv. Hade jag sagt att jag ville ja tul för att jag var nervös hade jag nog fått det då hon velade fram och tillbaka. Så idag ångrar jag att jag inte stod på mig.

Kommer inte fram till vår mvc om man inte ringer fm. Ska försöka få ta på henne imorgon.

Skönt att ha er att bolla med. Kommer sakna denna stöttning sen .

Mom in the city: inte klokt att tiden springer så. Skönt att allt verkar rulla på bra .

Cayenna: måste vara helt fantastiskt att veta att imorgon är ni 4a !!!

Svar på tråden vi har nu plussat tråd 2 från "Någon mer som precis har fått mf och vill försöka igen?"