Inlägg från: FDFMGA |Visa alla inlägg
  • FDFMGA

Smutsiga sanningar om SD!

Med stor sannolikhet den smutsigaste av smutsiga sanningar om SD som presenterats i den här nu fyra år gamla tråden.

Presentatören är ingen annan än Jimmie Åkesson i en intervju i Dagens Industri.

www.di.se/nyheter/sa-vill-sd-styra-om-sverige/

Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • FDFMGA
    Abegayle70 skrev 2018-06-18 10:36:13 följande:
    Ännu en betalartikel...

Sammanfatta tack.
    Hm, du borde ha abonnemang på åtminstone SvD om du ska kunna hålla dig uppdaterad, men okej det var DI jag länkade till. Jag har semester så sammanfattningen blir fritt ur minnet, men jag kan skriva en längre mer korrekt senare.

I vanlig ordning fokus på svenskhet, utan att det definieras vad svenskhet är eller vem, vilka som avgör detta, Björn Söder, kanskeTomte

Sverige ska präglas av en nationalistisk politik där svenskheten är det sammanhållande kittet, de som ställer sig utanför SD:s variant av etnofetischism kommer inte att ha samma rättigheter som folkstamskramarna.

Sverige ska säga nej till överstatlighet, dvs till EU, men verka för ett Stor-Norden. Sverige bör lämna klimatavtalet i likhet med USA, eller åtminstone trappa ner på åtgårder för att minska vår klimatpåverkan.

Miljonprogramsområdena ska rivas och utrikesfödda personer ska uppmanas att lämna landet så att Sverige får en nettoutvandring inom gruppen utrikesfödda.

Jag tror detta var det viktigaste, vid sidan om uppluckring av arbetsrätten och sådant man snott från de borgerliga partierna.
  • FDFMGA
    Abegayle70 skrev 2018-06-18 12:42:15 följande:
    Det vanliga tramset alltså...
    Ja, det kan man ju tycka, men det blir så tydligt varför så många svenskar avskyr SD:s politik när den sammanfattas av Jimmie Åkesson.
  • FDFMGA

Ännu en sverigedemokrat som radikaliserats.

Man kan se samma tendens här på FL där SD-pöbeln gapar om sådant som att Löfven borde fängslas eller liknande exempel på att antidemokratiskt tänkande från de här figurerna.

i länken om en medarbetare till Åkesson, tillika riksdagskandidat som på SD-sajterna avpixat och Fria Tider uttryckt förhoppningen om att moskér ska brinna.

www.expressen.se/nyheter/bystedt-lamnar-sd-efter-hatinlaggen/

• FDFMGA
    nihka skrev 2018-06-26 21:31:06 följande:
    Blir kanske petad för syns skull och sedan in som en jojo som den här som kallade Schyman för "slampa" och sa att hon "förmodligen gillar att bli tagen med våld".

Nu står Gunnar Håkansson på valbar plats på SDs kommunlista för Orsa så man kan rösta in honom. Han ser det som en comeback:
    Ja, det är viktigt att den civiliserade människan sätter tydliga gränser gentemot en del av de tendenser som förekommer inom SD eller som SD fungerar som en katalysator eller ett alibi för.
  • FDFMGA
    KillBill skrev 2018-07-10 20:38:13 följande:
    Ibland blir det nästan lite gulligt! smile2.gif

SD vill bygga ut tunnelbanan i Krokom:

www.svt.se/nyheter/lokalt/jamtland/sd-vill-ut...
    Haha, jag är ganska bekant med den lika glest befolkade som till ytan stora kommunen.

SD-tunnelbana till Alsen, Kaxås och Kluk eller varför inte till Offerdal smile2.gif

Kanske det är till Offerdal alla SD:are som påstår sig vilja emigrera har tänkt sig, visserligen ligger det i Sverige men de kanske tror att Jämtland är en republik och att Offerdal är ett ställe där man tillsammans kan vädra offerkoftorna.
  • FDFMGA
    KillBill skrev 2018-07-18 17:45:24 följande:

Ja ett riktigt pajasparti är det. När SD i Luleå presenterade sin budget hade man budgeterat för att satsa stort på den Skånska landsbygden smile2.gif

www.expressen.se/nyheter/sd-i-lulea-kopierade.../
    Hm, jag som trodde att SD ville att man ska satsa i närområdetGlad
  • FDFMGA
    Padirac skrev 2018-07-18 18:26:18 följande:
    SDs man i Luleå får tydligen 30 tusen skattekronor varje månad för att leka med 'sök och ersätt'

Samlingen vid köttgrytorna utan att ha förtjänat det står tydligen SD för trots att de om och om igen anklagar andra....
    Jag tror att man måste se  krasst på saken. Det här är säkert personer som har problem att multiplicera 5 med 4
    - det fiinns inte ingen möjlighet att de ska kunna överblicka en kommunal budget, än mindre lägga ett egenutarbetat förslag.

Och då blir det så att SD i Jämtland vill bygga ut tunnelbanan och SD i Norrbotten satsa på den skånska landsbygden. Alltså, egentligen är det inte klistrandet som är mest löjeväckande, utan att man inte förstår varför det inte går att rakt av kopiera ett förslag som är anpassat till en helt annan kommun än den egna.

Överhuvudtaget är ju SD-kulturen en slags klipp och klistra-kultur där man sällan har förstått vad det är man klistrat in - det märks ju t ex väldigtt väl här på FL.
  • FDFMGA
    tobbe01 skrev 2018-07-21 06:01:57 följande:
    OCH trots alla "smutsiga sanningar" så kommer SD i höst att göra ett KANONVAL. Kanske blir de näst största parti.......kanske STÖRST? Jag kan knappt bärga mig tills jag får rösta på JIMMIE och framtiden.
    Eller kanske rentav tack vare - partier som SD verkar inte vara känsliga för skandaler på samma sätt som andra partier - åtminstone inte om avslöjandena handlar om inkompetens, rasism, mygel, girighet eller ren och skär stupiditet eller liknande.

Men då handlar det ju bara om anhängarnas reaktioner, ser man till dem som inte är sverigedemokrater så är SD det mest avskydda eller föraktade partiet av alla. Detta trots att SD ansträngt sig under många år att framstå som seriösa.

SD-kommunpolitiken från Norrbotten, han som kopierat en budgetmotion från kollegerna i Lund där man bland annat föresloh satsningar på skånska landsbygden sa detsamma som du.

Han menade att det bara stärker SD, och han kanske har rätt. Liksom det stärker SD att man föreslog satsningar på tunnelbanan i Krokom i Jämtland.

Men ur mitt perspektiv, och säkert många många andras, framstår de smutsiga sanningarna som en delförklaring till att SD är Sveriges mest avskydda riksdagsparti.
Svar på tråden Smutsiga sanningar om SD!