Inlägg från: FDFMGA |Visa alla inlägg
  • FDFMGA

Smutsiga sanningar om SD!

todo nada skrev 2016-03-03 13:54:02 följande:
    Jag ångrar mig!
    Stackars djur som isf får dela bur med en bitsk sverigedemokrat.. Det önskar jag ingen levande art.
    Mördarsniglar kanske?
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • FDFMGA
    todo nada skrev 2016-03-03 20:51:22 följande:
    Ja, det är så man saknar ord. På riktigt, så sjukt är det. En människa som biter sitt eget barn måste ha en kortslutning någonstans i hjärnan.
    Det är ändå lite fascinerande på ett sätt så det går kalla kårar längs ryggen, att denne ändå lyckats påbörja en karriär inom SD. Fast det är ju iofs bara att se till toppkandidaterna inom partiet som springer fulla på stan och slåss med järnrör, det markerar ju egentligen tydligt vart ribban ligger.

Nja.. Fast nej.. Sniglarna kan ju inte bita tillbaka. Det blir orättvist. smile9.gif
    Du utgår från att SD-politiker som bits är mindre intelligenta än den kattunge jag hade en gång som började sin jägarbana med mördarsniglar. Det räckte med någon snigel i käften med medföljande klegg för att han skulle undvika sniglar fortsättningsvis.

Ja, det är väl rimligt att anta att bitska SD-politiker inte lär sig av sina misstag. Munkorg vore alltså att föredra.
  • FDFMGA
    todo nada skrev 2016-03-03 21:08:09 följande:
    Ah, du tänkte så! smile1.gif
    Tja, en liten snigel kan väl få offra sig för den goda sakens skull. Hellre mördarsniglar än barn.
    Det kan ju också vara någon form av begynnande kanibaism? Och då är ju en mask ala Hannibal Lecter absolut att föredra.
    Mm. Mördarsniglar som uppfostringstuggummi för SD-politiker och andra som biter sina barn vore inte så dumt.
  • FDFMGA
    todo nada skrev 2016-03-04 16:04:57 följande:
    Skämt..? Var såg du det "roliga"? Att några nötter kommenterar att prinsen borde döpts till Muhammed eller Ali..?
    Du kan se samma kommentarer från sverigedemokrater här på FL i de två trådarna om prinsens namn och även kommentarer om att hen betyder höna är vanliga tankeansträngningar från den sverigedemokratiska flocken.

Många sverigedemokrater är rätt förutsägbaraSkrattande

Själv tycker jag att anhängarnas åsikter är minst lika viktiga som de som Åkesson framförde i berusat tillstånd när han hyllade mordet på Olof Palme
  • FDFMGA
    SmalaSara skrev 2016-03-04 17:16:30 följande:
    Ungefär lika förutsägbara som deras "motståndare". Det spelar ingen roll vad som sägs egentligen. Allt som har med SD att göra är dåligt; precis som det för SD-arna är så att allt som har med invandring att göra per automatik är dåligt. "Motståndarna" har sina egna avpixlat- snuttefiltar i form av trådar sajter av typen "inte rasist men", eftersom de inte klarar av att hantera SD: politik och orsaken till deras existens på ett sakligt sätt.
    Javisst.

Det är väl egentligen exakt detta det handlar om och har handlat om sedan SD kom in i riksdagen och den konflikten är oändligt mycket viktigare än SD i sig - alltså konflikten mellan de som anser att man kan gå SD till mötes, samarbete med dem i vissa avseenden - och de som anser att detta vore att att konfirmera rasismen.

Det är givit att läser man SD:s programförklaringar så finns det rimligen många enstaka punkter som är vettiga - men inte desto mindre är rasismen tydlig och går som en brun slemsträng genom programmet.

Enbart det faktum att partiet har en ledare som för inte särskilt många år sedan hyllade mordet på landets folkvalda statsminister säger allt.
  • FDFMGA
    SmalaSara skrev 2016-03-04 20:41:56 följande:
    Vi har olika åsikt om vad "detta handlar om". Det handlar inte alls om rasism i första hand, utan om en grundläggande diskussion om vad som är den demokratiska nationalstatens viktigaste uppgifter. Gentemot vad och vilka den har sin skyldigheter. Här finns olika åsikter, och SD utgör en ringhörna som rätt många verkar sympatisera med. De är, skulle jag vilja hävda, ett uttryck för ett motstånd mot idén om att nationalstaten är exkluderande, passé, och inte måste ta sitt avstamp i sina medborgare. Det är också ett motstånd mot postmodernt tankegods i form av ex kulturmarxism, även om anhängarna har svårt att formulera sina åsikter och uttrycket ofta är populistiskt och främlingsfientligt. Att några rasister känner sig hemma i SD är måhända förståeligt, men har inget med de grundfrågorna som burit fram dem att göra. De kommentatorer som du tycks anse är typiska SD- anhängare är inte alls det skulle jag vilja hävda. De råkar bara vara de som uppmärksammas. En del av problem som SD adresserat har nu tagits upp av andra partier och det kan eventuellt medföra att deras betydelse minskar. De åsikter de härbärgerar är i högsta grad levande; "globalisterna" har inte avgått med någon seger ännu. Att skrika rasist tror jag, som sagt, är en strategi som misslyckats.
    I och med att du använder det högerextremistiska konspirationsteoretiska begreppet kulturmarxism så riskerar du att definiera dig själv långt mycket mer än vad jag gör när jag skriver att SD är ett rasistiskt parti.

