vi har nu plussat tråd 2 från "Någon mer som precis har fått mf och vill försöka igen?"
V 25 imorgon.
V 25 imorgon.
Haha. Ja. Inte ofta jag skickat pm på familjeliv . Tack ännu en gång!!
Tack . Idag har jag känt lite mer men går mååånga timmar mellan. Fast igår var värst, 12 h mellan . Grät igår kväll i säkert 10 min tillslut kom en buff.
Bebis ligger fortfarande med huvudet ner men fortsätter ligga högt och rörligt, sjunk lite neråt tack!
Alla hans omflyttningar i magen har gjort det svårt att mäta tillväxten via SF-kurvan så nu ska vi göra TUL. Någon som gjort UL så här sent i graviditeten, vecka 37, hur mycket "ser man"? Tänker att barnet måste vara så pass stort nu att man mest ser detaljer. Blir kul att få se bebis en gång till iaf.
Jobbigt för er som varit sjuka . Både kräkas och hosta ansträngs magen så. Hoppas ni kryar på er snabbt!!
Vi har inte kollat upp kön. Hon sa även på rul att det var tur vi inte ville veta då den inte ville visa upp sig där nere . Därför är man lite nyfiken och spekulerar .
Ja visst är det lite kul att spekulera . Även om man inte får svaret på ett tag, haha. Maken och systern är stensäkra på tjej då magen är mer "tjejmage" och fördomsfullt för att det är lugnare i magen. Jag trodde pojke men när de är så inne på tjej smittas jag med.
Finns en kinesisk slags kalender som någon mamma tidning publicerat (har jag för mig). Går att googla. Där ska man kolla befruktningsmånad mot och något mer. Då får den fram pojke eller flicka. Rena hokuspokus . Men på sonen stämde det och på min syster och på en kompis. På en annan stämde ena barnet. I så fall får vi en son, haha. Men är väl uppbyggt på någon sannolikslära, men lite kul är det .
Fick ingen rand med sonen. Spännande när du har flera graviditeter så att jämföra med . Hur mår du förövrigt 4e graviditeten än de innan? Jag har mer ont denna än första.
Ska till sjukgymnast imorgon. Hon vabade förra måndagen så då blev det inget. Har problem med både fogar och ischias. Problemet är då att när bältet sitter bra för fogarna känns ischiasen mer . Ska till läkare på ons och hoppas på lite sjukskrivning gör att korta ner dagar. Än har jag kunnat tagit lite komp vissa em för att orka.
Igår var iaf underbart. Tog cykeln till affären som ligger ett par km bort. Och kände inga besvär alls!! Går jag längre sträcka li normal takt så går jag sammandragningar. Men inget alls vid cykling. Helt fantastiskt! Så det kommer jag göra lite om kvällarna framöver och ta en cykeltur.