Inlägg från: Blåsippan84 |Visa alla inlägg
  • Blåsippan84

vi har nu plussat tråd 2 från "Någon mer som precis har fått mf och vill försöka igen?"

Cayenna: då är det nära . Jobbar du fortfarande? Här har jag lagt in med komp och semester tillsammans med mina 50%graviditetspenning så jag blir hemma 6 v innan. Känns skönt att börja räkna ner tills dess. Sen lär jag nog boa för att få tiden att gå

Tänkt på varför det var så känslosamt vid avslappningen på vattengympan. Tror egentligen inte det var mf jag blev ledsen för. Utan den stora längtan vi hade efter barn under det år vi försökte sen. Den sorg jag kände varje månad när mensen kom. Och nu stod jag här och blundade i det varma vattnet, mörkt med bara ljus tända, avslappnade musik, blundade och höll händerna om den sparkande magen. Var nog av lycka tårarna kom och känslan som jag i höstas trodde jag aldrig skulle få uppleva kom över mig.

Hur går det mom in the city?

• Blåsippan84
    mom in the city skrev 2015-04-21 09:42:19 följande:
    Ja man känner sig verkligen lurad, så meningslöst att ha massa onda värkar som ändå inte gör något. De ville ju inte sluta av sig självt heller så det var därför jag fick bricanyl, enligt bm kan det sen komma i gång igen idag likväl som att det dröjer flera dagar till. Vid lunch idag blir det ultraljud eftersom jag nu är på 41+0.
    Stackare. Hoppas du kan återhämta dig lite mellan. Kan tänka mig att det kommer gå fort sen när det väl sätter igång. Lycka till nu!!
  • Blåsippan84

Åh grattis. Helt plötsligt känner jag att förlossningen ändå är inom räckhåll och din lät fantastisk . V30 idag här.

Lycka till med allt nu!! Vilken underbar tid ni har framför er.

• Blåsippan84

Härligt att dela med sig om nr två . Vi pratar mkt med sonen men varken vi eller han kan ju egentligen föreställa oss hur det blir. Och dessa hormoner i början . Sonen ska börja förskoleklass 1 mån efter ankomst. Hoppas bebisen inte går över så vi kan göra ngt i sommar.

De hade pratat om Kolmården på förskolan igår. Vi bor mkt nära. Då sa sonen "nej dit kan vi inte åka för vi ska få bebis i sommar" berättade fröken. Vad han funderar själv. Vi har tänkt ta en hotell natt där veckan innan han börjar skolan för att vi ska göra ngt som familj och då det är ca 45 från oss. Maken och sonen ska åka på någon övernattning och så själva. Min mamma har då lovat ställa upp att vara med mig. Så han har funderat ut själv att det blir svårt att hitta på saker med en nyfödd i familjen .

Han har dock blivit mkt mammig sista månaderna. Annars oftast en liten tuffing som vill vara med pappa. Men nu vill han inte gå på bio med mormor utan följa med oss till byggvaruhus mm. Den prioriteringen brukar han inte göra. Han sa också i v "när bebisen kommit kan väl pappa ta hand om den och jag är med dig" fast vi pratat om det mkt och han sett bilder på amning från ett Amningsblad jag fick från bm. Försöker förklara när dessa funderingar kommer. Men ska bli mkt spännande att se hur allt blir.

• Blåsippan84

Hur har ni det? Här har jag börjat sova riktigt dåligt i ca 5 nätter innan jag tar igen det på en natt. Bebisen i magen är jätte lugn hela dagen men till natten börjar den sparka på urinblåsan.

Igår gick jag över stan och tittade på kläder till sommaren att ha på sig när bebisen kommit. Nu finns det då mkt bra byxor i vanliga affärer med mudd i midjan. Var dock ingen vacker syn att ta av sig i strålkastarljuset. Att inte kunna gå ordentligt på snart 10 v är ingen hitt för figuren. 10 v till gör mig mörkrädd inför sommaren. Eller jag kommer göra andra mörkrädda när de ser mig . I höst blir det långa promenader med vagnen!!

• Blåsippan84

2 v!! Jätte snart ju !! Så spännande!!

Här har jag börjat få sammandragningar bara av att resa mig från sittandes. Magen blir stenhård men släpper när jag hår lite sakta.

• Blåsippan84

Så kul att läsa om er vardag just nu alla. Oj vad vi kämpade på i förra forumet och nu är "snart" alla i mål. Jag har Dock 9 v kvar till bf. Jobbar tom 15/5. Får graviditetspenning på 50% från 9/5. Sen tar jag ut sem och komptid. Just nu spyr jag på jobbet . Brukar känna så här dagarna innan sem. Räknar ner dagarna nu iaf 8 arbetsdagar kvar. "Jippie"

Svar på tråden vi har nu plussat tråd 2 från "Någon mer som precis har fått mf och vill försöka igen?"