Inlägg från: nihka |Visa alla inlägg
  • nihka

Smutsiga sanningar om SD!

enstyckmantill skrev 2015-12-28 08:41:09 följande:
    Som jag skrev var det absolut inte kritik mot SD jag reagerade på, utan att du och några till i den här tråden ger er på allt och alla som inte delar er nedlåtande attityd mot era medmänniskor.

Det är ju ganska många i den här tråden som blivit häcklade på olika sätt, trots att de gång på gång tydligt förklarat att de inte röstar SD eller stöder det partiet, men bara för att man markerar mot er så blir man påhoppad.

Ni är ju några stycken som syns ganska ofta här på Familjeliv och utmärker er med era förvirrade inlägg som ständigt handlar om SD och invandring. Både de som tydligt sympatiserar med SD, men även ni som tycks vara anställda av SD:s PR-avdelning för att ge en dålig bild av oss som är kritiska mot SD.

En av er gav mig förvirrade repliker om "klaner" och "klanmedlemmar". Jag vet inte om ni möjligen sitter på samma institution och om han bara glömt att ta sina piller, i sådana fall kanske du kan hjälpa honom så han tar dem?

I annat fall hoppas jag att du åtminstone har vett att ta betalt för det arbete du lägger ned och inte glömmer skicka en faktura till Jimmie Åkesson.

Och nej, för typ femte gången, jag röstar inte på SD. Jag röstar borgerligt, men inte SD, och jag har ännu inte bestämt mig för hur jag kommer rösta 2018.
    Ditt inlägg är lite förvirrat. Skriver du till mig eller skriver du till en annan person eller skriver du till flera andra personer som du tror har medverkat i den här tråden?

Och sedan svarar du på frågor/påståenden jag iaf aldrig har ställt/gjort. Men tack för informationen om hur du tycker SDs partimedel ska spenderas och hur du lägger din röst och vem du anser ska ta piller. Om du inte hade något mer för tråden fullständigt irrelevant att tillägga så tackar jag för din medverkan.
  • nihka

Kristen SD-politiker lämnade kyrkan. Kände sig kränkt av antirasistiskt budskap:

Den fd kristdemokraten anser vidare att kyrkan och politik inte hör ihop.

Ja, jävlar!

• nihka
    Världsmedborgare skrev 2015-12-28 10:37:00 följande:
    Vi får det det possitiva i det, hon erkände iaf att hon är rasist, så nu väntar vi bara på en uteslutning ur SD, med tanke på deras nolltolerans mot rasism.
    Och sedan kan hon sluta använda kyrkan som en arena för sina politiska statements.
  • nihka
    Världsmedborgare skrev 2015-12-31 09:40:09 följande:
    Religionen (kristna) och de äldre får utså mycket skit från SD håll, trots att dessa grupper gång på gång säger att dom inte vill att SD använder dom i sin propaganda.
    Eller hur. Josefs dröm "stig upp och ta med dig barnet och hans mor och fly till Egypten" när bad boy Herodes ville mörda alla gossebarn under 2 år. Man undrar hur SDs kyrkopolitiska program kan stå bakom att kyrkan inte skulle ta emot flyktingar. Skulle SD ha velat skicka tillbaka Jesus till Herodes?
  • nihka
    MonkeyBusiness skrev 2016-01-01 18:05:18 följande:

Här gott folk, lyssna och reflektera!

Jag har hört alldeles tillräckligt av järnrörsekeroth och hans prat om babbar och horor.

Det är bara ett parti som SD som kan behålla och dessutom premiera en så omdömeslös person.
  • nihka
    todo nada skrev 2016-01-01 17:54:38 följande:

Jimmie Åkessons goda gärning, spelar in en cover där intäkterna ska gå till flyktingar. (Ja, han visste bara inte om det själv först.... )

www.svt.se/kultur/musik/intakterna-fran-akessons-lat-till-flyktingar

Hur kunde Åkesson vara så klantig att han inte ens frågade upphovsmannen först???  Eller åtminstone efteråt. Nåväl. Det slog tillbaka och fick en bra upplösning till slut.
  • nihka
    Världsmedborgare skrev 2016-01-03 16:00:48 följande:
    Järnrörsekeroth är inget annat än en "nyttig idiot" som springer ärenden åt de verkliga makthavarna i SD.
    Utan dom hade han varit sparkad och utslängd för länge sen, vilket f.ö hade varit fallet i ett normalt politiskt parti.
    Men nu gäller det SD, och då kan man svina och bete sig hur som helst, bara det gynnar partiet.
    Och för detta belönas man ekonomiskt. Flera ledande sverigedemokrater, däribland partiledaren Jimmie Åkesson och gruppledaren i riksdagen Mattias Karlsson, tar ut mer i ersättning från sina partier än andra jämförbara politiker och det tycker andra inom partiet är helt i sin ordning:

http://www.expressen.se/gt/sd-toppens-uttalande-om-partiets-hoga-loner/
  • nihka
    MonkeyBusiness skrev 2016-01-03 16:07:31 följande:
    Man bör ha förmåga att skilja på sak och person om man ska diskutera politik.
    Man bör ha förmåga att se att personer som uppvisar ett omoraliskt, rasistiskt och sexistiskt beteende inte borde inneha förtroendeposter inom politiken om man inte företräder ett omoraliskt, rasistiskt och sexistiskt parti förstås.
  • nihka
    Världsmedborgare skrev 2016-01-03 16:26:41 följande:
    Jo men det ligger väl i deras krminella nastur att roffa åt sig.
    Förresten har J Åkesson betalat tillbaka alla pengar han lurade åt sig av Försäkringskassan?
    Jag vet inte om han gjort vad som ålagts honom att göra nämligen att betala tillbaka en tredjedel av det ha fick utbetalt från riksdagsförvaltningen under sin sjukskrivning. Två tredjedelar slapp han betala tillbaka pga "god tro".

Javisst, Åkesson trodde helt klart att man gott får full lön plus sjukpenningtillägg vid sjukdom. Det är ju ett känt faktum att man får lite mer pengar än vanligt när man är sjuk

http://www.dn.se/nyheter/politik/akesson-tvingas-betala-tillbaka-sjukersattning/

• nihka
    KillBill skrev 2016-01-17 23:39:39 följande:
    Skrattande

Här kommer mer på samma tema. Expressen har fått tag i interna mail som tydligt visar att Almqvist fick flera miljoner i belöning av partiet för järnrörsnatten. SD ville på det viset rädda kvar Kent Ekeroth. Dessa mail kommer nog maximalt olägligt med tanke på Kinnunens rättegång...

www.expressen.se/nyheter/almqvists-pengakrav-efter-jarnrorsskandalen/
    Komparera smutsig. Smutsig, smutsigare, SD.
Svar på tråden Smutsiga sanningar om SD!