Inlägg från: FDFMGA |Visa alla inlägg
  • FDFMGA

Smutsiga sanningar om SD!

KillBill skrev 2016-03-15 17:59:26 följande:
    SD i Ulricehamn försöker sig på en fuling men blir satt på plats.. www.interasistmen.se/dumheter/sd-grater-ut-om...
    Haha, det där var ju en riktig höjdare.
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • FDFMGA
    Velouria skrev 2016-03-15 19:28:28 följande:
    Gå in på länken och klicka på "Hör hela intervjun med SD-politikern". Den är 18 minuter men verkligen värd att höra.

corren.se/nyheter/norrkoping/politikern-svara...
    Ja herregud!

"Är det på riktigt".

Hur kommer det sig att sverigedemokrater år så förtvivlat obegåvade. Den här människan är alltså en av SD:s representanter i kommunfullmäktige i Norrköping och dessutom nämndeman.

Ibland när jag läser SD-kommentarer på nätet så tänker jag att det måste ju vara en handfull krabater som skriver en mängd inlägg under en mängd olika signaturer.

Ja, jag har lyssnat igenom de 18 minuterna. Och jag konstaterar att de finns på riktigt.
  • FDFMGA
    Velouria skrev 2016-03-16 16:32:11 följande:
    Ja, vad sa han sedan?
    Det han sa var ju väldigt bra och en variant på att man aldrig får bli så tolerant eller likgiltig att man slutar reagera på intoleransen.

Kung Markattas kommentar avspeglar å andra sidan en inte alltför ovanlig reaktion från en del nätdebattörer.
  • FDFMGA
    Velouria skrev 2016-03-16 16:54:27 följande:
    Precis.
    Ja, FL:s högerdebattörer förnekar sig sällan.
  • FDFMGA
    Kung Markatta skrev 2016-03-16 17:48:58 följande:
    Tycker någon av er att "Jag har jättestor förståelse för människor och gillar mångfalden av åsikter, MEN..." fyllde någon funktion?

Borde han inte bara sagt det som kom efter?

Ja,, han är säkert i allra högsta grad medveten om hur valsen går i de här kretsarna. Det här med den trånga åsiktskorridoren, PK-samhället, att man inte kan öppna munnen utan att bli kallad rasist. Därför var det på sin plats att han sa att han inte har något emot en mångfald av åsikter, att han välkomnar att invandringsdebatten blivit mindre polariserad - men att har inte har något till övers med åsikter som bottnar i total brist på empati.

Jag tyckte att det ha sa var så genomtänkt att jag utgår från att han haft gott om tid att tänka igenom vad han skulle säga. 
  • FDFMGA
    nattuv skrev 2016-03-20 15:25:04 följande:
    Eller så kan man undra hur hur professionella människor i andra partier är när ett gäng klantskallar så enkelt kan plocka marknadsandelar (röster).
    Inte samma målgrupp. 
  • FDFMGA
    Världsmedborgare skrev 2016-04-26 07:26:26 följande:

Ra det regnar oavbrutet skit om SD och deras poltiker:

www.svt.se/nyheter/inrikes/sd-politiker-skryt...

Ja herregud. Det är väl bara fantasier, men vilket drägg det där partiet drar till sig. Kommunpolitiker också. 
  • FDFMGA
    KillBill skrev 2016-07-06 07:54:02 följande:
    SD-politiker åtalas för barnsexbrott på nätet:

www.expressen.se/gt/sd-politiker-atalas-for-b.../
    Tänk om det hade rört sig om en invandrare.

Kan man tänka sig att den hot och hatmiljö som SD utgör  har inneburit att pedofiler funnit ett parti där de kan uppleva gemenskap med likasinnande.

Jag tror att den här politikern bara utgör toppen på ett isberg - att det inte är en tillfällighet att undersökningar visar att varje kvinnlig journalist som skriver om feminism eller skriver negativt om SD utsätts för hot av sexuell karaktär.

Här hade en SD-politiker fått ett barn i sina klor.

Som vanlig svensk blir man illamående över hur de uppför sig.

Den här typen av resonemang finns i var och varannan tråd men handlar då om invandrare och har en sämre underbyggd argumentation än mitt. De som handlar om invandrare blir nästan alltid kvar på forumet.
  • FDFMGA
    Digestive skrev 2016-07-06 18:32:15 följande:
    Är du helt från vettet?

"[...] inneburit att pedofiler funnit ett parti där de kan uppleva gemenskap med likasinnade."

"Här hade en SD-politiker fått ett barn i sina klor."

Kräks
    Hm, det var nog inte tänkt att du skulle läsa mitt inlägg.

Jag skrev "Den här typen av resonemang finns i var och varannan tråd men handlar då om invandrare och har en sämre underbyggd argumentation än mitt. De som handlar om invandrare blir nästan alltid kvar på forumet" med detta hade jag alltså en uttalad avsikt.

Kan du inte gissa så föreslår jag att du kopierar mitt inlägg och startar en tråd så kan någon säkert få dig att förstå vad mitt inlägg egentligen handlar om.

Lycka till!
  • FDFMGA
    Digestive skrev 2016-07-06 20:10:45 följande:
    Ibland kan det kännas bra att missförstå.

Solig
    Solig
Svar på tråden Smutsiga sanningar om SD!