todo nada skrev 2014-10-01 13:48:16 följande:
tragiska och fega för att dom inte ser ditt OSYNLIGA funktionshinder?
Du kan ju inte klandra en människa för att dom inte är medvetna om något som inte syns, det säger väl sig självt.
någon upplysningsplikt har det väl inte varit tal om?
Jag gav dig bara ett tips på ett sätt att tackla sådana situationer på ett bra sätt både för dig själv och de runt om dig.
Hade den där damen vetat om att du kanske hade det värre än henne så hade hon nog inte fräst åt dig. Men kan inte gå runt och anta att alla människor har osynliga handikapp och att det finns undantag som inte har det. tvärt om i så fall.
Nej, man är feg och saknar social kompetens om man är otrevlig. Punkt.
Damen i fråga skulle inte fräsa alls. Det är otrevligt att fräsa till som omgivning, speciellt baserat på antaganden och gissningar. Det är inte särskilt konstruktivt.
todo nada skrev 2014-10-01 13:52:14 följande:
Utvecklar man med att "jag kan tyvärr inte resa mig pga att ett funktionshinder jag har som inte syns på utsidan" Så kommer du nog råka på med vänlighet och acceptans än du vågat drömma om..
Nej, jag ämnar inte uttrycka mig på det sättet. Kan man inte acceptera ett vänligt nekande får man nog själv se över sina problem. Jag är inte min sjukdom och tänker aldrig identifiera mig med den. Andra har heller inte med den att göra.