Inlägg från: Loncelot |Visa alla inlägg
  • Loncelot

Nya BF Februari 2015!

azurea skrev 2014-12-10 13:45:47 följande:

Håller med där, är rätt förvirrad vad gäller skötväskan jag också. BB-väskan har jag också dåligt samvete för att jag inte börjat fundera på ännu.

På tal om FK, jag ansökte om sjukpenning 1 dec och en vecka senare fick jag godkänt. Förvånad hur snabbt det gick, men då skötte jag allt elektroniskt (arbetsgivaren sjukanmälde mig elektroniskt, läkarintyget var elektroniskt etc).

Vill typ ha en väska med furtioelva fack helst...
  • Loncelot
    ungmammabf15 skrev 2014-12-10 18:25:37 följande:

Hej är ny här! 18 år och gravid med första barnet, har bf 8 februari. Någon som befinner sig i Stockholm?

Bor på södra delen
  • Loncelot
    Elins mamma 2010 skrev 2014-12-10 19:12:01 följande:

Vad kul att du har fått datumet! Jag ska ju också få planerat snitt och ska på läkarbesök nästa vecka. Men det handlar om remissen tydligen så jag får väl vänta längre på datumet. Hoppas inte vi får fredag den 13:e bara :(

Fredagen den 13:e är vårt lyckotal haha vår bröllopsdag ja kan slå vad om att det kommer starta av sig själv 11-13 februari.

Jobbigt att gå o vänta på olika svar p besök o skit hemskt.. För mig har allt gått genom att knäppa med fingrarna så känns skönt..

Vart bor du?
  • Loncelot
    örnen skrev 2014-12-10 21:39:38 följande:

Jag har också fredag den 13:e som bröllopsdag :)

Bästa datumet
  • Loncelot
    Elins mamma 2010 skrev 2014-12-10 22:47:28 följande:

Jag fick beviljat snitt utan problem men jag fattar inte riktigt poängen med ett läkarbesök till. Det handlade om själva remissen sa bm men kan inte läkaren skriva den utan mig? ;)

Jag bor i östergötland.

Bra fråga, kanske läkaren vill gå igenom vissa saker inför ks? Hmm
  • Loncelot
    bluenose skrev 2014-12-11 16:38:14 följande:

Var har du köpt fårskinnet? Har kollat på babyproffsen, där låg det på 750kr tror jag, vet du om man kan hitta billigare? :)

Har dom inte på Ikea?
  • Loncelot
    Blond87a skrev 2014-12-11 18:14:58 följande:

Har en fråga till er. Ja tjänar runt 30.000 i månan men nu när jag är sjukskriven 100% får jag efter skatt 12.000kr. Tycker de känns lite lite. Är de så lite jag ska få eller har nått gått galet lixom?

Vad kan jag göra åt det?

Jag har runt 23500 och får ut runt 13.000:- i månaden plus 2000:- från jobbet (10%) finns det något tak eller? Men kan ju inte stämma för dig hmm...
  • Loncelot
    Blond87a skrev 2014-12-11 18:14:58 följande:

Har en fråga till er. Ja tjänar runt 30.000 i månan men nu när jag är sjukskriven 100% får jag efter skatt 12.000kr. Tycker de känns lite lite. Är de så lite jag ska få eller har nått gått galet lixom?

Vad kan jag göra åt det?

Kan det vara så att det inte är en full månad du fått, i början fick ja lite för antalet dagar men vart sen mer när det var en full månad.
  • Loncelot
    Saltvatten skrev 2014-12-16 12:49:19 följande:

Pratade precis med min handläggare på FK som har hand om mitt ärende med sjukersättning. Och det verkade som att jag blev beviljad detta fullt ut med löfte om att betalning skulle komma nu före jul.

Det var en sån enorm lättnad att få det beskedet, en stor stress lyftes direkt av mina axlar. Inte för att jag tycker det är särskilt kul att gå på nåder hos FK med ersättning istället för full lön på jobbet men just nu är man ju tvungen Om inte annat är det otroligt tråkigt att vara hemma med ordination att vila. Hade hellre jobbat och varit igång mycket mer med alla förberedelser för jul och flytt.

Om nu bara mina smärtor hade kunnat ge med sig lite och mitt illamående kunde tona ner så hade jag varit överlycklig. Enligt läkaren på kirurgmottagningen så hoppades de iaf på att detta ska försvinna efter förlossningen, annars så ska de ta ställning då till ev. operation av gallan. Så jag håller tummarna att det kommer gå över när krabaten kommit så jag slipper operation. Men fram tills dess så sa hon bara att de inte kan göra så mycket för mina besvär.

Förstår precis hur du känner, klart man vill ha full lön

Jobbigt med gallan där förstår ja med, har planerad op. Efter förlossning o kan inte ens ligga på rygg utan att bli påmind om denna jävla gallsten ja har... Knappt äta nått heller utan o få ont i magen o känner obehag i mellangärdet gärdet typ ständigt! Suck...
Svar på tråden Nya BF Februari 2015!