Nya BF Februari 2015!
Jag ska också beställa en gravidjacka nu när det börjar bli kallare. Har kollat på en snygg hos MOM2MOM men den är rätt dyr. Vilken köpte du och vart?
Jag ska också beställa en gravidjacka nu när det börjar bli kallare. Har kollat på en snygg hos MOM2MOM men den är rätt dyr. Vilken köpte du och vart?
Eftersom min ullaredsresa inte blir av ska vi åka till närmaste "storstaden" Karlstad och kolla Ikea. Ska tröst shoppa lite gulliga kläder i stl 50 på polarn och pyret som kör på 20% rabatt idag. Tänkte skippa stl 50 helt, men min kompis bebis som var 54 cm lång och vägde 4 kg var stl 56 alldeles för stort.
Ni som har barn sen tidigare.. Vad anser ni om storlekar? Har läst att många skippar stl 50 då vissa bebisar kanske bara har den storleken i ett par veckor eller så.
Sen ska jag kolla på skötväska också! Förslag på annat å titta på?
Fick en overall av släkting till min dotter när hon föddes vi använde den dock aldrig men nu kommer den förhoppningsvis till användning
Vilken söt overall :D
Imorgon kommer nya Bamse och tjuvstaden i brevlådan woho barnen kommer bli helt överlyckliga!
Jag har aldrig haft sammandragningar som gjort ont, dock har magen spänt sig så det känns väldigt obehagligt o obekvämt!
Måste vara väldigt oroande när man får så ont :-S
Blir så trött på dessa kommentarer om magen! I går fick jag höra från receptionisten hos tandläkaren: oj, det va en rejäl mage! Är det två?? Och på apoteket sa en av dem: jag ser ju att det är dags snart! På jobbet idag.. Oj, du blir bara större & större! Och en annan kollega: när är det dags egentligen? Suck!!! Ja, det är typ 3 mån kvar.. Och ja, magen är stor men vaddå?!!
Men även med min stora mage.. Jag har en efterlängtad bebis härinne.. Som rör sig så jag känner henne varje dag.. Så länge jag och bebisen mår bra så fokuserar jag på det, synd att andra inte kan det bara..
Welcome to my world!
Jag får höra såna kommentarer VARJE DAG på jobbet. Jag blir galen! Igår undersökte jag saken och gick in på hashtaggen #vecka27 på Instagram för att kika på andras magar och min mage är inte alls stor i jämförelse med de flesta andras. Vad är det med folk? Glömmer de bort hur gravidmagar ser ut? Nu vet jag inte hur långt gången du är, men jag är i vecka 27 och det är ju inte direkt i början av graviditeten...?
Jag förstår inte varför folk känner att de måste kommentera hela tiden, de skapar bara en massa oro... Det här är ju första gången jag är gravid och jag vill verkligen bara få vara "normal". Vi får skydda varandra :)
Imorgon ska jag till bm och hae lite ångest. Har gått upp 3 kg sen sist, 4v sen. Vet att hon inte kommer tjata nåt men det kämns ändå jobbigt och för mig själv, då jag vill stå still. Gick upp 20 kg sist och vill verkligen inte gå upp lika mycket nu. Vet ju med vad jag äter fel (mycket mackor och sött) men nu måste jag ta tag i det hela och göra bra val hädanefter.
Är det fler som har väldigt aktiva bebisar? Har en liten där inne som ligger på samma sida i stort sett hela tiden (höger) sparkar och trycker väldigt mycket. Till en början tycker man ju att det är så mysigt när man känner den där inne. Detta är mitt 3:e barn, men minns inte att jag kände sånt stort obehag av bebisens rörelse så tidigt (går in i v. 29 om 2 dagar) får nästan ont när den sparkar och böjer jag mig mycket framåt eller lite åt höger sida så svarar bebis snabbt med sparkar som får mig att hoppa till. Börjar bli lite jobbigt faktiskt. Men samtidigt vill man ju inte klaga. Men det känns väldigt tydligt att den ligger väldigt högt upp nu och trycker.