Inlägg från: Loncelot |Visa alla inlägg
  • Loncelot

Nya BF Februari 2015!

Då har man mått illa i 12 timmar och nu kom floden av spya.... börjar smått må bättre.... Grannarna festar och låter som tur har dom ingen musik på, tack o lov men basrösterna gör ju sitt... Hoppas dom drar sig hemåt eller däckar snart.

Skitjobbigt i halsen nu av att ha spytt... Hade precis tagit sista alvedonen och en Postafen då allt kom upp...kunde ju ha löst upp i magen först kan man ju tycka.. Hoppas ja får må bra snart!

• Loncelot
    elless skrev 2014-12-20 21:44:30 följande:

Ja folk är inte kloka.... Läskigt att det kommer in i andras lägenheter!

Ah det är hemskt!
  • Loncelot
    Saltvatten skrev 2014-12-21 06:47:58 följande:

Fy din stackare! Vet hur det där känns. Vissa dagar kan jag ha ett illamående som kommer o går i vågor under ett dygn och där inget hjälper. Jag spyr inte men det åker upp o ner och det känns hela tiden som det ska upp men händer inget.

Men man får elak halsbränna när man spytt.

Och jag förstår dig ang. grannarna för när man mår så dåligt så orkar man knappt med sig själv och man orkar absolut inte med att lyssna på folk som sitter o skrattar och tjoar genom väggarna.

Hoppas att du fått sova och mår lite bättre när du vaknar!

Kan bara tipsa ang. Alvedon. När jag mår illa och har huvudvärk så har jag jättesvårt att få i mig Alvedon. Så jag har köpt Alvedon i form av suppositorier istället. Det funkar mycket bättre för mig, då slipper jag försöka svälja ner mer medicin än jag behöver med risk att det kommer upp direkt igen.

Mår 1000ggr bättre nu iallafall känns ju skönt!
  • Loncelot
    Jujusma skrev 2014-12-21 09:21:15 följande:

Har ni bestämt namn än? Jag känner mig lite stressad! Vi har inte alls kommit fram till något. Vid den här tiden med sonen hade vi två namn att välja på som vi sedan valde mellan på BB.

Jodå vi har första namnet klart, efter en persona jävla kommentarer hur fula vissa namn är så tog vi det den tyckte var fulast! Vi älskar det! Tack o hel leverpastej!
  • Loncelot
    Jujusma skrev 2014-12-21 10:22:23 följande:

Nej men fy vad elakt att kommentera namn på det viset. Vi hade faktiskt också bestämt namn men min svärmor opponerade sig.. Hon kände tydligen bara dumma människor med det namnet. Suck.. Jag hoppas att maken tar förnuft till fånga och skiter i hennes kommentar för den är så urbota dum!

Svärmor säger du mmm ska ju inte nämna några namn men ja du förstår nog mig när ja säger att du vet vem det är på vår sida med :-P
  • Loncelot
    Jujusma skrev 2014-12-21 10:32:08 följande:

Typiskt! ????

Mjo... Men vi gick mot strömmen haha
  • Loncelot

Tycker också Frank är jättesött hade vi fått en pojke hade han hetat Algot men nu ska vi få en flicka o hon får namnet Marie eller som min son på 3år säger 2 Marie haha nej bara Marie bara en bebis haha!

• Loncelot
    Embr skrev 2014-12-21 14:42:59 följande:

Vaknade imorse och var alldeles svullen i ansiktet mest om näsa läppar och kinder efter lite panik och googlande verkar det vara normalt såhär i slutet av graviditeten (går in i v 35 imorgon) men fruktansvärt otäckt är något bättre nu så har ej kontaktat sjukvården. Är det någon mer som upplevt svullnad i ansiktet?

Man ska vara uppmärksam när man sväller upp osv då man även kan råka ut för havandeskapsförgiftning, ont i huvudet är även en symptom.
  • Loncelot
    Sezzie skrev 2014-12-22 10:13:41 följande:

Bara en fråga; någon som fått bristningar ännu? Jag själv har inte fått några ännu. Smörjer mig med kokosolja minst en gång/dag. Inte för jag vet m det hjälper men skönt är det :)

Bristningarna kommer oftast efter graviditeten självklart även under men som sagt dom flesta kommer när man plötsligt går ner alla kilon, 10kilo ramlar ju av direkt efter graviditeten så därav bristningar, hade inte en enda innan förlossning efter kom dom som på rad...
  • Loncelot
    Cariol skrev 2014-12-22 16:43:35 följande:

Fast läser man på om bristningar så får de flesta sina i slutet av graviditeten. Vissa får även efteråt.

De flesta vänner jag har har fått sina efter graviditeten, självklart får man under också.

Även många av mina överviktiga kompisar tjejer/killar har fått bristningar när dom börjat gå ner i vikt..
Svar på tråden Nya BF Februari 2015!