Inte ens sverigedemokrater brukar använda begreppet utan det är närmast förbehållet de renläriga rasisterna. Själv associerar jag till Breivik som ansåg att han försvarade den norska nationen mot kulturmarxismen.

Hur definierar du postmodern kulturmarxism?
  • FDFMGA
    SmalaSara skrev 2016-03-04 21:44:26 följande:
    Kulturmarxism är ett bedrägligt ord det medger jag villigt. Det har kommit att användas av rasister, men verkligen inte enkom; jag ser det även hos andra högerdebattörer. Jag hittade dock inget bättre ord för att beskriva de idémässiga trender jag syftade på; och för mig är kulturmarxism inget negativt. Det är en form av akademisk analys i första hand. Ett utmärkt analysverktyg i mitt tycke, men har kommit att användas i mkt vidare bemärkelse. Jag tänker på begreppet i vad jag uppfattar som dess orginalbetydelse; tolkning och analys av kulturen utifrån ett marxistiskt perspektiv: kortfattat, att se på hur kulturyttringar av alla de slag befäster den makt som vita män besitter i västvärlden. Jag menar att denna typ av tankegods, som ibland kan tolkas som att "allt är vita mäns fel" - även om det inte är det man menar med det, är något som en del har svårt att ta till sig och också motsätter sig. Detta motstånd härbärgeras idag av SD.
    Fast marxismen i dess ursprungsbetydelse är väl i allra högsta grad i ideologi för vita män, bara omvänd - de härskande klasserna skulle darra inför det spöke som gick genom Europa, ett synnerligen vitt och manligt spöke kan jag tycka.

Lyssna på Internationalen. Det är mycket broderskap där: "Vi skjuter våra generaler och sjunger broderskapets sång"

Jag ser nog snarare SD som en soppa dit personer med en mycket gammeldags syn på kvinnor och män dras, en soppa kryddad med rasism och intolerans i allmänhet.

Jag är vit och man. Jag känner vare sig skuld för att jag är det eller känner mig angripen i egenskap av vit man.

Däremot så händer det någon gång att jag stannat upp och tänkt vilken jävla tur jag haft som fötts i ett land och en tid som innebär att jag är en del av ett exklusivt fåtal som fått möjligheter andra inte ens kan drömma om.
  • FDFMGA
    SmalaSara skrev 2016-03-04 21:54:13 följande:
    Jag vet inte om det blev klarare egentligen. Men exempel på postmoderna, kulturmarxistiska ideströmningar menar jag är exempelvis genusvetenskap, fokus på identitetspolitik, idén om att nationalsymboler skulle vara kränkande, att någon svensk kultur inte existerar, uppmärksammande av rasistiska uttryck i äldre litteratur och språkbruk (Tintin, bakverk, hudfärgade plåster och kritor, Pippi Långstrump). Idén om Europas koloniala skuld och ansvar. Mycket vitt skilda saker. Men allt är sådant som SD:s anhängare har svårt för och vänder sig emot. Jag tycker inte det är rasism.
    Nejdå, inte rasism - men det finns ingen anledning att kamma okunnighet eller ren och skär dumhet medhårs.
  • FDFMGA
    SmalaSara skrev 2016-03-04 22:59:22 följande:
    Ja, Hmmm. Jag vet inte om jag verkligen tycker att marxismen är vit och manlig. Men har det verkligen med detta att göra? Du ifrågasatte mitt användande av begreppet kulturmarxism. Jag försökte förklara... Var du nöjd med förklaringen eller? Soppa. Jaha. Ja, alla kan inte tycka samma. Konservativa verkar de onekligen dra till sig. Det kan jag hålla med om.
    Jag tyckte bättre om din andra förklaring.

Återkommer.
  • FDFMGA
    SmalaSara skrev 2016-03-05 11:39:30 följande:
    Skämt betyder ju att det inte är allvarligt menat... Det förstår du väl ändå? En korrekt jämförelse vore ju om jag skämtade med mina vänner och sa att barnet skulle heta Mohammed för att visa hur mångkulturell jag är, utan att mena det. Överdrifter för komisk effekt är inget för dig. Ok. Det är noterat. Men det kanske bara gäller när skämten återfinns i en sverigedemokrats kommentarsfält? För sverigedemokrater är dumma och kan inte skämta, och om de gör de är skämten per automatik dåliga...? :)
    Kan anknyta här i en fortsättning på det korta svar från igår.

Jag upplever att det ofta finns en tydlig perspektivförskjutning i dina inlägg. Nja, en korrekt analys är i stället att sverigedemokrater och personer som inspireras av SD skämtar utifrån en fördomsfullt okunnig uppfattning om hur andra resonerar - eller om du så vill skämtar med en inbillad pk-norm.

Därför är det möjligt att skämta om att prinsen ska vara en hen eller en höna och möta respons av SD-flocken, därför är det möjligt att skämta om att prinsen borde heta Muhammed och få respons.

Det är just det SD står för för mig, fördumning, okunnighet och inskränkthet - egentligen är just fördumningen långt värre än rasismen.

För att ett skämt om att prinsen ska heta Muhammed ska vara roligt för andra än den bedövande korkade SD-flocken måste det finnas en företeelse man skämtar om. Det gör inte det. Det är inte vanligt eller PK att svenskar vars förfäder bott i Sverige i generationer kallar sina barn Ahmed, Muhammed eller Ali.
Svar på tråden Smutsiga sanningar om SD!