Saltvatten skrev 2014-12-16 12:49:19 följande:
Pratade precis med min handläggare på FK som har hand om mitt ärende med sjukersättning. Och det verkade som att jag blev beviljad detta fullt ut med löfte om att betalning skulle komma nu före jul.
Det var en sån enorm lättnad att få det beskedet, en stor stress lyftes direkt av mina axlar. Inte för att jag tycker det är särskilt kul att gå på nåder hos FK med ersättning istället för full lön på jobbet men just nu är man ju tvungen Om inte annat är det otroligt tråkigt att vara hemma med ordination att vila. Hade hellre jobbat och varit igång mycket mer med alla förberedelser för jul och flytt.
Om nu bara mina smärtor hade kunnat ge med sig lite och mitt illamående kunde tona ner så hade jag varit överlycklig. Enligt läkaren på kirurgmottagningen så hoppades de iaf på att detta ska försvinna efter förlossningen, annars så ska de ta ställning då till ev. operation av gallan. Så jag håller tummarna att det kommer gå över när krabaten kommit så jag slipper operation. Men fram tills dess så sa hon bara att de inte kan göra så mycket för mina besvär.
Förstår precis hur du känner, klart man vill ha full lön
Jobbigt med gallan där förstår ja med, har planerad op. Efter förlossning o kan inte ens ligga på rygg utan att bli påmind om denna jävla gallsten ja har... Knappt äta nått heller utan o få ont i magen o känner obehag i mellangärdet gärdet typ ständigt! Suck...