Inlägg från: Loncelot |Visa alla inlägg
  • Loncelot

Nya BF Februari 2015!

Så länge man känner av rörelser är det ingen fara, alla barn är olika aktiva, son son var jättelugn medans mina döttrar lever rövare i magen...

• Loncelot
    Blond87a skrev 2014-11-19 05:45:21 följande:

Jag brukar sova hur bra som helst men inte nu. Vaknar tidigt och kan inte somna om.

Har svårt att äta. På grund av depression. Äter nästan ingenting :( livet känns jävligt sugigt just nu och jag vet inte vad jag ska göra åt det :(

Alla talar om för mig vad jag ska göra men har lixom ingen motivation till att leva.

"Glad tjej". Ja ja ja hoppas verkligen de blir bättre snart.

Vad är det som gör dig deprimerad? Vilka situationer är det som "gör det jobbigt"?
  • Loncelot
    Saltvatten skrev 2014-11-19 08:53:12 följande:

Ni som blivit sjukskrivna. Hur lång tid tog det från det att sjukskrivningen kom in till FK tills att ni fick besked om de beviljade er sjukersättning för den perioden?

Tog typ en vecka.
  • Loncelot
    chatrine1986 skrev 2014-11-19 21:23:00 följande:

Hej... jag väntar fortfarande. blev 50% sjukskriven den 16/9 fram till den 18/10 sen 100% men har fortfarande inte fått några pengar.. 

men hoppas att jag får de denna månaden.  

Grattis till Lägenheten..

Har din arbetsgivare har anmält dig till försäkringskassan? Så dom inte missat det?
  • Loncelot

Har haft sammandragningar nu på kvällen känns inte kul, men har som tur är börjat lugna sig...

• Loncelot
    Saken86 skrev 2014-11-20 01:07:45 följande:

Hur känns sammandragningar? Och hur vet man att man har det?

Kan bara säga ordet mensvärk, som håller i sig i allt från sekunder till minutrar som sen avtar och kommer tillbaka efter ett antal minutrar, och beronde på hur ofta dom kommer så ska man ta dom på allvar.
  • Loncelot

Så helst ska man klocka dom så när man väl ringer o kollar med fl kan man säga på ett ungefär hur länge "mensvärken" varar och med vilka minuters mellanrum.

• Loncelot
    saragranberg skrev 2014-11-20 00:21:38 följande:

Samma här! Det blev riktigt obehagligt ett tag men det har gått över nu!

Inte kul alls man blir helnojjig! Ja ska ju ha ks så ska ringa idag och höra vilket exakt nummer jag ska ringa om det händer nått. Känns som man ska ha allt förberett nu. Har inte haft så här under mina tidigare graviditeter förens i v.38 när dom föddes så detta känns lite läskigt, maken blev riktigt nojig han med.
  • Loncelot
    Saken86 skrev 2014-11-20 07:02:08 följande:

Jaha?

Men jag har alltid trott att mensvärken är för att bebisen växer och att det är växtvärk. Så sades det ju i början!

Ojdå. Men vad bra då kan jag ha det i åtanke hädanefter

Stark mensvärk, och dom dom säger magen blir spänd.
  • Loncelot
    Stora My skrev 2014-11-20 08:02:07 följande:

Det är bra du ringer och hör dig för. Och att ha rätt nr är ju a och o när det drar igång.

Annars kan man ha fler förvärkar tidigt som omföderska. Visst vängar du tredje nu?

Väntar mitt tredje yes
Svar på tråden Nya BF Februari 2015!