SVT censurerar nu Pippi Långstrump-filmerna pga "rasism".
Jag blir så sablans jävla irriterad på saker likt detta:
www.aftonbladet.se/nojesbladet/article19612402.ab
Skärpning för fan!
Jag blir så sablans jävla irriterad på saker likt detta:
www.aftonbladet.se/nojesbladet/article19612402.ab
Skärpning för fan!
Konstigt att ni kan tycka sagan är så viktig utan att respektera Astrid Lindgrens egen åsikt:
www.mynewsdesk.com/se/saltkraakan-ab/news/pippi-tv-serien-restaureras-av-svt-93959
Funderar på att köpa en tunna Tippex och gå till det lokala biblioteket och stryka över lite läskiga ord och otidsenliga formuleringar i gamla böcker.
Jag har fostrat 2 barn som idag är 30 och 21 år, jag har läst Pippi Långstrump
under deras barndom. Jag blir arg för att det hela tiden i frågasätter vad som är rasistiskt eller inte. Först vad det om "neger"bollar, och nu negerkung, det finns säkert andra ord som kommer att bytas ut. När jag var liten fanns det ett program som hette "Den vita stenen", är det också rasistiskt? nämen var ska det sluta?
jag har aldrig tänkt att negerkung skulle vara rasistiskt ord, utan jag tyckte att wow
vilken häftig farsa pippi hade! när ska det sluta?
Funderar på att köpa en tunna Tippex och gå till det lokala biblioteket och stryka över lite läskiga ord och otidsenliga formuleringar i gamla böcker.
Tycker det finns andra böcker som skulle behöva lite av svts censur istället. Tex bibeln....
under deras barndom. Jag blir arg för att det hela tiden i frågasätter vad som är rasistiskt eller inte. Först vad det om "neger"bollar, och nu negerkung, det finns säkert andra ord som kommer att bytas ut. När jag var liten fanns det ett program som hette "Den vita stenen", är det också rasistiskt? nämen var ska det sluta?
jag har aldrig tänkt att negerkung skulle vara rasistiskt ord, utan jag tyckte att wow
Jag fattar inte, kommer inte originalverket existera längre?
Jag tycker att det är märkligt att folk blir så upprörda över denna sak. Ni skriker om att det är skamligt att vi ändrar i vår historia och kultur. Varför förstår inte folk att ordet neger är otroligt känsloladdat och kränkande för många människor? Om det inte hade skrivits några artiklar om att ordet "negerkung" tas bort ur filmerna - hade ni ens märkt det då? Jag tvivlar på det. Filmerna blir inte förstörda för att det ändras lite. Det är fortfarande samma, gamla goa historia om vår fantastiska Pippi Långstrump.
Ja Pippi Långstrump är ju rasist, som väldigt stora delar av Sveriges befolkning. Nu räcker det att säga att man tycker Sverige tar emot för många personer från andra länder. Då är man rasist, främlingsfientlig, okunnig, dum och rädd för det främmande. Eller finns det någon annan definition av rasist?