Inlägg från: Loncelot |Visa alla inlägg
  • Loncelot

Nya BF Februari 2015!

Jolise skrev 2015-01-10 09:06:47 följande:

Var hos bm igår. Bebisen låg rätt och med huvudet i bäckenet, ruckbar. Hon trodde det skulle bli en stor bebis, hehe.. Hon sa att den iaf kommer väga 4kg! så sa dom när sonen låg i magen också, han vägde 3820g:) Kan hoppas på nått liknande denna gång;) Bara den inte är upp mot 5kg, nån som fött en "större" bebis?

Ang. illamåendet trodde bm att de berodde på att bebisen tar så mkt plats, alla inre organ i magen är ju rätt ihop-packade nu om man säger så! inga tecken på hf hade jag heller. dock väldigt lågt blodsocker, inte konstigt jag kände mig svimmfärdig under besöket:P

Min mamma födde min lillebror då vägde han runt 4500g tror jag, själv har ja haft tur då båda mina vägt 2,5kg tur i oturen men helt friska som tur är.
  • Loncelot

Vi köpte en systemkamera till sonen skulle födas, har väl iallafall använt den ett 20tal ggr och kan säga att vill man förstora bilder längre fram så blir mobilfoton inge vidare skarpa, kan väl känna att pengarna inte är värt en systemkamera dock är bilderna det...

• Loncelot
    mocha8676 skrev 2015-01-11 07:34:20 följande:

God morgon!

Denna jäkla slemhosta och förkylning.. Har varit hemma i över en vecka.. Fick läkarintyg för i fredags och funderar på hur jag ska göra till veckan då detvinte verkar vilja släppa.. Hostan håller mig vaken på nätterna.. Känns som det sliter längst ner i/av livmodern när jag får mina hostattacker. Hur skulle ni gjort? Tror ni läkaren vill ge förlängd sjukskrivning? Och ingen hostmedicin får jag ta.. Mitt på dagen är ju hostan borta, men då behöver jag vila eller sova beroende av hur natten varit..

Har han gett dig sjukskrivning tidigare o det inte är bättre så varför skulle han inte göra det... Jättejobbigt med hosta jag är superförskyld o täppt skitjobbigt knarkar näspray här hemma....
  • Loncelot
    mocha8676 skrev 2015-01-11 09:53:32 följande:

Får ringa imorn om jag vill stanna hemma. Borde ju inte vara några problem som du säger :)

Neh det tror ja inte det går nog bra
  • Loncelot
    mocha8676 skrev 2015-01-11 15:28:56 följande:

Ja, jag tycker det känns sen dom två senaste veckorna att det verkligen är nåt stort där inne. Tycker det är lite obehagligt att promenera och så, nån mer som upplevt det? Haha.

Ja tänka sig att dom första snart föds. Själv har jag en känsla att jag kommer gå över en bra stund. Skönt att veta iaf att man blir igångsatt på '14de dagen man gått över. Men hon får gärna komma ett par dagar innan bf :) är beräknad till19/2.

Jo tack kan inte gå mer än 100meter utan att magen spänner som bara den, känns väldigt obehagligt!...

Sen försvinner mina smaklökar då o då det är hemskt att inte känna smak av det man äter och dricker, känns helt värdelöst!
  • Loncelot
    Johannniii skrev 2015-01-11 16:13:50 följande:

Alltså seriöst. Jag har värkar eller förvärkar villet som från helvetet. Det gör ont i mage och svanken.. Jag ligger ner och det fortsätter ändå. Kommit var 5e minut ca i kanske 1 timme... Någon annan som har så eller ska jag förvänta mig att det blir starkare och är på gång redan????! Vill inte ringa förlossningen än så ville se om någon sa något lugnande här. Är i v 35 (34+0) idag.

Hade det kommit var 5:e min hade jag med stor sannolikhet ringt eller redan vart på förlossningen....
  • Loncelot

När jag hade 3min mellan mina åkte vi till förlossningen ca 8timmar senare var vår son ute..

• Loncelot
    azurea skrev 2015-01-12 06:18:58 följande:

Jag kan nog claima den platsen . Åkte in med akut havandeskapsförgiftning i början av förra veckan och i torsdags plockade de ut mina tvillingar i v34+1. De är små men ack så fantastiska! Jag hamnade på intensiven i några dagar och är fortfarande inlagd pga högt blodtryck som inte ger med sig. Barnen ligger på neo men klarar sig väldigt fint. Omtumlande att plötsligt vara förälder!

Stort Grattis!

Havandeskapsförgiftning är inget att leka med skönt dom har allt under kontroll nu
Svar på tråden Nya BF Februari 2015!