Nya BF Februari 2015!
Hur då baksug? Har medela calma på jobbet som ska efterlikna ett riktigt bröst, men fick tillbaka en pga att kunden tyckte det kom för mycket. Är det kanske det som blir problemet då?
Hur då baksug? Har medela calma på jobbet som ska efterlikna ett riktigt bröst, men fick tillbaka en pga att kunden tyckte det kom för mycket. Är det kanske det som blir problemet då?
Skulle tro att det är ligamentsmärta som kommer av att bebisens huvud trycker neråt och på vissa nerver. Har känt lite små ilningar men inget större ännu. Jag kan däremot ibland hoppa till eller ropa till när bebisen sparkar extra hårt mot ömma punkter
Ja, då är det bara att pinas lite på nätterna och förvänta sig att det blir mer och mer intensiva menssmärtor då :)
Funderar på att ta med mig maken till IKEA nån dag och se om vi kan köpa oss en bättre och lite stadigare bäddmadrass så kanske jag kan få mindre ont i ryggen på nätterna iaf.
Känner också hur bebis huvud pressar sig ned, får liksom ilningar och hugg där "nere".. har iaf precis vart ute på en långpromenad och det känns väääldigt skönt att fortfarande kunna/orka det:)
ni som redan har barn, är dom förväntansfulla inför ett syskon? hur förbereder ni dom inför det? här har vi en 5-åring som längtar varje dag:)
Min son, Olle 4,5 år längtar massor! Han har vetat sen ul och ett tag smörjde han in magen varje kväll. Vi har skaffat några böcker om att bli storebror och vi har ett namn klart som vi sagt hela tiden, tror det blir mer verkligt. Han tycker väntan är lång (vem gör inte det) ;) han har också varit med när vi fixat bebisrummet och jag tänkte att han skulle få köpa en snuttis till henne. Är noga med att när jag köpt bebiskläder har jag också nåt till honom. Vårt bästa beslut blir nog att min man kommer vara pappaledig varje måndag under våren så Olle också får tid med oss, hela familjen samlad.
Hur är det med er alla blivande februari mammor? Själv är det helt okej toan har blivit min bästa vän då det känns som jag får springa dit allt oftare nu haha. Och så har jag börjat känna ett tryck neråt nu :) Känns verkligen som tiden går långsamt nu. Vad gör ni för att dagarna skall gå?
Låter ut som en bra bm. De jag haft tidigare har varit förvirrade och stressade, man har inte känt förtroende riktigt. Hon som är nu är helt okej.
Hoppas du får fortsatt sjukskrivning Saltvatten.
Beror ju lite på hur långt du har hem. Vi har 50 minuter mellan hemmet och sjukhuset men då vi har storasyster hemma med barnvakt så kommer min man åka hem rätt fort efter förlossningen. Dvs han kan ta med mer kläder eller liknande om det behövs. Jag har packat 4 ombyten. Hade lika många förra gången och det klarade vi oss på i ca 3 dagar men man kan ju ha otur med läckage osv. Vi blev kvar 6 dagar på BB så fick ju hämta fler.
Helt appropå men nu såg jag att Sofoman skrivit i bildtråden efter elless sista inlägg att det var vackert och frågat om de kan ha sex.
Är det bara jag som tycker att det är osmakligt? Han har nämligen mailat mig ungefär detsamma. Visst fattar jag att det finns de som tänder på allt möjligt men iaf jag lägger inte ut bilder för att få snusk-kommentarer på en sida som denna...
Sa hej då till barnen vid tre och sa nu åker jag till doktorn för att kolla er lillasyster allt såg bra ut förutom att blodtrycket gått upp lite...
Kom hem och sonen på 3,5 utbrast, Va e ijjjayster Majjjjie? Haha sötnos hon har inte kommit än hihi.... Så när ja åkte o lämna barnen med deras mormor så trodde min son att nu kommer lillasyster hem, min lilla korvungen! Pussilipuss haha
Nu måste jag tipsa om en bok igen! Särskilt när vi pratar shopping inför bebis. En shopoholic i väntans tider av Sophie Kinsella. Har bara läst två kapitel men är fast!
Nu är vi på plats i fjällen, Sälen. Känns lite konstigt att inte åka slalom men det är ändå skönt att vara här. Idag har jag sovit ut, efter frukosten duschade jag & la mig sen och läste boken, när sonen och mannen kom från backen tog vi en tupplur och sen våfflor och varm choklad! Underbart!
Min bebis rör sig mycket på kvällen nu, rörelserna gör nästan ont. Sonen råkade stånga mig i magen förut av miss, och tror han kom åt bebisens axel eller nåt, gjorde riktigt ont. Jag skrek till och stackars sonen tyckte så synd om mig. Närkontakt med syrran :)