Inlägg från: Blåsippan84 |Visa alla inlägg
  • Blåsippan84

vi har nu plussat tråd 2 från "Någon mer som precis har fått mf och vill försöka igen?"

Cayenna: tack för paketet . Ej hunnit testat än.

Här ska jag till läkare imorgon för att se om jag ev ska bli sjukskriven några procent. Enl min bm vill läkare att man varit hos sjukgymnast först. Skulle dit förra veckan men då vaba hon. Skulle dit igår men då var hon sjuk. Går iaf till dr imorgon. Vet ej hur dr ställer sig till att jag inte träffat sjukgymnast. Lite nervös för imorgon. Men hoppas på en förstående dr.

• Blåsippan84

Varit till dr. Blev sjukskriven 35% på mina 85%, så kommer jobba 50% framöver. Inatt sov jag bara till 02. Vaknar jag för att gå på toa somnar jag inte om pga värk. Annars brukar jag kunna hålla mig till 3-4 på nätterna så idag är jag trött. Blir att jobba halva dagar i stort sett. Känns bra att få det sociala som jobbet ändå ger.

Hon klämde och kände på mig. I ländryggen hoppade jag högt för det gjorde så ont. Lika i fogen framtill.

Samma dr träffade jag veckan efter mf då jag åkte in akut pga hög feber en sen kväll.

Åh så spännande med era bebisar som kommer snart. Går in i v 26 idag

• Blåsippan84
    mom in the city skrev 2015-03-26 11:38:13 följande:

Gjorde TUL idag. Såg såklart mest detaljer men eftersom det är en bebis i modell mindre såg man iaf lite mer än man hade gjort om det hade varit en jättebebis. Allt var normalt och uppskattad vikt var ca 2,7 kg just nu och ca 3 kg vid BF. Kunde se att han hade hår också! smile1.gif Kom ut nu lilla bebis!

Åh vad spännande. Förstår att längtan blir ännu mer . Så gulligt med mkt hår på bebisar tycker jag. Sonen hade en riktigt mörkblond frilla när han föddes .
  • Blåsippan84

Hannah8401: ska börja vattengympa om 2 v. Cykla rekommenderade dr, vilket jag kände förra graviditeten samt i helgen . Väntar på sjukgymnastik också

Idag hade jag fruktansvärd fm på jobbet. Gick konstant hela tiden. Hade så ont så jag höll på att gråta vid lunch. Men från mån blir det halvdagar och ledig imorgon.

Ni som varit gravida längre. Vad sa er bm om att få den vanliga influensan som gravid? Min pratade först om vaccination men sen sa hon att jag var så tidigt i graviditeten så gör nog inget om jag blir sjuk i den. Men nu verkar sonen fått det. Ligger utslagen med 40,5 i temp och hosta, ingen förkylning eller så. Så det är nog flunsan. Så imorgon intar både han och jag ryggläge framför en film eller två.

• Blåsippan84

Patricia4: kronans, går man bara in och hämtar en där? Förstod som så på deras hemsida.

Cayenna: skönt då vet jag . Hoppas inte bli smittad. Blir lagom till påsk då . Vi som låg i magsjuka hela julhelgen.

• Blåsippan84

Härligt att läsa att ni boar och snart har era bebisar.

Här renoverar maken och hans bror sonens nya rum och bebisen flyttar i sommar in i sonens rum. Så det är väl en del i alla förberedelse

• Blåsippan84
    mom in the city skrev 2015-03-31 20:09:44 följande:
    Vi tittade på Donkeyn också men den här är smalare och kändes smidigare.

Har en del sammandragningar/förvärkar men de kommer inte regelbundet och gör inte särskilt ont så det är nog bara övning. smile5.gif
    Spännande med förverkar . På tal om datum att födas på.

En kollega fick tre v för tidigt för 2 år sedan så sonen föddes på julafton. Efter förlossningen var hon helt slut och bara grät. I all hormonstorm och inte förberedd att han skulle komma då (hon hade tänkt jobba en vecka till, vara bara ledig ett par dagar då. Jobbar natt som sjuksköterska) så grät hon och sa att han skulle bli mobbad för att han skulle fylla på julafton. Nu skrattar hon bara åt det .

Spännande nu med förlossning snart för dig !!
  • Blåsippan84
    Cayenna skrev 2015-04-01 06:00:45 följande:

Fin!! Jag gillar deras utbud av tyger.

Ja vi trivdes med den. Sen åkte vi dock och beställde den efter jag jobbar helg så maken tog beslutet i färg . Så det blev en "Madrid". Men det blir bra. Känner kanske lite att den blir lite mörk, men men
Svar på tråden vi har nu plussat tråd 2 från "Någon mer som precis har fått mf och vill försöka igen?"