Smutsiga sanningar om SD!
Jag upprepar: Kan SD-fantaster som skriver om allsköns whatever i tråden vänligen respektera trådens ämne eller avlägsna sig.
Jag upprepar: Kan SD-fantaster som skriver om allsköns whatever i tråden vänligen respektera trådens ämne eller avlägsna sig.
SD inte ens kan stava rätt i sin hatpropaganda. En stor del av de turisterna med god engelska kommer att skratta åt SD:
http://nyheter24.se/nyheter/politik/805668-ser-du-pinsamma-missen-i-sds-tunnelbanereklam
Hittat på en blogg, men så sant så.
"Inte för att budskapet är nytt, alla känner ju till vad SD tycker och tänker om de tiggande EU-migranterna i vår svenska miljö utan för att man lyckats få alla mediekanaler, sociala medier, vänner och fiender att generöst ställa upp och sprida budskapet. Det spelar liksom ingen roll ifall SL plockar ner SD:s reklam om några minuter. SD har fått maximal utdelning med minimal ansträngning och till minimala kostnader. Det är briljant och den allmänna mobiliseringen av nyttiga idioter bland motståndare och journalister funkade perfekt.
Någon nyttig idiot har hittat ett stavfel i SD-reklamen att raljera över, någon annan tycker att man skall ringa till SL:s trygghetslinje och berätta att man känner sig otrygg i SD-reklamens skugga under Östermalm. Andra nyttiga idioter lägger upp bilder och skriver arga kommentarer om att det SD påstår inte stämmer med verkligheten, att tiggeriet inte är organiserat och absolut inte olagligt.
Flera stycken nyttiga idioter påpekar skarpsynt att det där budskapet, skrivet på engelska och med turister som måltavla är en korkad kampanj eftersom turisten inte har rösträtt i Sverige. Men var det SD:s mening att få några turister att stanna kvar, skaffa sig medborgarskap och rösta på det parti som vill kasta ut tiggarna? Eller var målet något annat? Som att med minimala medel och minimal ansträngning få maximal effekt? Det spelar ingen roll vad som är verklighet eller inte när SD-folket lyckats med det som man vill ? att få motståndaren att hjälpa till att sprida budskapet."
Den här länken passar väl ihop med trådens ämne
www.kristianstadsbladet.se/ledare/sds-alla-pudlar/
"Visa mig var det står att man inte får ändra i andras citat."
Jodå, detta har jag ombetts göra av en mycket förbryllad sverigedemokrat. Svårt att veta hur allmängiltig den här synen är, med där är det i all fall: det finns någon som inte förstår att man inte får ändra i andras citat.
Angående SDs senaste kampanj i Stockholms tunnelbana så har de haft reklamkampanjer där tidigare och sättet att bemöta tiggare känns igen från förr.
SDs retorik har slående likheter med nazisternas kamp mot det "organiserade tiggeriet" 1933. Då skulle tiggarna beskrivas som "arbetsskygga", "lögnaktiga och lata och som en del av organiserade brottsligheten i landet," och som "Asozial" och "gemeinschaftsfremd" (asociala och gemenskapsfrämmande).
De skulle utmålas som "svindlare som var rika men ändå tar emot "socialhjälp" från stat och kommun". Som "bevis" anfördes sådant som "yrkestiggare som arresterats i Stuttgart med 24500 mark på sig", tiggare med "skinande ren, ny hästkärra" och "dyra hästar".
Propagandaministeriet med Goebbels i spetsen drog upp riktlinjerna för kampanjen mot tiggarna. Baktanken med kampanjen var att förutom att förmå det tyska folket att sluta ge tiggare pengar att samtidigt försöka få dem att ge pengar till nazipartiets "hjälpverksamhet" - "Vinterhjälpen."
Läs mer här:
http://mormonlady.se/2014/05/15/tank-pa-avstandet-mellan-fakta-och-fordom/