Inlägg från: FDFMGA |Visa alla inlägg
  • FDFMGA

Smutsiga sanningar om SD!

Abegayle70 skrev 2017-09-11 00:30:17 följande:
    Sverigedemokraternas Mattias Karlsson skrev på sin facebooksida om vad som hände när han åkte tåg:

"Insåg att jag glömt dela med mig av en ganska speciell händelse som inträffad för några veckor sedan. Jag satt på ett tåg som rullade in på stationen i en av våra större städer. På perrongen stod uniformerad säkerhetspersonal. När tåget stannade fick de syn på mig genom fönstret. De äntrade tåget ställde upp sig på ett led framför mig, gjorde honnör, skakade min hand och sade "Tack, du är vårt sista hopp", sedan gick de ut igen och tåget rullade vidare. Halva vagnen bestod av... turister som tittade väldigt nyfiket på mig och undrade om jag var en medlem av kungafamiljen eller nåt "
    Åh fan.

Det händer mig varje dag på tunnelbanan eller pendeltågen.

Det är därför det är så mycket förseningar i stockholmstrafikenTomte
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • FDFMGA
    Abegayle70 skrev 2017-09-11 00:40:05 följande:
    Dig också?

Jag kan i hemlighet berätta att det mig det beror på att det varit kontroller på Öresundstågen, varje gång jag åkt så har vakterna stått på rad och unisont hyllat min väna uppenbarelse, Varenda kvarglömt klädesplagg har de velat provat på mig för att se om jag är den utvalda Askungen. Källaren är fylld med kvarglömda väskor och paraplyn som de överöst mig med.
    Denna faktaresistens.

Det räcker ju med att de testar kvarglömda enstaka skor på dig.

Där ser man vad lite traditionell kulturell bildning skulle kunna betyda för Öresundstrafikens punktlighet.

Nåja, du har det ju hursomhelst lättare än SD:s halvstore ledare Mattias Karlsson som uppenbarligen ständigt blir hejdad för att man ska se om kvarklämda narrdräkter passar honom - vilket alla görSkrattande
  • FDFMGA
    nihka skrev 2017-09-18 14:03:08 följande:
    Tio gånger så mycket satsade pengar för att förmå människor att rösta på dem i kyrkovalet,  men mager utdelning för pengarna för SD:

www.svd.se/medlemmarna-rostar-om-kyrkans-styr...
    Hm, du är ju bara pk.

Ett av universums oomkullrunkeliga axiom är att SD fördubblar sitt resultat från föregående val - så efter vad jag har förstått kommer nu SD att gå vidare med en misstroendeförklaring mot PK-matematiken och kräva att två gånger sex i fortsättningen ska bli nio.

Enligt en vanligtvis välunderrättad källa med insyn i den innersta kretsens agerande så kommer man att anordna dagliga demonstrationer för att understryka kravet på att PK-matematiken ska bort och demonstranternas antal kommer att fördubblas vid varje nytt demonstrationstillfälle.

För övrigt backar SD kraftigt i senaste Sentio, undrar om de har bytt mätmetod så att inte varje självvald anhängares röst på SD per automatik fördubblas numerSkrattande
  • FDFMGA
    klyban skrev 2017-09-18 14:26:27 följande:

Sen har vi sett i övriga val att dessa partier inte följer undersökningar när det kommer till valresultat så bra.
    Speciellt desto mindre PK de är, desto större Bradleyeffekten.
    Dessa undersökningar ska man ta med en nypa salt, men många tror det är valresultat de ser ticka in lite då och då.

Eller som SD går tillbaka från 22% till 21%, så säger man SD gått tillbaka.
    När de själva verket tagit ett JÄTTE skutt framåt.

Sentio är fullständigt värdelösa, men man kan ju jämföra Sentio med Sentio och då konstatera att SD backar kraftigt i senaste märningen, med fyra procentenheter om jag minns rätt.

Man kan också om man vill konstera att SD:s tillväxt kulminerade 2015, de kommer säkert att få mellan 10 och 20 procent i valet och bli lika utan inflytande som de är idag.

Mest intressant är att GP:s högerradikala ledarsida nu propagerar för en formell upplösning av alliansen och att M och KD i stället ska söka ett formaliserat samarbete med SD. I den första versionen av ledaren så formulerades det som ett regeringssamarbete men det var tydligen att gå för långt så man friserade detta i en senare version.

www.gp.se/ledare/oseri%C3%B6st-agerat-bj%C3%B6rklund-och-l%C3%B6%C3%B6f-1.4636000
  • FDFMGA

I kvällens Kalla fakta i Tv4 kommer det ett reportage om tystnadskulturen inom SD. Bland annat intervjuas Hanna Wigh som lämnat det kvinnohatande partiet efter att ha utsatts för sexuella trakasserier i bestraffningssyfte.

Det är trist att klankulturen och dess medeltida traditioner har blivit en del av vår riksdag.

• FDFMGA
    Påven Johanna II skrev 2017-09-27 10:32:36 följande:
    Vad hade Hanna Wigh gjort sig skyldig till? Telefonen ringde precis när det talades om den saken på nyheterna igår kväll. Hörde bara att hon själv gjort något - misshandlat någon, eller vad var det?
    Det påstås att hon misshandlat ett finger tillhörande en sverigedemokratisk riksdagsman med sitt underliv.
  • FDFMGA
    Påven Johanna II skrev 2017-09-27 16:11:19 följande:
    Nej, det jag undrade över rörde hennes slagsmål med en annan kvinna på budgetmötet. Se länk till AB. 

Ingen aning. Jag kan i alla fall klicka på den. 
    "Nu är två kvinnor, bland annat riksdagsledamoten Hanna Wigh, polisanmälda"

Vilket uselt tidningsspråk, varför inte skriva "Två kvinnor, varav en är ..."
  • FDFMGA
    Abegayle70 skrev 2017-11-10 12:09:27 följande:
    Vet inte. SD intresserar mig oerhört lite.
    SD i sig är säkert ganska ointressanta, bortsett från att de blockerar den invanda blockpolitiken i Sverige - men det fenomen som SD är ett exempel på är inte ointressant.
Svar på tråden Smutsiga sanningar om SD!